  • 1. Data: 2005-01-03 10:20:06
    Temat: Samochod - z wylacznosci do wspolnoty majatkowej
    Od: "jarkol" <a...@...stopce>

    Witam,

    Szukalem info na grupie, ale nie znalazlem. Mam prosbe o pomoc w jednej
    kwestii. Temat jest taki: jakis czas temu zona otrzymala w ramach umowy
    darowizny samochod od swojej mamy, a wiec nie wchodzi on do naszej wspolnoty
    majatkowej, tylko stanowi odrebna wlasnosc mojej zony. Ze wzgledow
    ubezpieczeniowych chcemy jednak przerejestrowac samochod na mnie.

    Czy w tej sytuacji darowanie mi 50% samochodu spowoduje wlaczenie samochodu
    do klasycznej wspolnoty majatkowej i umozliwi przerejestrowanie samochodu?
    Czy moze lepszym rozwiazaniem jest darowanie 100% samochodu albo jeszcze
    inne rozwiazanie? Czy ktores z tych rozwiazan nie bedzie sie wiazalo z
    koniecznoscia wymiany tablic?

    Wielkie dzieki za pomoc,

    Jarek

    --
    e-mail: j a r k o l (at)
    e-mail: c h e l l o . p l

  • 2. Data: 2005-01-03 10:53:16
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "jarkol"

> [...]
    > Czy moze lepszym rozwiazaniem jest darowanie 100% samochodu albo jeszcze
    > inne rozwiazanie? Czy ktores z tych rozwiazan nie bedzie sie wiazalo z

    IMHO samochód ten nie wejdzie do wspólności majątkowej. Po darowaniu 50 %
    tego samochodu będzie współwłasnością w częściach ułamkowych, która będzie
    wchodzić do majaków odrębnych obojga małżonków.
    Na kwestiach rejestracji się nie znam.

    Pzdr.
    Marek

  • 3. Data: 2005-01-04 02:59:01
    Od: Wiesław <v...@g...pl>

    Dnia Mon, 3 Jan 2005 11:20:06 +0100, jarkol napisał(a):

> [...]
    > Czy moze lepszym rozwiazaniem jest darowanie 100% samochodu albo jeszcze
    > inne rozwiazanie? Czy ktores z tych rozwiazan nie bedzie sie wiazalo z

    Cociaz oni lubia wymieniac rejestracje bo maja bandyckie ceny to chyba nie
    w tym przypadku, przynajmniej w opcji 50/50.