  • 1. Data: 2004-02-12 14:52:19
    Temat: Sędziowie czyli kasta świętych krów [okołotopikowe]
    Od: Mak Sym <m...@o...pl>

    Jeszcze niedawno myślałem, że w śmiesznym kraiku zwanym Polską, każdy
    jego dorosły obywatel płaci w jakiejś formie haracz na obowiązkowe
    ubezpieczenie społeczne ale jak właśnie się dowiedziałem - tak jednak
    nie jest.
    Istnieje otóż pewna uprzywilejowana grupa pracowników, słynna z
    niekompetencji, głupoty, arogancji, nieuctwa itp. zalet, w swych
    poczynaniach dodatkowo praktycznie bezkarna - sędziowie sądów
    powszechnych, która nie płaci żadnej składki na ubezpieczenie społeczne.
    Ich dodatkowym przywilejem jest jeszcze to, że nie odchodzą na emeryturę
    tylko w "stan spoczynku", pobierając dotychczasową pensję (tu może się
    mylę, jeśli chodzi o jej wysokość).

    Ciekaw jestem, jak to się ma do konstytucyjnej, hehełe, zasady równości
    obywateli wobec prawa?

    Maksym Kammerer

  • 2. Data: 2004-02-12 15:33:05
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    wiadomości >news:c0g417$lae$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    >mylę, jeśli chodzi o jej wysokość).

    >Ciekaw jestem, jak to się ma do konstytucyjnej, hehełe, zasady równości

    Wiesz co ci powiem trollu? Nic ci nie powiem, bo w zasadzie nie ma o czym
    mówić. Jesteś po prostu prymitywny. Kim ty jesteś by zarzucać sędziom in
    corpore niekompetencję i nieuctwo?
    Ja właśnie od dwóch dni usiłuję zrozumieć o co chodzi w pewnej sprawie i
    podjąć decyzję od której zalezy to, która z dwóch spólek upadnie a która się
    podniesie. Każda z decyzji będzie oznaczała bezrobocie dla kilkunastu ludzi.
    Jak dotąd przegrzebałem orzecznictwo, komentarze, całą literaturę jaka mam
    na ten temat i nadal nie wiem. Ale zdaje się że moje kłopoty właśnie się
    skończyły. "Pan" Maksym Kramerer z pewnością mi pomoże, wszak jest uczony,
    grzeczny i kompetentny i oczywiście w odóżnieniu ode mnie zasługuje na stan
    spoczynku i nie podleganie pod ZUS.

    PS
    Rozumiem że są ferie, ale chyba masz coś lepszego do roboty niż obrażać w
    internecie innych?

  • 3. Data: 2004-02-12 16:49:38
    Od: "Figaro" <l...@w...pl>

> [...]
    ludzi.
    > Jak dotąd przegrzebałem orzecznictwo, komentarze, całą literaturę jaka mam

    To bardzo źle skoro dotąd nie wiesz. A zatem jak możesz podjąć właściwą
    decyzję? Rzucisz kostką ? Po to jesteś sędzią żebyś wiedział i był tego
    pewien. Nie możesz ferować przypadkowych wyroków.

  • 4. Data: 2004-02-12 17:10:31
    Od: "R De" <s...@p...onet.pl>

    Odnoszę wrażenie, że Falkenstein właśnie po to przekopuje się przez całą tę
    literaturę, żeby być pewnym, że wyrok, który orzeknie będzie właściwy i
    najlepszy z możliwych.
    Chwała Mu za to. I wszystkim sędziom, którzy u...li mojego dłużnika i
    wszystkich dłużników.

  • 5. Data: 2004-02-12 17:15:51
    Od: "Roman G." <r...@W...gazeta.pl>

    Falkenstein <r...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > na ten temat i nadal nie wiem. Ale zdaje się że moje kłopoty właśnie się

    Tego rodzaju kłopoty może tak. Niedługo możesz mieć przecież całkiem inne
    dylematy i z powodu szerzenia kłamstwa oświęcimskiego popatrzeć na ławę
    sędzowską z zupełnie innego punktu widzenia.

  • 6. Data: 2004-02-12 19:18:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Feb 2004, Figaro wrote:

    >+ > Ja właśnie od dwóch dni usiłuję zrozumieć o co chodzi w pewnej sprawie
    [...]
    >+ To bardzo źle skoro dotąd nie wiesz.

    Chyba masz wyjątkowo proste zajęcie w którym nie zdarzają się
    "trudne przypadki". Pogratulować wyboru zawodu :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (bynajmniej NIE prawnik !)

  • 7. Data: 2004-02-12 19:23:35
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c0g6cp$6io$1@inews.gazeta.pl...

    > Wiesz co ci powiem trollu? Nic ci nie powiem, bo w zasadzie nie ma o czym
    > mówić.

    I slusznie. Proponuje NTG i nie podejmowac dyskusji.

    P.S. Szukajcie a znajdziecie.. ;-)

    NoMAD

  • 8. Data: 2004-02-12 19:37:03
    Od: d...@w...pl (Lukasz Malinowski)

    No comments... Jeżeli sędziowie nie sięgali do wszystkich możliwych źródeł,
    żeby wyjaśnić wątpliwości, to wtedy panie Figaro byłyby gnioty nie wyroki. A
    tak swoją drogą to rozumiem, że jesteś w stanie podjąć każdą decyzję
    decydującą o losie ludzkim bez zastanowienia? Bezmyślność. Zastanów się
    zanim się wypowiesz.

  • 9. Data: 2004-02-12 21:47:05
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Mak Sym" <m...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:c0g417$lae$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >Ciekaw jestem, jak to się ma do konstytucyjnej, hehełe, zasady równości
    >obywateli wobec prawa?

    [reszta ciach]

    ciekaw bardzo jestem czy tak samo okreslisz druga, jak dla mnie jeszcze
    bardziej bezkarna kaste, za ktora rowniez my jako spoleczenstwo oplacamy
    skladki zus i nie tylko, a mianowicie "pracownikow" :) kosciola katolickiego

    tez tak bedziesz krzyczal o tym odkryciu??

  • 10. Data: 2004-02-12 22:00:04
    Od: "tomek tarasiuk" <l...@W...gazeta.pl>

    Mak Sym <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > poczynaniach dodatkowo praktycznie bezkarna - s=EAdziowie s=B1d=F3w=20
    > powszechnych, kt=F3ra nie p=B3aci =BFadnej sk=B3adki na ubezpieczenie spo=
    > =B3eczne.=20
    > Ich dodatkowym przywilejem jest jeszcze to, =BFe nie odchodz=B1 na emeryt=
    > ur=EA=20
    > tylko w "stan spoczynku", pobieraj=B1c dotychczasow=B1 pensj=EA (tu mo=BF=
    > e si=EA=20
    > myl=EA, je=B6li chodzi o jej wysoko=B6=E6).
    >
    > Ciekaw jestem, jak to si=EA ma do konstytucyjnej, hehe=B3e, zasady r=F3wn=

    A może popatrz na całą sprawę na trzeźwo bez obrażania nieznanych Ci osób.
    Zastanów sie nad takim problemem. Jeśli wszyscy sa w naszym kraju równi i
    dotyczą ich takie same prawa. A jedna z grup zawodowych, na dodatek znająca
    się na prawie najlepiej czyli sędziowie, nie płaci ZUSu. To może ZUS nie
    jest obowiązkowy. Sędziowie o tym wiedzą i nie płacą. Tomek