  • 1. Data: 2007-08-03 10:44:55
    Temat: Sklepy internetowe - odbiór osobisty
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Witam

    Gdy zamówie w jakimś sklepie internetowym coś, przysługuje mi prawa zwrócić w
    ciągu 10 dni zakupiony towar. Ale co będzie gdy zamówie w sklepie
    internetowm, ale odbiore osobiście w siedzibie firmy? Wtedy to nie łapie się
    na transakcje zawartą poza siedziebą firmy?
    A gdy zapłace przelewem(czyli transakcja zachodzi poza siedziba firmy?), i
    tylko przyjde odebrać towar do siedziby firmy, czy w takiej sytaucji
    przysluguje mi możliwości zwrotu?
    Chce kupić aparat i nie jestem pewine właściwego medelu, a nigdzie nie mogę
    dostać takiego w łapy by go osobiście obadać, i stąd kombinuje jak tu mieć
    możliwość zwrotu sprzętu...

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 2. Data: 2007-08-03 11:09:26
    Temat: Re: Sklepy internetowe - odbiór osobisty
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adramelech" <a...@t...nie.ma> napisał w wiadomości
> [...]
    > --
    > Piotr Sobolewski
    > "My jsme Borg. Odpor je marny, budete asimilovani..."

    witam!
    dokonując interpretacji literalnej przepisu art.6 ustawy o ochronie
    niektórych praw konsumentów (...), dochodzę do przekonania, że wystarczy, że
    za pośrednictwem urządzen techn. służących do porozumiewania się na
    odleglość zostanie taka umowa zawarta - czyli wchodzisz na strone sklepu
    internetowego, zamawiasz towar (skladasz oferte), oni ci odsylaja
    potwierdzenie przyjecia zamowienia (przyjecia twojej oferty) i dochodzi do
    zawarcia umowy sprzedazy na odleglosc; kwestia sposobu dostawy czy zaplaty -
    to kwestia drugorzedna, w mojej ocenie; jezeli zatem jedziesz do nich, by
    odebrac towar to i tak zawarłes umowę na odległość, bo tak stanowi powołany
    przeze mnie przepis; zreszta to by bylo bez sensu, gdyby od formy dostawy -
    poczta, kurier czy odbiro osobisty, zalezalo czy zawarles umowe na
    odleglosc; wazne jest by w chwili zawierania umowy czyli chwili kiedy
    dochodzi do zawarcia umowy sprzedazy, obie strony jednocześnie znajdowaly
    sie w innym miejscu niz np. sklep czy twoj dom; wazne bys ty był np. w
    miejscu X, a sprzedający przedsiebiorca - w miejscu Y, ktore np. jest
    miejscem jego siedziby, sklepem; wazne byscie nie byli w tym samym miejscu
    jednoczesnie

    pzdr

  • 3. Data: 2007-08-03 11:58:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 03.08.2007 Adramelech <a...@t...nie.ma> napisał/a:
> [...]
    > internetowm, ale odbiore osobiście w siedzibie firmy? Wtedy to nie łapie się
    > na transakcje zawartą poza siedziebą firmy?

    Łapiesz. Istotą istnienia tej ustawy jest ochrona konsumenta w sytuacjach
    gdy nie miał on możliwości odpowiedniego zapoznania się z towarem przed
    zawarciem umowy kupna.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2007-08-03 12:07:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Aug 2007, Marcin Debowski wrote:

    > Łapiesz. Istotą istnienia tej ustawy jest ochrona konsumenta w sytuacjach
    > gdy nie miał on możliwości odpowiedniego zapoznania się z towarem przed
    > zawarciem umowy kupna.

    Marcinie, weź i powoli sobie przeczytaj co zostawiłeś w cytacie
    i co piszesz.
    Adramelach dokonuje *odbioru osobistego*, dostaje *na miejscu w sklepie*
    towar do ręki.
    Nadal twierdzisz, że jest jakoś dyskryminowany względem takiego samego
    klienta, który przylazł do tego samego sklepu i wziął tak samo
    towar do ręki tylko (umowy) "nie zawierał elektronicznie"?

    IMVHO - jeśli są szanse na "preferencję" z tytułu zawarcia umowy zdalnie,
    to wyłącznie z przyczyn ktore leżą *poza* ideą którą podałeś :)
    Czyli najwyżej w wyniku literalnej interpretacji (która, owszem, ma
    pierwszeństwo) a nie istoty ustawy!

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-08-03 12:26:45
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> naskrobał/a w

> [...]
    > klienta, który przylazł do tego samego sklepu i wziął tak samo
    > towar do ręki tylko (umowy) "nie zawierał elektronicznie"?

    Tylko pamiętaj, że w przypadku zmawiania online i nieodebrania osobistego, sklep
    ma roszczenie o odbiór i zapłatę, a wobec "takiego samego klienta" nie.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 6. Data: 2007-08-03 12:51:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 03.08.2007 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:
> [...]
    > klienta, który przylazł do tego samego sklepu i wziął tak samo
    > towar do ręki tylko (umowy) "nie zawierał elektronicznie"?

    Mówimy o cechach towaru a nie jego bezusterkowości, tak? :) Jeśli idziesz
    do normalnego sklepu to możesz zapoznać się z towarem PRZED jego kupnem.
    Ja Ci się nie spodoba, to nie zawierasz umowy. W przypadku zawarcia umowy
    na odległość możesz sprawdzić jedynie post-factum, więc nie możesz podjąć
    decyzji w oparciu o osobiste zapoznanie się z towarem. Zobacz zresztą jak
    skonstruowano odpowienie art. Ustawy z dnia 27 lipca - co sprzedawca
    normalnego sklepu powinien zapewnić.

> [...]
    > to wyłącznie z przyczyn ktore leżą *poza* ideą którą podałeś :)
    > Czyli najwyżej w wyniku literalnej interpretacji (która, owszem, ma

    Literalna interpretacja niejako przy okazji, ja lubię poprzeć ideą :)

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2007-08-03 13:11:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Aug 2007, Goomich wrote:

    > Tylko pamiętaj, że w przypadku zmawiania online i nieodebrania osobistego, sklep
    > ma roszczenie o odbiór i zapłatę, a wobec "takiego samego klienta" nie.

    Pas, przeoczyłem.
    Na zdrowy rozum dla "idei" powinno się to sprowadzać do możliwości
    unieważnienia sprzedaży przy odbiorze, ale pewnie tu litera stoi
    nad ideą.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-08-04 06:02:36
    Od: "glang" <g...@o...pl>

> [...]
    > mogę
    > dostać takiego w łapy by go osobiście obadać, i stąd kombinuje jak tu mieć

    większośc sklepów internetowych nie ma towaru na stanie więc trudno pewnie
    będzie go obejrzeć
    ostatnio "kupiłem" TV. spory wydatek prawie 5tys. i z 5 sklepów w których
    zamówiłem otrzymałem odpowiedź że nie ma i nie będzie :)
    pzdr
    GL

  • 9. Data: 2007-08-04 11:53:46
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> Odpowiedz na news:qukbo4-
    7...@z...router:

> [...]
    > decyzji w oparciu o osobiste zapoznanie się z towarem. Zobacz zresztą jak
    > skonstruowano odpowienie art. Ustawy z dnia 27 lipca - co sprzedawca

    Czyli generalnie mogę zamarudzić, i jak mi nie spodoba sie aparat, powołać
    się na ustawe i oddać sprzęt. To dobrze.
    Dziekuje za informacje.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 10. Data: 2007-08-04 17:17:51
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Adramelech pisze:

    > Czyli generalnie mogę zamarudzić, i jak mi nie spodoba sie aparat, powołać
    > się na ustawe i oddać sprzęt. To dobrze.

    A ja właśnie znalazłem sprzedawcę-przedsiębiorcę, który w warunkach
    zastrzegł, że w przypadku odbioru osobistego płatność TYLKO gotówką przy
    odbiorze. Zapewne usiłuje się wymsknąć ze 'sprzedaży na odległość'.
    Zastanawiam się czy skutecznie. Wcześniej w wątki pisano, że istotne
    jest 'zawarcie umowy na odległość'. A przy allegro, Kup Teraz umowa
    przecież na odległość zawierana.

    --
    pozdro
    poreba