  • 1. Data: 2004-07-16 13:23:20
    Temat: SĄD ZGUBIŁ AKTA - CO ROBIĆ ? 178 PAR 2 KK
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Sytuacja:

    Oskarżony z 178 par 2 KK - dmuchanie kilkadziesiat minut po
    zatrzymaniu - 0,54 , 2 minuty pozniej 0,57

    Ogloszenie wyroku:

    Uzznaje za niewinnego zarzucanego czynu, poniewaz wedle bieglego
    lekarza zawartosc alkoholu w wydychanym powietrzu podczas prowadzenia
    pojazdu NIE MUSIALA (istnieje uzasadnione podejrzenie, ze byla nizsza
    - moj przypis) stanowic "stawke przestepcza" ... Z opini bieglego
    wynika , ZE nie ma jednak mozliwosci by zawartosc byla nizsza od
    "stawki wykroczeniowej" . W zwiazku z powyzszym sad uniewinnia
    oskarzonego z 178 par 2 KK , ale na podstawie Kodeksu postepowania w
    sprawach o wykroczenie przyklada 1 000 grzywny, koszty , i utrate
    prawa jazdy na okres minimalny przewidziany przez kw - 6 miesiecy.

    Oskrazony i prokurator nie podejmuja zadnych czynnosci po ogloszeniu
    wyroku.

    Teraz daty dla jasnosci :

    1.Wyrok zapada w listopadzie 2003.
    2.Oskarzony oddaje prawo jazdy dobrowolnie w marcu 2004 (wydzial
    komunikacji nie ma jeszcze wyroku) , i dostaje na to kwit
    potwierdzajacy , ze prawo jazdy zatrzymano.
    3.Mijaja 4 miesiace.

    Oskarzony (tfu .. skazany ???) dzwoni do wydzialu komunikacji , czy
    wyrok juz jest . WYdzial komunikacji - wyroku NIE MAMY!

    Oskarzony zmierza do sadu - dowiaduje sie tam, ze wyrok zapadl
    rzeczywiscie (bystre sady) ale nie wiadomo czy sie uprawomocnil i nic
    nie wiadomo , bo ZNIKNELY AKTA. Nikt nie wie gdzie są.

    Wydział komunikacji informuje - Oskarzony ma u nas prawo jazdy juz 4
    miesiace, do zakonczenia "kary" pozostalo 2.

    Zalozmy, ze minely 2 miesiace, oskarzony odbiera prawo jazdy po
    WYROKOWYCH 6 miesiacach. Ale jesli sad odtworzy akta i przesle je np
    10 miesiecy po tym jak oskarzony odebral prawo jazdy - wydzial
    komunikacji ZAZADA ZWROTU PRAWA JAZDY.

    Co tu nie gra ? WK leci w kule ?(Zakladam , ze wyrok uprawomocnjil sie
    w lutym 2004)

    Pozdrowienia
    --
    Stasio Podróżnik
    Black 525 tds E-34 nr rej.RP XXXXX (pl.misc.samochody-bez naklepki ;))

  • 2. Data: 2004-07-16 18:23:13
    Temat: Re: SĄD ZGUBIŁ AKTA - CO ROBIĆ ? 178 PAR 2 KK
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Co tu nie gra ?

    Proponuję rozpocząć działania na piśmie

    A na marginesie: wygląda na to że nie gra uniewinnienie (o ile do
    takowego rzeczywiście doszło) :)
    Z tego co zostało wyżej napisane wynika że raczej winno dojść do
    skazania za przestępstwo

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-07-16 19:06:48
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Dredd wrote:
    > A na marginesie: wygląda na to że nie gra uniewinnienie (o ile do
    > takowego rzeczywiście doszło) :)
    > Z tego co zostało wyżej napisane wynika że raczej winno dojść do
    > skazania za przestępstwo

    no cóż...

    KG

  • 4. Data: 2004-07-16 19:24:02
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Z tego co zostało wyżej napisane wynika że raczej winno dojść do
    > skazania za przestępstwo

    Dla jasności dodam, że moja wcześniejsza wypowiedź opiera się na
    tym co napisano na wstępie wątku - w tym m.in. na tym, że między
    zatrzymaniem a badaniem (kilkadziesiąt minut później) kierowca nie
    dopijał już sobie alkoholu (treść posta na to nie wskazuje)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-07-16 22:33:41
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > A na marginesie: wygląda na to że nie gra uniewinnienie (o ile do
    > takowego rzeczywiście doszło) :)
    > Z tego co zostało wyżej napisane wynika że raczej winno dojść do
    > skazania za przestępstwo

    Uniewinnienie rzeczywiście nie powinno mieć miejsca. Sąd powinien zmienić
    kwalifikację prawną przestępstwa na wykroczenie bez uniewinnienia.
    Przestępstwo nie bo badania wskazują na fazę wchłaniania alkoholu, co znaczy
    iż w chwili czynu - przed badaniem - nie można wykluczyć zawartości alkoholu
    poniżej 0,5 promila.

    --
    JOHNSON :)

  • 6. Data: 2004-07-16 23:31:09
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    co znaczy
    > iż w chwili czynu - przed badaniem - nie można wykluczyć zawartości

    Ocena błędna. Nie zgadzam się

    Zwróć uwagę na kodeksową definicję nietrzeźwości:
    art. 115 § 16 k.k.: "Stan nietrzeźwości w rozumieniu tego kodeksu
    zachodzi, gdy:
    1) zawartość alkoholu we krwi przekracza 0,5
    promila albo p r o w a d z i d o stężenia przekraczającego tę
    wartość lub
    2) zawartość alkoholu w 1 dm3 wydychanego
    powietrza przekracza 0,25 mg albo p r o w a d z i d o stężenia
    przekraczającego tę wartość"

    W tym wypadku - przy założeniu że między zatrzymaniem a badaniem
    kierowca nie spożył alkoholu - już w momencie zatrzymania miał tyle
    alkoholu w sobie że prowadziło to bezsprzecznie do osiągnięcia progu
    nietrzeźwości (patrz wyniki badania)

    Przy opisanym stanie faktycznym powinno nastąpić skazanie za

  • 7. Data: 2004-07-16 23:39:41
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Dredd napisał(a):

> [...]
    > nietrzeźwości (patrz wyniki badania)
    > Przy opisanym stanie faktycznym powinno nastąpić skazanie za

    Może masz rację. Ale się jeszcze nad tym zastanowię.

    --
    JOHNSON :)

  • 8. Data: 2004-07-16 23:46:58
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Johnson napisał(a):

    > Może masz rację. Ale się jeszcze nad tym zastanowię.

    Namyśliłem się :) na pewno masz rację.

    --
    JOHNSON :)

  • 9. Data: 2004-07-19 08:07:17
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Dredd napisał:
> [...]
    > takowego rzeczywiście doszło) :)
    > Z tego co zostało wyżej napisane wynika że raczej winno dojść do

    A to po czemu , że tak zapytam ? ;)

    Jakie działania na piśmie proponujesz , odnosząc się do twej głównej
    części odpowiedzi;)

  • 10. Data: 2004-07-19 08:08:30
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Dredd napisał:

> [...]
    > zatrzymaniem a badaniem (kilkadziesiąt minut później) kierowca nie
    > dopijał już sobie alkoholu (treść posta na to nie wskazuje)

    Po zbadaniu swzczegółów - wiem, że nie dopijał ... dlaczego zatem
    sugerujesz, że winna być orzeczona kara jak za przestępstwo?