    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sąd uchylił karę 120 tys. zł grzywny wobec Jerzego Urbana
    Date: Sat, 16 Mar 2019 15:36:39 +0100 (CET)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Zastanawiam się, kto i na jakiej podstawie stwierdził, że to wizerunek
    > Jezusa. Ja tu widzę brodatego Europejczyka w ubiorze z emblematami
    > związanymi z chrześcijaństwem. Nie chce mi się sprawdzać, czy na pewno o
    > to chodziło w tej sprawie Urbana, ale jeśli tak, to w mojej subiektywnej
    > ocenie oskarżyciel nie ma racji. Równie dobrze można by było się do
    > każdego brodatego młodzieńca idącego na sportowo z medalikiem na szyi
    > czepiać.

    A ten znaczek na piersi na pies?

    W końcu jak w Wałęsę rzucono gruszką to Wałęsa powiedział że rzucona
    "Matkę Boską" (bo miał taki znaczek w kalpie garniaka wpięty) :-)

    Nie przeginajmy pały że ten "obrazek z NIE" nie budzi(ł) dość oczywistych
    skojarzeń z Panem Jezusem. To czy były to skojarzenia wystarczająco
    oczywiste dla odpowiedzialności w ramach _prawa karnego_ dopiero jest
    dyskusyjne IMHO. Czy były podstawą do kary "bardzo nie symbolicznej"
    to już jak dla mnie jest BARDZO dyskusyjne. 120_000 dla tego
    oskarżonego to już (odrobinę) więcej niż symboliczna kara.

    <cynizm> Może KRK powinien ile się da symboliki zastrzec jako znaki
    towarowe ;-) </cynizm>

    --
    A. Filip