  • 1. Data: 2006-01-18 17:03:36
    Temat: PRAWO AUTORSKIE - czerpanie z filmu
    Od: "Jarek Januszewski" <y...@t...pl>

    Witam,
    Nie znalazłem wyczerpujących zagadnienie postow w archiwum wiec pozwalam
    sobie pytac...
    Sytuacja wygląda następująco:

    Jestem grafikiem i mam za zadanie opracować broszurę reklamową dla pewnej
    firmy. W broszurce miały by byc fragmenty ekranów z pewnego filmu (nie
    fotosy, tylko screeny np. z DVD).
    Niestety od dystrybutora filmu w Polsce dowiedziałem się że nie mogę dostać
    zgody na wykorzystanie wizerunku ...bo nie; bo tego nie praktykują.
    Pomysł ma jednak dla mnie duże znaczenie, więc chciałbym go podrążyć...
    Domyślam się że prawo nie pozostawia wątpliwości co do tego tematu, ale:
    - co jeśli przerobię w jakikolwiek sposób taki screen i w jakim stopniu?
    - czy słyszeliście o przypadkach ścigania takich rzeczy i czy w ogole jest
    się czym przejmować...

    Z gory dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam grupę,

    JJ

  • 2. Data: 2006-01-18 17:25:39
    Temat: Re: PRAWO AUTORSKIE - czerpanie z filmu
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Jarek Januszewski wyskrobał(a):
> [...]
    > Niestety od dystrybutora filmu w Polsce dowiedziałem się że nie mogę
    > dostać zgody na wykorzystanie wizerunku ...bo nie; bo tego nie praktykują.

    Nie praktykują? Albo źle się zapytałeś albo ktoś chciał Cię spławić albo
    zbyt małą cenę podałeś.

    > Pomysł ma jednak dla mnie duże znaczenie, więc chciałbym go podrążyć...
    > Domyślam się że prawo nie pozostawia wątpliwości co do tego tematu, ale:
    > - co jeśli przerobię w jakikolwiek sposób taki screen i w jakim stopniu?

    Bez zezwolenia - naruszysz prawo autorskie. Chyba, że przerobienie będzie w
    takim stopniu, że nie da się dojść do źródła (pierwowzoru) tego dzieła - ale
    o to chyba Ci nie chodzi.

    > - czy słyszeliście o przypadkach ścigania takich rzeczy i czy w ogole jest
    > się czym przejmować...

    No jak to jest dystrybutor filmowy to chyba nie przelewki.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2006-01-19 13:14:01
    Od: bartek <b...@i...prv.pl.spamtrap>

    Jarek Januszewski wrote:

    > tego tematu, ale: - co jeśli przerobię w jakikolwiek sposób taki
    > screen i w jakim stopniu? - czy słyszeliście o przypadkach ścigania
    > takich rzeczy i czy w ogole jest się czym przejmować...

    Ja bym cie scigal.
    Ale... dlaczego nie fotosy? te by ci pewno sprzedali. Ktory to film?

    --
    pozdrawiam,
    bm.