  • 1. Data: 2019-03-12 19:49:25
    Temat: Sąd uchylił karę 120 tys. zł grzywny wobec Jerzego Urbana
    Od: u2 <u...@o...pl>

    zabawny ten sędzia Jackowski, sąd może i powinien dokonywać własne
    ustalenia, sędzia to najwyższy biegły w sądzie:)

    https://wpolityce.pl/polityka/437668-sad-uchylil-grz
    ywne-120-tys-zl-wobec-jerzego-urbana

    Sąd Okręgowy w Warszawie uchylił we wtorek karę 120 tys. zł grzywny
    wobec Jerzego Urbana za obrazę uczuć religijnych w tygodniku ,,Nie"
    poprzez publikację wizerunku Jezusa Chrystusa wpisanego w drogowy znak
    zakazu orzeczoną wcześniej przez sąd I instancji i skierował sprawę do
    ponownego rozpoznania.

    CZYTAJ TAKŻE: Zapłaci w końcu za bluźnierstwo? Sąd skazał Jerzego Urbana
    na 120 tysięcy złotych kary za obrazę uczuć religijnych

    Tym samym sąd okręgowy uchylił wyrok Sądu Rejonowego dla
    Warszawy-Mokotowa z października ub.r., który uznał wówczas, że Urban
    obraził uczucia religijne sześciu osób i skazał go za to na 120 tys. zł
    grzywny.

    Zdaniem sądu okręgowego, procedowanie w tej sprawie sądu I instancji
    było wadliwe w szczególności w zakresie opinii biegłych.

    Konstatacje sądu, jeśli chodzi o opinię biegłego z zakresu historii
    sztuki są odmienne, własne; a opinia biegłego z zakresu religioznawstwa
    jest opinią niejasną

    -- wskazał w uzasadnieniu sędzia Mariusz Jackowski.

    Sędzia zwrócił uwagę, że sąd w postępowaniu nie może czynić ustaleń
    własnych, odmiennych od opinii biegłego.

    A to właśnie nastąpiło w tej sprawie. Nie jest dopuszczalna taka
    sytuacja, że sąd rejonowy poczynił własne ustalenia, odmienne od opinii
    biegłego

    -- podkreślił sędzia Jackowski.

    Po ogłoszeniu orzeczenia, Urban powiedział dziennikarzom, że ,,sąd nie
    pozostawił suchej nitki na wyroku sądu rejonowego".

    Kończę w tym roku 86 lat i nie jestem zainteresowany końcem tej
    sprawy, która trwałą sześć lat i zapewne drugie tyle będzie trwała. Nie
    zamierzam uczestniczyć w żadnych rozprawach dot. tej sprawy. Mogą mnie
    skazać nawet na dożywocie i mam to w d...e

    -- oświadczył.

    Proces w tej sprawie ruszył w maju 2014 r. Mokotowska prokuratura
    zarzuciła Urbanowi, że w 2012 r. dopuścił do opublikowania
    ,,karykaturalnego wizerunku nawiązującego do wizerunku Jezusa, z mało
    inteligentnym wyrazem twarzy" - czym obraził uczucia religijne sześciu
    osób. Groziło mu za to do dwóch lat więzienia.

    as/PAP

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 2. Data: 2019-03-14 10:43:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    > A to właśnie nastąpiło w tej sprawie. Nie jest dopuszczalna taka
    > sytuacja, że sąd rejonowy poczynił własne ustalenia, odmienne od

    Ale jakies takie sa odgorne wytyczne/linia orzecznictwa - z opinia
    bieglego strony moga polemizowac,
    i/lub przedstawic wlasnego bieglego.

    A jak polemizowac z opinia sedziego ? Tylko w apelacji :)

    No i jak powiedziec sedziemu "pan jestes glupi nieuk" ?

> [...]
    > Nie zamierzam uczestniczyć w żadnych rozprawach dot. tej sprawy.
    > Mogą mnie skazać nawet na dożywocie i mam to w d...e

    Ciekawe co bedzie mowil w pierdlu :-) :-(

    A jest gdzies ta karykatura ?
    Moze bysmy sami ocenili ...

    J.

  • 3. Data: 2019-03-14 10:50:13
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 14.03.2019 o 10:43, J.F. pisze:
    > Ciekawe co bedzie mowil w pierdlu

    kara grzywny to nie areszt:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 4. Data: 2019-03-14 11:17:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-14, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A jest gdzies ta karykatura ?
    > Moze bysmy sami ocenili ...

    https://nie.com.pl/wp-content/uploads/2018/02/Powr%C
    3%B3t-zdziwionego-Jezusa.jpg

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2019-03-14 11:18:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >kara grzywny to nie areszt:)

    Moze sie zmienic, jak nie zaplaci.
    Poza tym sprawa uniewazniona, bedzie druga. Prokurator nie apelowal ?

    No i jako recydywa, nastepnym razem moze byc juz skazany powazniej :)

    Albo tak poskubac po 100 tys, az mu na kolejna grzywne zabraknie :-P

    J.

  • 6. Data: 2019-03-14 11:24:11
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 14.03.2019 o 11:18, J.F. pisze:

    > Moze sie zmienic, jak nie zaplaci.

    grzywna jest zamieniana na areszt, jeśli skazanego nie stać na zapłatę,
    w tym przypadku 120 tysiaków PLN to względnie drobna sumka dla oskarżonego:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 7. Data: 2019-03-14 11:32:10
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 14 Mar 2019 10:17:00 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > https://nie.com.pl/wp-content/uploads/2018/02/Powr%C
    3%B3t-zdziwionego-Jezusa.jpg

    Oceniam: Trzeba być nawiedzonym fanatykiem albo opłaconym prowokatorem
    by zgłaszać do prokuratury taki wizerunek. W ogóle, prawo nie powinno
    się zajmować religijnym sektorem życia publicznego. A jak ktoś czuje się
    obrażony to niech ściga z powództwa cywilnego.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2019-03-14 12:05:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
    3%B3t-zdziwionego-Jezusa.jpg
    >Oceniam: Trzeba być nawiedzonym fanatykiem albo opłaconym
    >prowokatorem
    >by zgłaszać do prokuratury taki wizerunek.

    podzielam opinie.

    >W ogóle, prawo nie powinno
    >się zajmować religijnym sektorem życia publicznego. A jak ktoś czuje
    >się
    >obrażony to niech ściga z powództwa cywilnego.

    Hm, z cywilnego ... ale za co ?
    Dopisac uczucia religijne do KC ?
    A jak wycenic strate/obraze ?

    J.

  • 9. Data: 2019-03-14 12:16:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-14, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
    net...

    > podzielam opinie.

    A tu z kolei nic: https://i.ytimg.com/vi/ZelWF5G1Ir4/hqdefault.jpg
    Hiszpania Hiszpanią, ale pozwać powinni.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2019-03-14 13:56:04
    Temat: Re: Sąd uchylił karę 120 tys. zł grzywny wobec Jerzego Urbana [zwrot do pierwszej instancji]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
    > Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    > [...]
    >
    > Ciekawe co bedzie mowil w pierdlu :-) :-(
    > [...]

    IMHO Wyrok prawomocny po "zwrocie do pierwszej instancji" może być za
    kolejne 2-3 lata.

    Kara więzienia mu (chyba+) nie grozi nawet jeśli to z "ostrożności
    procesowej" może już zacząć gromadzić obszerną dokumentacje na temat
    swojego słabego starczego stanu zdrowia. Powinno mu to dać minimum
    kolejne 2 lata użerania się czy ma zdrowia na więzienie :-)

    Nie musi praktycznie nic kłamać ani "tworzyć". Wystarczy że lekarze
    będą wiedzieć że ma sporawą forsę do wydania na lekarzy a rozliczne
    choroby się prawie na pewno znajdą w wieku 85+.

    --
    A. Filip