    From: Mak Sym <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Sędziowie czyli kasta świętych krów [okołotopikowe]
    Date: Thu, 12 Feb 2004 15:52:19 +0100

    Jeszcze niedawno myślałem, że w śmiesznym kraiku zwanym Polską, każdy
    jego dorosły obywatel płaci w jakiejś formie haracz na obowiązkowe
    ubezpieczenie społeczne ale jak właśnie się dowiedziałem - tak jednak
    nie jest.
    Istnieje otóż pewna uprzywilejowana grupa pracowników, słynna z
    niekompetencji, głupoty, arogancji, nieuctwa itp. zalet, w swych
    poczynaniach dodatkowo praktycznie bezkarna - sędziowie sądów
    powszechnych, która nie płaci żadnej składki na ubezpieczenie społeczne.
    Ich dodatkowym przywilejem jest jeszcze to, że nie odchodzą na emeryturę
    tylko w "stan spoczynku", pobierając dotychczasową pensję (tu może się
    mylę, jeśli chodzi o jej wysokość).

    Ciekaw jestem, jak to się ma do konstytucyjnej, hehełe, zasady równości
    obywateli wobec prawa?

    Maksym Kammerer