  • 1. Data: 2005-01-03 08:19:21
    Temat: Gwarancja w Media Markt
    Od: "SQ9HHL" <k...@N...pl>

    Witam serdecznie. Mam drobny problem, jeżeli można to tak nazwać, i
    chciałbym prosić o poradę. Przestudiowałem już archiwum na google ale nie
    znalazłem tam jednoznacznej odpowiedzi. 29 grudnia zakupiłem w MM pewne
    urządzenie elektroniczne i pani przy kasie poinformowała mnie, że jest na
    nie rok gwarancji na podstawie paragonu. Jako, że mnie jakoś nie przekonuje
    takie gadanie poszedłem do działu obsługi klienta aby wydali mi normalną
    gwarancję z pieczątką, datą, podpisem warunkami gwarancji itp. Niestety ku
    mojemu zaskoczeniu po kilku minutach rozmowy z panem w dziale obsługi
    klienta dowiedziałem sie, że gwarancji nie otrzymam bo jest rok na podstawie
    paragonu i koniec. Używałem różnych argumentów ale pan się uparł i nic do
    niego nie docierało. Gdybym miał więcej czasu może nie dał bym za wygraną,
    ale, że się spieszyłem to sobie dałem spokój. Jednak wczoraj, już po całym
    sylwestrowym szaleństwie miałem chwilkę spokoju i przeglądnąłem strony
    producenta i dystrybutorów owego sprzętu który zakupiłem i okazało się, że
    zarówno producent jak i dystrybutorzy zawsze dają na to urządzenie dwa lata
    gwarancji. Więc teraz pytanie. Czy moge teraz po pięciu dniach od daty
    zakupu, uzbrojony w dużo cierpliwości i wolny czas jechać do MM i walczyc o
    wydanie mi pisemnej gwarancji czy jest już za późno. Dlaczego mam mieć tylko
    rok gwarancji skoro producent daje dwa lata. I jeszcze jedno. Czy każde
    urządzenie musi mieć swoją kartę gwarancyjną ? Bo pan bełkotał coś o
    gwarancji zbiorowej na całą partię danego sprzętu ? Istnieje wogóle coś
    takiego jak gwarancja zbiorowa ?
    Pozdrawiam i liczę na konkretne odpowiedzi.
    Krzysztof Doniczka

  • 2. Data: 2005-01-03 09:07:55
    Temat: Re: Gwarancja w Media Markt
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SQ9HHL" <k...@N...pl> napisał w wiadomości

    Być może właśnie z tego wynika niższa cena, za którą sprzedają. Przyznasz,
    ze prawdopodobieństwo awarii urządzenia w ciągu dwóch lat jest większe, niż
    w ciągu pierwszego roku. Stąd pewnie niższe koszty serwisu.

  • 3. Data: 2005-01-03 09:39:48
    Od: "wojtaszek" <w...@t...pl>

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=News&file=article&sid=140

    Pzdr
    Wojtek

  • 4. Data: 2005-01-03 10:58:09
    Od: "SQ9HHL" <k...@N...pl>

> [...]
    > niż
    > w ciągu pierwszego roku. Stąd pewnie niższe koszty serwisu.

    Może i masz racje, ale to nie oni dają gwarncje tylko producent więc czy
    mogą tak po prostu skrócić sobie gwarancję o połowę ? Poza tym niższa cena
    towarów wynika tu raczej z ogromnych ilości sprzętu który to zamawiają
    bezposrednio u producenta uzyskując duże rabaty, z pominięciem wszelkich
    pośredników itp.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-01-03 13:13:56
    Od: "ochkarol" <o...@p...pl>

> [...]
    > cena towarów wynika tu raczej z ogromnych ilości sprzętu który to
    > zamawiają bezposrednio u producenta uzyskując duże rabaty, z

    Tak masz rację. Gwarancji udziela producent (lub importer), więc może do
    niego sie zwrócić. Po za tym gdzies słyszałem, że nie ma już obowiązku
    udzielania gwarancjip przez producenta jest za to obowiązkowa
    odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową lecz tą MM
    dość luźno interpretuje.

    pozdr

    karol

  • 6. Data: 2005-01-03 13:21:30
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    ochkarol wrote:

> [...]
    > udzielania gwarancjip przez producenta jest za to obowiązkowa
    > odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową lecz tą

    Jak MM sie reklamuje nie jest to sklep dla idiotow..
    Nalezy wyciagnac stad wniosek, ze trzeba umiec upomneic sie o swoje,
    lub nie kupowac w MM ja nie koupuje i nie jestem, jak sadze, idiota.

    Boguslaw

  • 7. Data: 2005-01-03 14:24:09
    Od: Nexus <n...@-...poczta.gazeta.pl>

    On Mon, 3 Jan 2005 10:07:55 +0100, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    >ze prawdopodobieństwo awarii urządzenia w ciągu dwóch lat jest większe, niż
    >w ciągu pierwszego roku. Stąd pewnie niższe koszty serwisu.

    Tez tak mysle. Media Markt negocjujac nizsza cene mogl "przehandlowac"
    gwarancje. Producent zadowolony i sklep tez bo ludzie pedza po tansze.
    Poniewaz gwarancja nie jest obowiazkowa nie musisz jej dostac. Moze
    jej po prostu nie byc! Na podstawie umowy sklepu z producentem.
    m.
    Odpowiadajac na priva usun "-usun-to-" z adresu

  • 8. Data: 2005-01-03 15:34:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > towarów wynika tu raczej z ogromnych ilości sprzętu który to zamawiają
    > bezposrednio u producenta uzyskując duże rabaty, z pominięciem wszelkich

    Ależ oczywiście. Tylko, że to działa w ten sposób. Producent ma pewną partię
    towaru po 100 zł sztuka. Statystycznie wyliczył, że koszty serwisowania w 1
    roku, to 10 zł, zaś w drugim dodatkowe 20 zł. No to sprzedaje towar hurcie
    po 130 zł dając na 2 lata gwarancje. Ale przyszli goście z MM i pytają, co
    by zrobić, by było tańsze. To producent mówi, że sprzeda im po 100 zł, ale
    bez gwarancji. No i biorą, sami zapewniając gwarancję. Nic nie skracają, bo
    producent gwarancji nie ma w ogóle obowiązku dawać.

  • 9. Data: 2005-01-03 16:18:41
    Od: "js" <j...@i...pl>

    Użytkownik "ochkarol" <o...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > udzielania gwarancjip przez producenta jest za to obowiązkowa
    > odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową lecz tą

    Jakos modne jest "jezdzenie" po MM.
    Natomiast wlasnie tam mozna liczyc, ze w przypadku wystapienia wady nie
    kwalifikujacej sie do odstapienia od umowy, oni przyjma sprzet bez ceregieli
    z naprawami, co w przypadku innych sklepow czesto jest awykonalne.

    --
    "I've got a lovely bunch o' coconuts
    There they are standing in the row

  • 10. Data: 2005-01-04 10:35:34
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    js wrote:

> [...]
    > kwalifikujacej sie do odstapienia od umowy, oni przyjma sprzet bez
    > ceregieli z naprawami, co w przypadku innych sklepow czesto jest

    Jak sie dowiedzialem z reklamy ze

    MM nie dla idiotow,

    to postanowilem, ze do sklepu ktory tak
    dowartosciowuje swych klientow nie pojde..

    Niech sobie mysla ze jestem idiota... ich strata..

    Boguslaw

    Nie kupuje w MM

    I niejestem wbrew pozorom idiota...

    Ale nei lubie takich zagrywek