  • 1. Data: 2004-07-16 13:36:04
    Temat: odmowa zezna..., tylko sie chce upewnic
    Od: huski <huski@(delet_this_part)interia.pl>

    Hej,

    jezeli jestem powolany na swiadka w sprawie rozwodowej rodzicow to
    rozumiem, ze moge odmoiwc zeznan, tak z cikawosci, ktore przepisy to
    reguluja?
    --
    huski
    huski@(you_have_to_delet_this)interia.pl

  • 2. Data: 2004-07-16 13:40:58
    Temat: Re: odmowa zezna..., tylko sie chce upewnic
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > jezeli jestem powolany na swiadka w sprawie rozwodowej rodzicow to
    > rozumiem, ze moge odmoiwc zeznan, tak z cikawosci, ktore przepisy to
    > reguluja?

    Kodeks postępowania cywilnego:
    Art. 261
    § 1. Nikt nie ma prawa odmówić zeznań w charakterze świadka, z wyjątkiem
    małżonków stron, ich wstępnych, zstępnych i rodzeństwa oraz powinowatych w tej
    samej linii lub stopniu, jak również osób pozostających ze stronami w stosunku
    przysposobienia. Prawo odmowy zeznań trwa po ustaniu małżeństwa lub rozwiązaniu
    stosunku przysposobienia. Jednakże odmowa zeznań nie jest dopuszczalna w
    sprawach o prawa stanu, z wyjątkiem spraw o rozwód.

    § 2. Świadek może odmówić odpowiedzi na zadane mu pytanie, jeżeli zeznanie
    mogłoby narazić jego lub jego bliskich, wymienionych w paragrafie
    poprzedzającym, na odpowiedzialność karną, hańbę lub dotkliwą i bezpośrednią
    szkodę majątkową albo jeżeli zeznanie miałoby być połączone z pogwałceniem
    istotnej tajemnicy zawodowej. Duchowny może odmówić zeznań co do faktów
    powierzonych mu na spowiedzi.

    Pozdrawiam!
    www.liwiusz.republika.pl

  • 3. Data: 2004-07-16 16:29:44