    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Skarga na komornika- final
    Date: Sat, 21 Jan 2006 23:03:43 +0100

    Tomasz Waszczynski [###w...@w...org.###] napisał:

    > Ale nieprawomocna, a potem odpadła. To tak samo jak bierzesz na
    podstawie
    > orzeczenia z rygorem nw. Jak potem uchylą wyrok, to też wziętą kasę
    musisz
    > oddać.

    To, ze oddać trzeba, to dla mnie jest jasne, jak słońce. Natomiast
    przyznam, ze nadal nei rozumiem, czemu ma to komornik oddawać. W końcu
    komornik wykonywał polecenie sądu zawarte w tytule wykonawczym.
    Zakładam milcząco, ze był to wykonalny i prawomocny tytuł, choć
    rozumiem, że z jakiegoś powodu został później uchylony, zmieniony.

    Zresztą z analizy postu inicjującego watek, to ja wnioskuję, że po
    prostu z jakiegoś powodu na tytule wykonawczym nie odnotowano spłaty
    części długu i wierzyciel poszedł do komornika, a ten ściągał zgodnie
    z tytułem nie dając wiary dłużnikowi, ze pomimo istnienia tytułu
    wykonawczego zaspokoił wcześniej wierzyciela. Komornik w takim wypadku
    żadnej winy nie ponosi przecież. Czy możesz mi podać podstawę prawną,
    na której opierasz swój pogląd? Bo moim zdaniem w tym wypadku
    dłużnikiem stał się wierzyciel i nie ma żadnych podstaw, by to
    komornik miał zwracać - choćby tymczasowo - te pieniądze. Ale może się
    mylę.