  • 21. Data: 2004-07-19 18:05:45
    Temat: Re: SĄD ZGUBIŁ AKTA - CO ROBIĆ ? 178 PAR 2 KK
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Dredd napisał:

    > Zgadzam się.
    > Urząd pewnie by i wydał prawko.
    > Ale jeżdżąc po wyroku z zakaze kierujący popełnia przestępstwo z art.
    > 244 k.k. niezależnie od tego czy ma faktycznie zatrzymane prawo
    > jazdy czy nie.

    Hmmm ... no to jaja ;)
    Sąd zgubił papiery, "skazany" po 4 miesiącach abstynencji od
    prowadzenia pojazdu myśli .. robie sobie dyspenzę ... bierze dokument
    ... I jkedzie ... jedzie, jedzie i nagle HALT !
    Policja ...

    -Dokumenciki prosimy (rutynowa kontrola).

    Wersja A:

    -Proszę.
    <Tu trwa sprawdzenie standardowe ... Sąd nie wysłał papierków do wk,
    POLICJA też nie wie ... bo skąd ... skoro sama nie zatrzymała
    dokumentu podczas "wypadku" za który był sądzony "skazany".>
    -Wszystko w porządku ... szerokiej drogi ...

    Wersja B (prawko jednak w urzędzie):
    -Nie mam ... Zapomniałem, zostały w domu 200 km stąd.
    -No to będzie mandacik za niemanie dokumentów (zdarza się wyjechać bez
    prawka, DR, czy czego tam).
    -Przyjmuję ...

    I "skazany" odjeżdża ...

    Pokręcone coraz bardziej to wszystko ...

    --
    Stasio Podróżnik
    Black 525 tds E-34 nr rej.RP XXXXX (pl.misc.samochody-bez naklepki ;))

  • 22. Data: 2004-07-19 18:13:30
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    >

    > --
    > Stasio Podróżnik
    > Black 525 tds E-34 nr rej.RP XXXXX (pl.misc.samochody-bez

    Nie wykluczone że tak własnie by się zdarzyło :)
    Szczególnie jeśli klient by od ręki przyjął mandat.
    Jeśli potem nikt by skazania z art. 178a k.k. i za wykroczenie nie
    skojarzył to mogloby się udać uniknąć kolejnej sprawy o przestępstwo.
    W praktyce jednak czasem bywają skazania z art. 244 k.k. więc
    pewnie nie zawsze jest tak optymistycznie jak w powyższych
    wariantach. Policja wolno bo wolno ale komputryzuje się a policjanci
    mają bezpośredni dostęp do coraz pełniejszych systemów
    informacyjnych.
    Na marginesie: to że akta zginęły po wyroku wcale nie oznacza że
    informacja o skazaniu nie poszła w świat (np. do KRK)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 23. Data: 2004-07-19 18:16:51
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Dredd napisał:

    > Na marginesie: to że akta zginęły po wyroku wcale nie oznacza że
    > informacja o skazaniu nie poszła w świat (np. do KRK)

    Zaraz zaraz ... jakieko KRK ?
    Nie uznano "skazanego" winnym popełnienia czynu zabronionego z 178 par
    2 KK a jedynie wykroczenia z KW ... WIęc wpis w KRK nie powienien mieć
    chyba miejsca ... Nie prawda ?

  • 24. Data: 2004-07-19 18:20:17
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    178 par
    > 2 KK a jedynie wykroczenia z KW ... WIęc wpis w KRK nie powienien

    Słusznie. Zadziałało moje subiektywne przekonanie że to co opisałeś
    to jednak przestępstwo :) a przecież skazanie było za wykroczenie.
    W takim razie mogła pójść informacja do Komendy Wojewódzkiej
    Policji która prowadzi rejestr wykroczeń drogowych, a zatem policjanci
    podczas kontroli teoretycznie moga dysponować informacją o skazaniu
    i zakazie. Zależy w którym momencie i po wykonaniu których
    czynności zaginęły akta w Sądzie

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 25. Data: 2004-07-19 18:22:19
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Stasio Podróżnik wrote:
    > Zaraz zaraz ... jakieko KRK ?
    > Nie uznano "skazanego" winnym popełnienia czynu zabronionego z 178 par 2
    > KK a jedynie wykroczenia z KW ... WIęc wpis w KRK nie powienien mieć
    > chyba miejsca ... Nie prawda ?

    KRK nie powinna, ale w inne miejsca mogła...

    KG

  • 26. Data: 2004-07-19 18:29:18
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Dredd wrote:

    > Zależy w którym momencie i po wykonaniu których
    > czynności zaginęły akta w Sądzie

    Co stwarza kolejny problem - ten wyrok mógł się nie uprawomocnić.
    Skąd wiadomo że nie było apelacji?

    KG

  • 27. Data: 2004-07-19 18:31:05
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Dredd napisał:

> [...]
    > podczas kontroli teoretycznie moga dysponować informacją o skazaniu
    > i zakazie. Zależy w którym momencie i po wykonaniu których

    Kontynuując a zarazem wykańczając wątek.

    Aby "skazany" miał jak najlepiej.

    1.Odbębnić wymierzoną karę poprzez przechowanie prawka w WK.
    2.W razie "odnalezienia" akt powolac sie na Art.29par 3 KW + kwity z
    WK ZDANO_DNIA/ODDANO_DNIA - gdyby urzedowi sie chcialo pacyfikowac
    ponownie prawko.
    3.Pacyfikowac pisemnie juz teraz sad - by "automagicznie" akta sie
    odnalazly.
    4.Zasugerowac "skazanemu" co by podpytal znajomych policjantow, czy
    ktokolwiek z drogowki moze wyciagnac asa z rekawa ;) (sprawdzic, czy
    policja dostala info). (hardcorowa wersja ;) )
    5.Wpajac narodowi polskiemu wszem i wobec, ze 178 par 2 KK nie jest
    tak wesolym artykulikiem na jaki wyglada.

    Cos zapomnialem ? ;)
    Pozdrawiam i dziekuje wszystkim za dyskusje.

  • 28. Data: 2004-07-19 18:32:20
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik kam napisał:

    > Co stwarza kolejny problem - ten wyrok mógł się nie uprawomocnić.
    > Skąd wiadomo że nie było apelacji?

    A to juz bylo w pierwszym poscie ;)

    "Oskrazony i prokurator nie podejmuja zadnych czynnosci po ogloszeniu
    wyroku. "

  • 29. Data: 2004-07-19 19:31:04
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Stasio Podróżnik wrote:
    > A to juz bylo w pierwszym poscie ;)

    To zauważyłem, ale pytam się skąd ta wiedza? :)

    KG

  • 30. Data: 2004-07-19 19:44:51
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik kam napisał:

    > To zauważyłem, ale pytam się skąd ta wiedza? :)

    Z rozeznania w temacie ...

    -Gienek - odwoływałeś się ?
    -Nie ...
    -A Prokurator ...
    -Gadałem z nim, mówił, że też nie ...
    -Daj bóg co by nie kałamał ;) Jak nie kłamał, to masz farta chopie ...
    ciężko znaleźć drugiego takiego szczęściarza ;)

    Pozdrawiam i miłego wieczorku życzę.