  • 1. Data: 2006-11-29 22:26:10
    Temat: Umowa o dzieło - wygasanie roszczeń, a wezwanie z firmy windykacyjnej.
    Od: y...@a...ch.pw.edu.pl

    Witam,

    kilka dni temu dostałem wezwanie do zapłaty od firmy windykacyjnej w
    związku z pewną umową o dzieło z której się nie wywiązałem
    (zresztą z winy zamawiającego). I teraz mam pytanie zgodnie z art.
    646 KC wszelkie roszczenia z tytułu umowy o dzieło wygasają po
    upływie dwóch lat, czyli w moim przypadku z dniem 17 października
    2006. Wezwanie dostałem w postaci elektronicznej - e-mail na jedno z
    darmowych kont na onecie. Co powinienem teraz zrobić? Czy powinienem
    się jakoś ustosunkować do tego pisma? Jeśli tak to co napisać? i
    do kogo? Do firmy windykacynej czy może to samego zainteresowanego? A
    może po prostu przemilczeć? Proszę o radę jak powinienem
    postąpić.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-11-29 22:32:48
    Od: "Igor" <l...@p...onet.pl>

[...]

    Jak dostałeś e-mailem to poprostu nie odpowiadaj. Zresztą skąd wiesz czy
    mają pełnomocnictwo do działania w imieniu tej firmy? Taki mail nie ma
    żadnej mocy prawnej...

    Jak by doszło do wezwania przedsądowego wówczas powołaj się na zarzut
    przedawnienia. Do tego czasu najlepiej zero kontaktu... Firmy windykacyjne
    nie potrafią windykować klientów, z którymi nie ma kontaktu... po paru
    próbach dadzą spokój. A gdyby skierowana została sprawa do sądu - zarzut
    przedawnienia. Nic nie pisz, bo możesz nieopatrznie napisać uznanie
    roszczenia, które powoduje przerwanie przedawnienia roszczenia.

    Igor
    www.serwisprawa.pl
    Sprawiedliwość idzie za prawem

  • 3. Data: 2006-11-29 22:34:09
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    y...@a...ch.pw.edu.pl napisał(a):

    > 2006. Wezwanie dostałem w postaci elektronicznej

    Jaki e-mail? Przeciez Ty zadnego e-maila nie dostales :D

    Jacek

  • 4. Data: 2006-11-29 23:13:53
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    Olać.

    Temat firm windykacyjnych był tu wielokrotnie wałkowany zazwyczaj z tezą, że
    nic nie mogą zrobić i że to naciagacze dochodzący przedwnionych roszczeń.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 5. Data: 2006-11-29 23:16:38
    Od: a...@c...pl

    Igor napisał(a):
> [...]
    > przedawnienia. Nic nie pisz, bo możesz nieopatrznie napisać uznanie
    > roszczenia, które powoduje przerwanie przedawnienia roszczenia.

    A jak wygląda droga prawna przy takim postępowaniu?
    Teraz dostałem wezwanie do zapłaty emailem.
    Pewnie dostane wezwanie też pocztą - listem poleconym, którego nie
    odbiore bo mieszkam obecnie w innym miejscu, a swoim rodzicom kazałem
    nie odbierać żadnych listów adresowanych do mnie. A co będzie
    dalej?
    Komornik, sąd... jak to wszystko się odbywa?
    Na co muszę się przygotować?
    Strasznie mnie to stresuje :(

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-11-30 00:12:16
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <a...@c...pl> wrote in message
    ps.com...
    >Komornik, sąd... jak to wszystko się odbywa?
    >Na co muszę się przygotować?
    >Strasznie mnie to stresuje :(

    Poczytaja archiwum grupy.
    Od cholery się tu tego roi.

  • 7. Data: 2006-11-30 01:58:39
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik <a...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > nie odbierać żadnych listów adresowanych do mnie. A co będzie
    > dalej?
    > Komornik, sąd... jak to wszystko się odbywa?

    No to lepiej się przemelduj (jeśli tego nie zrobiłeś), albo odbieraj
    listy pod starym adresem, bo jak przeoczysz pisemko z sądu, to się pewnego
    dnia możesz zdziwić wizytą komornika.
    Zarzut przedawnienia nie jest podnoszony z marszu, to ty musisz go
    wnieść podczas ewentualnej rozprawy, jeśli tego nie zrobisz, to uprawomocni
    się wyrok dla Ciebie niekorzystny i będzie cieńko.
    Poza tym, jak liczysz to przedawnienie? Bo liczy się ono od dnia terminu
    wykonania danej usługi, a nie od dnia podpisania umowy przez Ciebie.

  • 8. Data: 2006-11-30 05:50:55
    Od: a...@c...pl

    Marcin Wasilewski napisał(a):
> [...]
    > Poza tym, jak liczysz to przedawnienie? Bo liczy się ono od dnia terminu
    > wykonania danej usługi, a nie od dnia podpisania umowy przez Ciebie.

    Umowa była podpisana w maju 2004 a usługa miała być wykonana do
    dnia 17 października 2004.
    Art. 646. Roszczenia wynikające z umowy o dzieło przedawniają się z
    upływem lat dwóch od dnia oddania dzieła, a jeżeli dzieło nie
    zostało oddane - od dnia, w którym zgodnie z treścią umowy miało
    być oddane.
    Czyli jak by nie patrzeć dwa lata minęły.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2006-11-30 06:13:52
    Od: a...@c...pl

    A jak się ma do całej sprawy art. 119 KC:

    Terminy przedawnienia nie mogą być skracane ani przedłużane przez
    czynność prawną.

    To oznacza że pomimo na przykład złożenia sprawy do sądu okres
    przedawnienia nie ulega przedłużeniu?
    I co powinienem zrobić z takim listem poleconym? Odebrać i co dalej?
    Odpisać czy też zignorować.

  • 10. Data: 2006-11-30 06:58:31
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    a...@c...pl napisał(a):
> [...]
    > czynność prawną.
    >
    > To oznacza że pomimo na przykład złożenia sprawy do sądu okres

    przeczytaj wszystkie przepisy o przedawnieniu to znajdziesz odpowiedź

    KG