  • 1. Data: 2006-11-30 07:45:36
    Temat: Sąd Najwyższy a sprawa karna
    Od: "rozyczka 37" <r...@v...pl>

    Witam ! Mam takie pytanie: Czy dobrze byłoby, dla osoby pokrzywdzonej, podczas
    przemówienia końcowego wspomnieć orzeczenie SN, które dot.sprawy cywilnej
    powiązanej z trwającą sprawą karną? Czy nie ma to najmniejszego znaczenia i
    jest bez wpływu na ogłoszenie wyroku?

  • 2. Data: 2006-11-30 11:11:54
    Temat: Re: Sąd Najwyższy a sprawa karna
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > powiązanej z trwającą sprawą karną? Czy nie ma to najmniejszego znaczenia

    Osoba pokrzywdona nie przemawia, chyba ze jest osk. posilkowym.
    Wymadrzac sie nie ma sensu. Orzeczenie moze - ale nie musi- przydac sie przy
    sporzadzaniu ew. apelacji, choc orzeczenie dot. kwestii cywilnoprawnych
    raczej przydatne nie bedzie.

    Cezar

  • 3. Data: 2006-11-30 13:10:55
    Od: "Qbek" <q...@w...pl>

    Jest zasada, ze Sąd zna prawo.
    Orzeczenie w sprawie cywilnej na postępowanie karne ma tykno wpływ
    gdy jest to orzeczenie konstytutywne, czyli tworzy nową sytuacje
    prawną, np udzielenie rozwodu itp.

  • 4. Data: 2006-11-30 22:14:36
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    rozyczka 37 <r...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > powiązanej z trwającą sprawą karną? Czy nie ma to najmniejszego znaczenia i

    Przemówienia końcowe i tak nie mają najczęściej zadnego znaczenia, więc po co
    się jakoś szczególnie wysilać?