  • 1. Data: 2004-07-16 11:17:13
    Temat: Reklamacja wadliwych płyt CD-R
    Od: "Radek" <r...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    dwa tygodnie temu kupiłem w sklepie 50 płyt CD-R, z których połowa była moim
    zdaniem wadliwa - na każdej z nich znajdowała się mniejsza lub większa
    dziurka w srebrnej nadrukowanej warstwie. Nie wiem jaki wpływ miałoby to na
    nagrywanie na tych płytach, ale bałem się, że nośnik nie będzie przez to
    trwały, ponieważ cała warstwa mogłaby zacząć się odklejać. Udałem się więc z
    reklamacją do sklepu. Tu jednak właściciel płyty przyjął, ale usłyszałem od
    niego, że to nie on rozpatruje reklamację, tylko dystrybutor. Czy tak jest w
    rzeczywistości, czy mam prawo domagać się wymiany wadliwego towaru od
    sprzedawcy? Jaki termin jest przewidziany na rozpatrzenie reklamacji? Co
    zrobić jeśli sprzedawca nie zgodzi się na reklamację? Gdzie znajdują się
    zapisy w prawie odnośnie reklamacji? Jeśli ktoś jest w stanie trochę mi pomóc
    i odpowiedzieć na te pytania lub też miał podobną sytuację, to wielkie dzięki
    za napisanie kilku zdań.
    Pozdrawiam
    Radek
    PS. Nie żebym chciał się sądzić o 25 zł, ale głupio byłoby też stracić nawet
    taką kwotę.

  • 2. Data: 2004-07-16 16:47:33
    Temat: Re: Reklamacja wadliwych płyt CD-R
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 16 Jul 2004 11:17:13 +0000 (UTC), Radek naskrobał(a):

> [...]
    > i odpowiedzieć na te pytania lub też miał podobną sytuację, to wielkie dzięki

    Reklamacja działa jak tak strony zapiszą w umowie. Jeżeli jej nie ma, to
    nie ma reklamacji.
    Trzeba było oddać na podstawie niezgodności z umową.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-07-16 17:01:27
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Sebol wrote:
    > Trzeba było oddać na podstawie niezgodności z umową.

    A to nie reklamacja?

    KG

  • 4. Data: 2004-07-17 22:18:18
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 16 Jul 2004 19:01:27 +0200, kam naskrobał(a):

    > A to nie reklamacja?

    także - ale nie widze żebyś z tej opcji skorzystał :D

  • 5. Data: 2004-07-19 10:34:08
    Od: "Radek" <r...@N...gazeta.pl>

    Sebol <lobo_(usun_to)@autograf.pl> napisał(a):

    > Dnia Fri, 16 Jul 2004 19:01:27 +0200, kam naskrobał(a):

    > także - ale nie widze żebyś z tej opcji skorzystał :D

    To nie kolega korzystał tylko ja :)
    Wydaje mi się, że reklamacja płyt cd-r nie może być spowodowana niczym innym,
    tylko niezgodnością towaru z umową. W końcu nie ma na nie gwarancji. Pisałeś
    też wcześniej, że reklamacja działa tak, jak strony zapiszą w umowie. Problem
    jest w tym, że w umowie sprzedaży płytek, która jest potwierdzona tylko
    paragonem, nie ma żadnej wzmianki o sposobie reklamacji, więc można chyba
    przyjąć najprostsze rozwiązanie.
    Minęły już 2 tygodnie, sprzedawca nie skontaktował się ze mną, pomimo iż miał
    mój telefon i adres domowy. Czy oznacza to, że już nie może reklamacji nie
    przyjąć?
    Pozdrawiam
    Radek