  • 1. Data: 2006-01-18 18:31:24
    Temat: sprzedaż samochodu - firma, 2 właścicieli i VAT :)
    Od: "Michał" <a...@a...pl>

    Sprzedaje właśnie swojego Uno Van.
    Jest to samochód ciężarowy, którego właścicielem jest X i współwłaścicielem
    Y. Dodatkowo Y prowadzi działalność gospodarczą (jest płatnikiem VAT) i
    samochód jest w ewidencji środków trwałych jego firmy. Od samochodu przy
    zakupie nie był odliczony VAT (bo właścicielami są osoby fizyczne).
    W związku z tym mam pytanie jaki dokument powinno sie wystawić przy
    sprzedaży tego auta ?
    Wydaje mi się że będzie to faktura VAT ze zwolnieniem z VAT'u, czyli cena
    netto = brutto? Dobrze myśle?
    A jak z podatkami od sprzedaży/kupna samochodu ?

    pozdrawiam, Michał