    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Skarga na komornika- final
    Date: Sat, 21 Jan 2006 16:00:12 +0100

    Tomasz Waszczynski [###w...@w...org.###] napisał:

    > No niestety nie masz racji :)

    Nie upieram się.

    > Było postanowienie komornika o obciążeniu dłużnika kosztami i
    komornik
    > sobie te koszty ściągnął. Potem sąd je zmienił i obciążył kosztami
    > wierzyciela. A zatem odpadła podstawa do pobrania kosztów od
    dłużnika,
    > co oznacza, że komornik musi te pieniądze dłużnikowi oddać, a
    należne mu
    > kwoty pobrać od wierzyciela.

    No ale napisałeś to samo co ja, tylko innymi słowami. Taż pisze od
    trzech kolejnych postów chyba, że po uprawomocnieniu się tego
    postanowienia dalsza jego egzekucja spoczywa na komorniku i nie jest
    konieczny kolejny proces. Natomiast przyznam się, że nie wiem, czy
    komornik z własnych pieniędzy ma zwrócić i wziąć sobie od byłego
    wierzyciela, czy też najpierw wziąć od wierzyciela, a potem oddać
    dłużnikowi. Skłaniam się ku tej drugiej wersji, bo przecież to nie
    wina komornika, że sąd zmienia zdanie i nie wiem, czemu miałby własne
    środki ryzykować. Wszak zawsze może się okazać, ze z byłego
    wierzyciela teraz już ściągnąć się nic nie da. Ale tu się nie upieram,
    bo nie wiem, jak to funkcjonuje.