    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sklepy internetowe - odbiór osobisty
    Date: Fri, 3 Aug 2007 20:51:06 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    Dnia 03.08.2007 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:
    > Marcinie, weź i powoli sobie przeczytaj co zostawiłeś w cytacie
    > i co piszesz.
    > Adramelach dokonuje *odbioru osobistego*, dostaje *na miejscu w sklepie*
    > towar do ręki.
    > Nadal twierdzisz, że jest jakoś dyskryminowany względem takiego samego
    > klienta, który przylazł do tego samego sklepu i wziął tak samo
    > towar do ręki tylko (umowy) "nie zawierał elektronicznie"?

    Mówimy o cechach towaru a nie jego bezusterkowości, tak? :) Jeśli idziesz
    do normalnego sklepu to możesz zapoznać się z towarem PRZED jego kupnem.
    Ja Ci się nie spodoba, to nie zawierasz umowy. W przypadku zawarcia umowy
    na odległość możesz sprawdzić jedynie post-factum, więc nie możesz podjąć
    decyzji w oparciu o osobiste zapoznanie się z towarem. Zobacz zresztą jak
    skonstruowano odpowienie art. Ustawy z dnia 27 lipca - co sprzedawca
    normalnego sklepu powinien zapewnić.

    > IMVHO - jeśli są szanse na "preferencję" z tytułu zawarcia umowy zdalnie,
    > to wyłącznie z przyczyn ktore leżą *poza* ideą którą podałeś :)
    > Czyli najwyżej w wyniku literalnej interpretacji (która, owszem, ma
    > pierwszeństwo) a nie istoty ustawy!

    Literalna interpretacja niejako przy okazji, ja lubię poprzeć ideą :)

    --
    Marcin