  • 1. Data: 2005-01-03 09:09:21
    Temat: usługi prawnicze a czynności prawne
    Od: "uli" <u...@o...pl>

    czym się różni usługa prawnicza od czynności prawne? Czy taksy notarialne są
    usługami prawniczymi? Jeśli tak to czy ktoś może mi podać akt prawny na
    podstawie którego można zrównać oba pojęcia?

    Pozdrawiam
    uli.

  • 2. Data: 2005-01-03 10:51:51
    Temat: Re: usługi prawnicze a czynności prawne
    Od: "Pawel Galinski" <g...@w...pl>

    Użytkownik "uli" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    > czym się różni usługa prawnicza od czynności prawne?

    Czynnosc prawna - sa to czynnosci konsensualne ktorym zasady prawa nadaja
    specyficznyc charakter, wywieraja skutki w sferze prawnej oraz wiaza
    podmioty prawa

    Cz.prawna nie wymaga w swojej definicji wyznaczenia drugiej strony.

    Usluga prawna - z def. musi tu istnieniec podmiot swiadczacy usluge.

    Czy taksy notarialne są
    > usługami prawniczymi?

    Nie, uslugami prawniczymi sa czynnosci wykonywane przez notariusza,
    natomiast takxy sa oplatami za te czynnosci.

    Jeśli tak to czy ktoś może mi podać akt prawny na
    > podstawie którego można zrównać oba pojęcia?

    Hmm, a w jakim celu zrównać ? Moim zdaniem nie mozna.

    > Pozdrawiam
    > uli.

    pzdr
    Pawel