  • 1. Data: 2007-11-23 10:59:09
    Temat: Sad rozpatruje zazalenie na umorzenie i ...
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Witam
    Otrzymalem z sadu zawiadomienie , iz dnia... o godzinie....sad... bedzie
    rozpatrywal zlozone przeze mnie zazalenie na umorzenie postepowania
    przez prokurature.
    Czy ja w tym postepowaniu mam jakies prawa? Czy moge tam byc? Ze nie
    musze to wiem, bo to tylko zawiadomienie. Czy moja obecnosc cos moze
    zmienic?

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 2. Data: 2007-11-23 11:31:06
    Temat: Re: Sad rozpatruje zazalenie na umorzenie i ...
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to wiem, bo to tylko zawiadomienie. Czy moja obecnosc cos moze zmienic?

    Nie mam szklanej kuli, wiec nie wiem, czy w tym postepowaniu jestes
    pokrzywdzonym, podejrzanym, a moze tylko zawiadamiajacym, wiec ja odpowiedzi
    udzielic nei moge. Ale moze jest tu jakas wrozka, wiec czekaj cierpliwie -
    lub opisz sprawe bardziej szczegolowo.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-11-23 11:33:56
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > to wiem, bo to tylko zawiadomienie. Czy moja obecnosc cos moze zmienic?

    Wprawdzie nie napisales kim jestes w postepowaniu, ale zakladam, ze
    pokrzywdzonym. Pewnie, ze mozesz. Czy to cos da, to trudno powiedziec. Ja
    raz bylem na posiedzeniu w sprawei zazalenia jako podejrzany i zalatwili
    misprawe pozytywnie - no ale rzecz byla na tyle oczywista, ze pewnei moja
    obecnosc niewiele zmienila.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2007-11-23 11:43:39
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    SDD pisze:
> [...]
    > misprawe pozytywnie - no ale rzecz byla na tyle oczywista, ze pewnei moja

    Jestem pokrzywdzonym (allgero) prokurator nie dopatrzyl sie znamion 289
    (chyba, nie chce mi sie sprawdzac).
    Pytanie, czy jesli bylbym tam, to czy sad moze, ma obowiazek(?) mnie
    wysluchac.

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 5. Data: 2007-11-23 20:01:28
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    MarcinJM pisze:

    > Pytanie, czy jesli bylbym tam, to czy sad moze, ma obowiazek(?) mnie
    > wysluchac.

    A czemuś nie napisał wszystkiego w zażaleniu?

    Sąd cię wysłucha, choć pewnie to niczego nie zmieni.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 6. Data: 2007-11-24 05:32:39
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Johnson pisze:

    > A czemuś nie napisał wszystkiego w zażaleniu?
    >
    > Sąd cię wysłucha, choć pewnie to niczego nie zmieni.

    No wlasnie napisalem saznista rozprawke i dlatego mam watpliwosci, czy
    sad moze miec dodatkowe pytania. Problem w tym, ze prok. prowadzacy ta
    sprawe jest kompletna lama jesli chodzi o handel w sieci. Wiem to od
    jego personelu biurowego (taka sliczna czarnulka, mniam, mniam). I
    wszelkie tego typu sprawy umarza na wszelki wypadek. Nie wiem, czy
    prokurator jest na takim posiedzeniu? Chyba nie. Wiec i ja oleje.

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 7. Data: 2007-11-24 06:46:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    MarcinJM pisze:

> [...]
    > wszelkie tego typu sprawy umarza na wszelki wypadek. Nie wiem, czy
    > prokurator jest na takim posiedzeniu? Chyba nie. Wiec i ja oleje.

    I opierasz się na opinii (prawnej ??) czarnulki z prokuratury. To tylko
    o tobie świadczy. Ja bym jednak uznał że prokurator jest jednak
    mądrzejszy od swojej sekretarki. Chyba taka jest zasada.
    Po prostu słuchasz tych co mówią to co byś chciał usłyszeć.
    A co do pism: im więcej słów tym mniej treści merytorycznej. Jak chcesz
    pisać dobre zażalenie to nie rozpisujesz się tylko wymieniasz argumenty.
    Wrzuć tu to zażalenie, a jeszcze lepiej i postanowienie prokuratury, to
    poczytamy.

  • 8. Data: 2007-11-24 07:26:57
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Johnson pisze:
    > I opierasz się na opinii (prawnej ??) czarnulki z prokuratury. To tylko

    To nie opinia, to raczej jej wiedza kancelaryjna. Nie opiniowala
    prawnie, tylko stwierdzila, ze "wszelkie sprawy zwiazane z handlem w
    sieci prok. z definicji umarza". No chyba ona czyta to, co pisze/przepisuje
    ?
> [...]
    > pisać dobre zażalenie to nie rozpisujesz się tylko wymieniasz argumenty.
    > Wrzuć tu to zażalenie, a jeszcze lepiej i postanowienie prokuratury, to

    Sprawa jest zbyt zawila... sprobuje ja opisac (choc juz ja tu opisywalem).
    Bralem udzial w licytacji maszyny (kategoria, opis, zdjecia sa tak
    jednoznaczne, ze nie moze byc zadnych watpliwosci o co chodzi w aukcji).
    Zlozylem oferte na iles tam kasy. Nie pamietam, ale kilka tysiecy.
    Brak licytujacych ustalil cena na skromne 10 zl. Nie liczac na cuda
    kontaktowalem sie ze sprzedajacym, potwierdzil sprzedaz. Kazal wplacic
    pienidze + prawie 200 na transport i przyslal mi blaszany modelik tej
    maszyny. Sprawe zglosilem na policje. Policja ustalila, ze dane osobowe
    sa falszywe, ale dane z allegro pozwolily ustalic rzeczywiste nazwisko
    tego sprzedajacego (czesc danych zbiegala sie z innym uzytkownikiem
    allegro, np. adres, tel, IP). Dodatkowo pan ow jest wlascicielem firmy,
    w ktorej maszyny takie sa uzywane. Ciekawie wyglada sprawa przeslania
    kasy. Pan ten zalozyl pracownikowi konto w przeddzien, kiedy wyslal
    maila do mnie i podal dane do przelewu (wlasnie to swieze konto). Po
    wplynieciu kasy powiedzial pracownikowi, ze jest to "zaliczka na
    wyplate", czyli ostatecznie to on stal sie beneficjentem tej kasy.
    To sa fakty zapisane w aktach sprawy z policji.

    Natomiast prokurator umorzyl sprawe z powodu "braku danych dostatecznie
    uzasadniających podejrzenie popelnienia przestępstwa"

    Zazalenie skladalo sie glownie z argumentowania, ze jednak niekorzystnie
    rozporzadzilem swym mieniem. Wprzeciwnym przypadku nalezaloby uznac, ze
    korzystnie, co jest niedorzeczne.

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 9. Data: 2007-11-24 07:42:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    MarcinJM pisze:

> [...]
    > Zlozylem oferte na iles tam kasy. Nie pamietam, ale kilka tysiecy.
    > Brak licytujacych ustalil cena na skromne 10 zl.

    10 zł? czy kilka tysięcy? Zawile piszesz.
    A jak 10 zł to czemu myślałeś że za taką kwotę chcą ci sprzedać jakąś
    maszynę?

> [...]
    > wyplate", czyli ostatecznie to on stal sie beneficjentem tej kasy.
    > To sa fakty zapisane w aktach sprawy z policji.

    I dla całych 210 zł takie manewry wyczyniali?

    > Natomiast prokurator umorzyl sprawe z powodu "braku danych dostatecznie
    > uzasadniających podejrzenie popelnienia przestępstwa"

    A jaka była ta argumentacja prokuratora? Brak niekorzystnego
    rozporządzenia mieniem?

    > Zazalenie skladalo sie glownie z argumentowania, ze jednak niekorzystnie
    > rozporzadzilem swym mieniem. Wprzeciwnym przypadku nalezaloby uznac, ze
    > korzystnie, co jest niedorzeczne.

    Może być jeszcze neutralne rozporządzeniem mieniem. To co dostałeś
    rynkowo (model ?) jest warte tyle co zapłaciłeś (10 zł?)?

  • 10. Data: 2007-11-24 07:55:15
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Johnson napisał(a):

    > 10 zł? czy kilka tysięcy? Zawile piszesz.

    Nie znasz allegro? Złożył ofertę na kilka tysięcy, ale z braku
    licytujących widoczna cena sprzedaży ustaliła się na 10zł.

    > A jak 10 zł to czemu myślałeś że za taką kwotę chcą ci sprzedać jakąś
    > maszynę?

    Ponieważ cena, po której kończy się licytacja, jest ceną sprzedaży i
    wiąże obie strony.

    > I dla całych 210 zł takie manewry wyczyniali?

    Niewątpliwie doszło do oszustwa, kwota nie ma znaczenia :)

    > Może być jeszcze neutralne rozporządzeniem mieniem. To co dostałeś
    > rynkowo (model ?) jest warte tyle co zapłaciłeś (10 zł?)?

    Było jeszcze zawyżanie kosztów przesyłki :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz