  • 21. Data: 2003-02-14 11:47:47
    Temat: Re: Sex strony - oszustwa
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Darek wrote:
    > Z tego co Ty piszesz to wnioskuje że popierasz ideę że "łby muszą polecieć"

    Oczywiście, że muszą polecieć! TP SA ma całkowitą świadomość tego co się dzieje
    i nie podjęła żadnych kroków by ten proceder powstrzymać.

    > Tu już generalizujesz. Nic takiego nie napisałem.
    > Ale pomimo wszystko zastanawiam się czy jeżeli program nie informuje Cię że
    > przekierowuje połączenie na 0-700 czy odpowiada za to autor czy ty jako
    > użytkownik.

    Podnosiłem to już wielokrotnie - jeżeli ktoś tworzy maszynkę do wyciągania
    od innych pieniędzy to MUSI dopilnować by nie dochodziło do oszustw ani nadużyć.
    I nie ma żadnego technicznego ani organizacyjnego problemu by ten problem
    opanować jeśli się tylko chce.
    Sęk w tym, że TP SA nie chce bo zarabia na tym krocie. A drugie krocie znajomi
    królika.

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 22. Data: 2003-02-14 15:20:56
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Tak. A prokurator zająć się sprawą bo zostałem oszukany przez zapewnienie
    > "na pewno wygrasz milion".

    No jesli uzyje slow "na pewno" to juz jest to oszustwo .
    Ale jesli powie "moze wygrasz" to juz bedzie to zgodne z prawem ;)

    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 23. Data: 2003-02-14 16:07:30
    Temat: Odp: Sex strony - oszustwa
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Max <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b2ftn9$ap5$...@n...news.tpi.pl...
    > Podczas oglądania stron xxx zdążają się przełączenia na numer 0700. Czy to
    > jest zgodne z prawem ? Gdzie można poczytać o takich praktykach i o
    obronie
    > prawnej w sprawach wytoczonych przez TP SA ?

    też mi się otworzyło cos takiego z zegarem i napisem ,że własnie zaczęła się
    rozmowa było to przez moment i po chwili miałam juz strone szukaną tą co
    chciałam czytać a ta dziwna strona był pod i na pasku tylko widoczny był
    ślad jej otwarcia hm nie znam sie na zwariowanych kompach wiec wyłaczyłam
    kompa :P i zgłosiłam ten fakt gdzie mnie poinformowano ,ze mogą zablokować
    te strony na moje życzenie ...więc tak uczyniłam i mysle ,ze można pozbyc
    sie takiego połaczenia poprzez zgloszenie ,ze nie życze sobie takich
    połączeń ...

    Sandra

  • 24. Data: 2003-02-14 18:50:49
    Temat: Re: Sex strony - oszustwa TPSA smierc frajerom
    Od: "Shepa" <s...@w...pl>

    Sandra za duzo myslisz....
    Standardowo usuwam takie swinstwa z kompow znajomych. Te programy
    automatycznie wskakuja Ci na pulpit albo w okolicach zegara.
    Jesli sa napisy informujace o oplatach...przeciez ludzie nie maja pojecia ze
    cos moze im automatycznie namieszac w ustawieniach polaczenia dial-up.
    Jest to moim zdaniem totalne nieporuzmienie, oszustwo i absolutnie nie wolno
    placic za to rachunkow telefonicznych, zwlaszcza ze przed komputerem moze
    siedziec dziecko. Nie zostaje zachowana procedura rzetelnego poinformowania
    uzytkownika o skutkach takiego polaczenia. Wykorzystuje sie nawyk szybkiego
    klikania. Trzeba byc wariatem zeby akceptowac polaczenia netowe za powyzej
    3-4 zl na minute. Najlepiej blokowac numery 0700 co powinno byc w opcji
    standardowej. TPSA tylko na wyrazne zycznie abonenta powinna wlaczac tego
    typu uslugi. No ale coz, jak to ktos zauwazyl, TPSA zarabia na tym wiec
    traci "zrozumienie" dla tego typu nergatywnej dzialanosci, choc wszyscy
    sobie zdaja swietnie sprawe z calej otoczki towarzyszacej takiemu
    interesowi.
    No ale jeszcze z 2-3 lata a ta firemka zacznie sie zwijac troche szybciej.
    Prawnicy na grupie powinni sie zebrac i wystosowac jakies pismo do Zarzadu
    TPSA, dla dobra ogolu..Powinien byc zachowany 3 stopniowy, wyrazny tryb
    wchodzenia w takie uslugi, z duza plansza o oplatach. Info o deinstalacji
    programu, nie mowiac juz o hasle do uruchamiania takiego programu (ciekawe
    jak bardzo spadlyby obroty takich firm)
    Shep

  • 25. Data: 2003-02-14 21:27:17
    Od: "marcin" <m...@b...com.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Z tego co Ty piszesz to wnioskuje że popierasz ideę że "łby muszą
    polecieć"
    > i to nieważne czyje, byle poleciały. I jacy wszyscy? Jeżeli przy
    instalacji
    > dailera
    > nie ma info o łączeniu z numerem 0-700 to pewnie można ciągać za to autora
    > oprogramowania, a jeżeli taka informacja przy instalacji się pojawia no to
    > można mieć do siebie pretensje. To tak jabyś chciał pozwać do sądu za
    > morderstwo producenta
    > broni dlatego że zabiłeś kogoś tą bronią bo ty nie wiedziałeś że tym można
    No tu to sie juz zagalopowałeś kolego. Jeśli posiadasz broń legalnie to
    musiałeś wczesniej zdać egzamin nie tylko ze znajomości działania broni alke
    z jej budowy, zasad bezpiecznego użytkjowania oraz regulacji prawnych
    zwiazanych z uzyciem broni. Jeśli zaś posiadasz ją nielegalnie to nie masz
    żadnych praw do pozywania producenta. Wiec za przeproszenie nie p.... .
    Przykład całkowicie chybiony.
    .

  • 26. Data: 2003-02-16 01:16:44
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako Elita.pl zamieszkała pod adresem
    <b...@e...pl>
    w artykule <news:3E4CD627.7FD6D9BA@elita.pl> napisała w ten deseń:

    > Ale dlaczego? Może on chce dzwonić na 0-700?
    > Oczywiście wtedy kiedy naprawdę chce, a nie nieświadomie.
    > I jeszcze ma za to płacić !?

    To powiedz mi tylko jedno - po czym TPSa ma poznać, czy teraz Kowalski
    chce oglądac strony z gołymi babami i płacić za to jak za zboże łącząć
    sie przez 0-700 czy tez może Kowalskiemu zainstalował sie dialerek? Jak
    łączy się z chęcią to przewody bardziej sie nagrzewają? Czy też po tym,
    że słychać niedwuznaczne chrząkanie przy monitorze i odgłos oblizywanych
    ust? ;-)

    Tatiana

  • 27. Data: 2003-02-16 02:53:44
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Xena wrote:
    > To powiedz mi tylko jedno - po czym TPSa ma poznać, czy teraz Kowalski
    [..]

    Powiem Ci - tak jak wystawcy kart kredytowych poznają, że Kowalski NIE dokonał
    reklamowanej transakcji.
    Pisałem już wielokrotnie jak ten problem można ŁATWO opanować:
    1. Wypłacać kasę po 2-3 miesiącach, gdy nie ma reklamacji. Jakakolwiek reklamacja
    rachunku to powstrzymanie wypłaty danej kwoty.
    2. Konkretne wymogi co do dialerów: trzykrotne ostrzeżenie na całą stronę,
    na czerwono, ostrzeżenie przed nawiązaniem połączenia i w trakcie jego trwania
    co do ceny połączenia.
    3. Umożliwianie połączeń tylko z konkretnymi, zarejestrowanymi numerami IP,
    a nie otwieranie bramki na cały Internet.

    Trzeba tylko chcieć, a TP SA NIE CHCE bo zarabia na tych oszustwach krocie.

    Gdyby to było w USA to ta firma już byłaby bankrutem po takim numerze.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 28. Data: 2003-02-16 10:34:10
    Od: "l:e:h" <l...@...pl>

    "karol" <k...@r...pl> skribis:

    >Pare takich okienek (dialerow) widzialem i zawsze bylo zapytanie czy chcesz
    >zainstalowac program dostepowy! co nie ma nic wspolnego z informacja na
    >temat zmiany ustawien polaczenia z siecia na numer 0700.

    Po pierwsze - jezeli instalujesz program dostepowy, powinienes wiedzic do
    czego to dostep i za ile.
    Po drugie, w samym programie, jeszcze pzed polaczeniem mona przeczytac o
    warunkach uzywania i oplacie - choc to czytanie jest nielatwe.

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    Nie chcesz byc bogaty - nie czytaj!
    "Tworzenie pieniedzy - klucze do obfitosci":

  • 29. Data: 2003-02-17 06:34:07
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Jeśli zaś posiadasz ją nielegalnie to nie masz
    > żadnych praw do pozywania producenta. Wiec za przeproszenie nie p.... .
    > Przykład całkowicie chybiony.

    A to przepraszam, jeżeli posiadasz tą broń legalnie i przez własną głupotę
    zrobisz komuś krzywdę to masz prawo pozwać producenta? :)))
    To prawda czepiam się tu słów :)
    EOT

    Pozdrawiam

    Darek

  • 30. Data: 2003-02-17 07:05:13
    Od: "Albercik" <l...@w...pl>

> [...]
    reklamacja
    > rachunku to powstrzymanie wypłaty danej kwoty.

    Myslisz ze wszystko jest za darmo? W takich wypadkach wszyscy by wchodzili
    na takie strony a potem skladali reklamacje. Raczej kiepskie rozwiazanie
    problemu.

    > 2. Konkretne wymogi co do dialerów: trzykrotne ostrzeżenie na całą stronę,
    > na czerwono, ostrzeżenie przed nawiązaniem połączenia i w trakcie jego
    trwania
    > co do ceny połączenia.

    A jesli ktos przejdzie i to - i bedzie sie tlumaczyl ze nie ma obowiazku aby
    umial czytac.
    No tak i o cenie polaczenia tez na cala strone - co by ewidentnie przykrylo
    to co wlasnie chcesz zobaczyc.

    > 3. Umożliwianie połączeń tylko z konkretnymi, zarejestrowanymi numerami
    IP,
    > a nie otwieranie bramki na cały Internet.

    A to niby dlaczego? Kupujesz sobie numer 0-700 i podlaczasz z drugiej strony
    co chcesz. Wiec dlaczego masz nie zrobic sobie z tego wyjscia na caly
    internet?

    > Trzeba tylko chcieć, a TP SA NIE CHCE bo zarabia na tych oszustwach
    krocie.

    A niby dlaczego ma sie im chciec? To jest raczej Twoj problem. Zainstaluj
    sobie linuxa, tam nie zmieni Ci nic w ustawieniach. No chyba ze chcesz podac
    do sadu jeszcze microsoft - w koncu to oni tez umozliwiaja tego typu
    zagrywki - w koncu to na ich systemie i ich przegladarce. Nie sprawdzilem,
    ale nie wiem czy jako zwykly uzytkownik w indows nt/2000/xp mozesz zmieniac
    sobie ustawienia dial-up.

    > Gdyby to było w USA to ta firma już byłaby bankrutem po takim numerze.

    Tutaj to juz pojechales na maksa - mam nadzieje ze sie przbudziles.

    > pozdrawiam
    > Arek

    Pozdrawiam
    Albercik