  • 1. Data: 2006-01-18 19:51:27
    Temat: Skarga na komornika- final
    Od: "Michu" <m...@m...pl>

    Witam

    w skrocie napisze o co chodzi:

    zlozylem skarge na czynnosci komornika do sadu poniewaz wierzyciel zarzadal
    egzekucji nieistniejacego juz dlugu a komornik sciagnal ode mnie koszty
    egzekucjne, sad przyznal mi racje i postanowil:

    "zmienic zaskarzone postanowienie komornika w ten sposob, iz kosztami
    postepowania w calosci obciazyc wierzyciela"

    Teraz pytanie:

    Pieniadze powinien mi oddac komornik a sam musi sciagna je od wierzyciela?

    czy moze

    Pieniadze te powinienem na drodze cywilnej wyciagnac od wierzyciela, a
    komornik nie ma juz z tym nic wspolnego?

    Pytam, bo komornik twierdzi, ze 2 rozwiazanie jest prawidlowe.

    a mnie sie wydaje, ze skoro sad w postanowieniu napisal, ze zmienia
    postanowienia komornika, a nie, ze nakazuje wierzycielowi wyplacenie
    zaplaconej przeze mnie kwoty to pieniadze powinien oddac mi komornik

    pozdr

    MM

  • 2. Data: 2006-01-19 01:29:21
    Temat: Re: Skarga na komornika- final
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Michu [###m...@m...pl.###] napisał:

    Jeśli postanowienie jest prawomocne, to:

    1) Wzywasz dawnego wierzyciela, a obecnego dłużnika do uregulowania
    należności;

    2) W razie odmowy albo pozostawienia Twojego wezwania bez odpowiedzi
    zlecasz komornikowi egzekucję, opatrując uprzednio wyrok klauzulą
    wykonalności, by stał się tytułem wykonawczym.

  • 3. Data: 2006-01-19 10:19:44
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

> [...]
    > zlecasz komornikowi egzekucję, opatrując uprzednio wyrok klauzulą
    > wykonalności, by stał się tytułem wykonawczym.

    no cos chyba nie doczytales postu...

    imho pobrana od ciebie oplate egz. powinien ci zwrocic komornik, bo
    przeciez to nie byly pieniadze dla wierzyciela. postanowienie komornika
    (zmienione przez sad) stanowi tytul dla niego i sobie moze od
    wierzyciela sam sciagac.

    pzdr
    konrad

  • 4. Data: 2006-01-19 17:46:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    vel konrad [###giedr@wytnij_to.op.pl.###] napisał:

> [...]
    komornika
    > (zmienione przez sad) stanowi tytul dla niego i sobie moze od

    Powaga rzeczy osądzonej. Skoro sąd zasądził to od wierzyciela, a nie
    od komornika, to mnie maluczkiemu nie przystoi nawet z tym
    polemizować. Widocznie istniały jakieś powody ku temu, że tak, a nie
    inaczej postanowiono. Może wierzyciel świadomie wprowadził w błąd
    komornika?

  • 5. Data: 2006-01-19 19:07:54
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 18 Jan 2006 20:51:27 +0100, Michu napisał(a):

> [...]
    > postanowienia komornika, a nie, ze nakazuje wierzycielowi wyplacenie
    > zaplaconej przeze mnie kwoty to pieniadze powinien oddac mi komornik

    Komornik ma rację. Możliwe jest wytoczenie powództwa przeciwko
    wierzycielowi z tytułu bezpodstawnego wzbogacenia (art. 405 k.c. i
    nastepne)

  • 6. Data: 2006-01-19 20:19:20
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

> [...]
    > polemizować. Widocznie istniały jakieś powody ku temu, że tak, a nie
    > inaczej postanowiono. Może wierzyciel świadomie wprowadził w błąd

    no ale sad nic nie zasadzil przede wszystkim jezeli chcemy byc
    szczegolarzami, a po drugie przeciez oplata egz. zostala juz sciagnieta
    jak wynika z postu, bo sciaga sie ja z egzewowanym roszczeniem i tu lezy
    pies pogzebany, kto ma oddac dluznikowi te kwote... do tego sie w ogole
    nie odnosisz. sam fakt obciazenia oplata wierzyciela w postanowieniu nie
    jest tu miarodajny, bo przeciez komornik sam sobie nie uiszcza oplat i
    inaczej nie moglo byc

    konrad

  • 7. Data: 2006-01-19 20:21:50
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

    > Komornik ma rację. Możliwe jest wytoczenie powództwa przeciwko
    > wierzycielowi z tytułu bezpodstawnego wzbogacenia (art. 405 k.c. i
    > nastepne)

    jakie bezpodstawne wzbogacenie, skoro chodzi o _oplate egzekucyjna_, a
    nie nieslusznie egzekwowana wierzytelnosc ? no chyba, ze chcesz
    powiedziec, ze wierzyciel wzbogacil sie kosztem dluznika, bo ten zamiast
    niego spelnil swiadczenie w postaci oplaty egz. troche karkolomne, ale
    zawsze mozna to forsowac...

  • 8. Data: 2006-01-19 21:27:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    vel konrad [###giedr@wytnij_to.op.pl.###] napisał:

    Albo czytamy różne grupy dyskusyjne, albo nie umiem wytłumaczyć tego.
    U mnie w poście inicjującym ten wątek stoi jak "drut":

    (...) sad przyznal mi racje i postanowil:
    "zmienic zaskarzone postanowienie komornika w ten sposob, iz kosztami
    postepowania w calosci obciazyc wierzyciela"

    No to skoro sąd obciążył kosztami wierzyciela, to po nadaniu
    prawomocności czego jeszcze oczekiwać?

  • 9. Data: 2006-01-21 14:27:14
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

> [...]
    > postepowania w calosci obciazyc wierzyciela"
    >
    > No to skoro sąd obciążył kosztami wierzyciela, to po nadaniu

    No niestety nie masz racji :)

    Było postanowienie komornika o obciążeniu dłużnika kosztami i komornik sobie
    te koszty ściągnął. Potem sąd je zmienił i obciążył kosztami wierzyciela. A
    zatem odpadła podstawa do pobrania kosztów od dłużnika, co oznacza, że
    komornik musi te pieniądze dłużnikowi oddać, a należne mu kwoty pobrać od
    wierzyciela.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 10. Data: 2006-01-21 14:28:41
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Michu" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > komornik nie ma juz z tym nic wspolnego?
    >
    > Pytam, bo komornik twierdzi, ze 2 rozwiazanie jest prawidlowe.

    Bzdury.

    > a mnie sie wydaje, ze skoro sad w postanowieniu napisal, ze zmienia
    > postanowienia komornika, a nie, ze nakazuje wierzycielowi wyplacenie
    > zaplaconej przeze mnie kwoty to pieniadze powinien oddac mi komornik

    Tak jak już odpisałem Robertowi - komornik musi oddać kasę i pobrać od
    właściwego dłużnika.

    A jeśli w ogóle ktoś jest bezpodstawnie wzbogacony, to komornik.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko