  • Data: 2007-11-24 08:27:55
    Temat: Re: Sad rozpatruje zazalenie na umorzenie i ...
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz pisze:

    > Ponieważ cena, po której kończy się licytacja, jest ceną sprzedaży i
    > wiąże obie strony.

    Wiąże strony oznacza umowę. Nie każde niewykonanie umowy jest oszustwem.
    Jeśli otrzymał ekwiwalent za te 10 zł - w sensie "model" - to można
    rozważać tezę że brak niekorzystnego rozporządzenia mieniem.
    A sprawę należy zamiast rozważań w ramach oszustwa skierować do procesu
    cywilnego.

    Zresztą nawet jak nie otrzymałby nic za te 10 zł to druga strona
    powołując się na błąd mogłaby spokojnie pieniądze zwrócić i nadal nie
    byłoby oszustwa.

    > Niewątpliwie doszło do oszustwa, kwota nie ma znaczenia :)

    Tutaj akurat podważałem sensowność oszustwa z punktu widzenia oszusta.

    > Było jeszcze zawyżanie kosztów przesyłki :)

    Być może, ale może naprawdę wysyłka modelu tyle kosztuje.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"