  • 11. Data: 2006-01-21 15:00:12
    Temat: Re: Skarga na komornika- final
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Tomasz Waszczynski [###w...@w...org.###] napisał:

    > No niestety nie masz racji :)

    Nie upieram się.

    > Było postanowienie komornika o obciążeniu dłużnika kosztami i
    komornik
    > sobie te koszty ściągnął. Potem sąd je zmienił i obciążył kosztami
    > wierzyciela. A zatem odpadła podstawa do pobrania kosztów od
    dłużnika,
    > co oznacza, że komornik musi te pieniądze dłużnikowi oddać, a
    należne mu
    > kwoty pobrać od wierzyciela.

    No ale napisałeś to samo co ja, tylko innymi słowami. Taż pisze od
    trzech kolejnych postów chyba, że po uprawomocnieniu się tego
    postanowienia dalsza jego egzekucja spoczywa na komorniku i nie jest
    konieczny kolejny proces. Natomiast przyznam się, że nie wiem, czy
    komornik z własnych pieniędzy ma zwrócić i wziąć sobie od byłego
    wierzyciela, czy też najpierw wziąć od wierzyciela, a potem oddać
    dłużnikowi. Skłaniam się ku tej drugiej wersji, bo przecież to nie
    wina komornika, że sąd zmienia zdanie i nie wiem, czemu miałby własne
    środki ryzykować. Wszak zawsze może się okazać, ze z byłego
    wierzyciela teraz już ściągnąć się nic nie da. Ale tu się nie upieram,
    bo nie wiem, jak to funkcjonuje.

  • 12. Data: 2006-01-21 15:19:35
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Sat, 21 Jan 2006 15:28:41 +0100, Tomasz Waszczynski napisał(a):

    > Użytkownik "Michu" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Bzdury.

    > Tak jak już odpisałem Robertowi - komornik musi oddać kasę i pobrać od
    > właściwego dłużnika.
    >
    > A jeśli w ogóle ktoś jest bezpodstawnie wzbogacony, to komornik.

    sorka, źle przeczytałem postanowienie sądu. Masz rację:).

  • 13. Data: 2006-01-21 16:19:47
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

> [...]
    > środki ryzykować. Wszak zawsze może się okazać, ze z byłego
    > wierzyciela teraz już ściągnąć się nic nie da. Ale tu się nie upieram,

    Oddaje ze swoich, bo wziął bez podstawy prawnej (została ona uchylona).
    Jeśli nie uda mu się odzyskać od wierzyciela, to jego problem.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 14. Data: 2006-01-21 16:35:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w
    wiadomości news:dqtn1g$ncf$1@inews.gazeta.pl...

    > Oddaje ze swoich, bo wziął bez podstawy prawnej (została ona
    uchylona).
    > Jeśli nie uda mu się odzyskać od wierzyciela, to jego problem.

    Jak to bez podstawy. jak brał, to podstawa była przecież.

  • 15. Data: 2006-01-21 21:20:40
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w
    > wiadomości news:dqtn1g$ncf$1@inews.gazeta.pl...

    > uchylona).
    >
    > Jak to bez podstawy. jak brał, to podstawa była przecież.

    Ale nieprawomocna, a potem odpadła. To tak samo jak bierzesz na podstawie
    orzeczenia z rygorem nw. Jak potem uchylą wyrok, to też wziętą kasę musisz
    oddać.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 16. Data: 2006-01-21 21:40:25
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

    > Ale nieprawomocna, a potem odpadła. To tak samo jak bierzesz na podstawie
    > orzeczenia z rygorem nw. Jak potem uchylą wyrok, to też wziętą kasę musisz
    > oddać.

    wtedy jak bral, to w ogole nie bylo podstawy przeciez. dopiero potem
    ustala koszty, wiec tym bardziej musi oddac.

  • 17. Data: 2006-01-21 22:03:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    podstawie
    > orzeczenia z rygorem nw. Jak potem uchylą wyrok, to też wziętą kasę

    To, ze oddać trzeba, to dla mnie jest jasne, jak słońce. Natomiast
    przyznam, ze nadal nei rozumiem, czemu ma to komornik oddawać. W końcu
    komornik wykonywał polecenie sądu zawarte w tytule wykonawczym.
    Zakładam milcząco, ze był to wykonalny i prawomocny tytuł, choć
    rozumiem, że z jakiegoś powodu został później uchylony, zmieniony.

    Zresztą z analizy postu inicjującego watek, to ja wnioskuję, że po
    prostu z jakiegoś powodu na tytule wykonawczym nie odnotowano spłaty
    części długu i wierzyciel poszedł do komornika, a ten ściągał zgodnie
    z tytułem nie dając wiary dłużnikowi, ze pomimo istnienia tytułu
    wykonawczego zaspokoił wcześniej wierzyciela. Komornik w takim wypadku
    żadnej winy nie ponosi przecież. Czy możesz mi podać podstawę prawną,
    na której opierasz swój pogląd? Bo moim zdaniem w tym wypadku
    dłużnikiem stał się wierzyciel i nie ma żadnych podstaw, by to
    komornik miał zwracać - choćby tymczasowo - te pieniądze. Ale może się
    mylę.

  • 18. Data: 2006-01-22 10:56:02
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

> [...]
    > dłużnikiem stał się wierzyciel i nie ma żadnych podstaw, by to
    > komornik miał zwracać - choćby tymczasowo - te pieniądze. Ale może się

    ciagle nie bierzesz pod uwage, ze nie chodzi o _sciagnieta
    wierzytelnosc_ od dluznika, lecz oplate egzekucyjna, ktora jest nalezna
    tylko i wylacznie komornikowi, i ktora nie trafia do rąk wierzyciela.

  • 19. Data: 2006-01-22 11:31:17
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "vel konrad" <giedr@wytnij_to.op.pl> napisał w wiadomości

    > wtedy jak bral, to w ogole nie bylo podstawy przeciez. dopiero potem
    > ustala koszty, wiec tym bardziej musi oddac.

    Czasami ustalają wcześniej :)

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 20. Data: 2006-01-22 11:32:08
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

> [...]
    > Zakładam milcząco, ze był to wykonalny i prawomocny tytuł, choć
    > rozumiem, że z jakiegoś powodu został później uchylony, zmieniony.

    No właśnie nie, bo chodzi o orzeczenie, które wydał komornik a nie sąd i
    dotyczyło ono opłaty egzekucyjnej, a nie wierzytelności wierzyciela.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko