  • 1. Data: 2010-06-17 08:14:04
    Temat: Rozwód a bankomat
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Witam
    Na obecną chwilę jest następująca sytuacja: małżeństwo w trakcie rozwodu,
    odbyła się na razie 1 rozprawa bez żadnych skutków prawnych, sąd odesłał na
    mediacje, małżonkowie nie mieli intercyzy ani rozdzielności majątkowej i
    teraz pytanie: czy jeden z małżonków może wypłacać kartą współmałżonka z
    bankomatu pieniądze, które są jeszcze ich wspólne, ale są na koncie
    współmałżonka.

    --=olo=--

  • 2. Data: 2010-06-17 08:22:39
    Temat: Re: Rozwód a bankomat
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i teraz pytanie: czy jeden z małżonków może wypłacać kartą współmałżonka z
    > bankomatu pieniądze, które są jeszcze ich wspólne, ale są na koncie

    Pewnie, że mogą. Są przecież małżeństwem. :)

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2010-06-17 08:26:03
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    --=olo=-- pisze:
> [...]
    > teraz pytanie: czy jeden z małżonków może wypłacać kartą współmałżonka z
    > bankomatu pieniądze, które są jeszcze ich wspólne, ale są na koncie

    Posługiwanie się kartą współmałżonka zawsze jest niedozwolone.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 4. Data: 2010-06-17 08:27:04
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    mecenas pisze:

    > Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości

    > Pewnie, że mogą. Są przecież małżeństwem. :)

    Nie mogą. Od tego są karty dodatkowe do konta. Karta jest imienna i
    przypisana do danej osoby. Posługiwanie się kartą przez inną osobę jest
    niedozwolone.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 5. Data: 2010-06-17 09:06:09
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    > Nie mogą. Od tego są karty dodatkowe do konta. Karta jest imienna i
    > przypisana do danej osoby. Posługiwanie się kartą przez inną osobę jest
    > niedozwolone.

    a jakie mogą być tego konsekwencje? i ewentualnie jakiś paragraf...

    --=olo=---

  • 6. Data: 2010-06-17 09:20:34
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    --=olo=-- pisze:

    > a jakie mogą być tego konsekwencje? i ewentualnie jakiś paragraf...

    Ustawa o elektronicznych instrumentach płatniczych. Art 20.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 7. Data: 2010-06-17 09:30:04
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 17 Cze, 11:20, Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:

    > Ustawa o elektronicznych instrumentach płatniczych. Art 20.

    Tyle, ze jak taki małżonek udowodni, że to ta druga osoba wypłacała?
    Ewentualne nagranie z kamery przy bankomacie, ale do czasu kiedy trwa
    małżeństwo (choćby prawnie), to pieniądze te są wspólne, o ile nie
    było rozdzielności majątkowej.

  • 8. Data: 2010-06-17 09:33:59
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    VoyteG pisze:

> [...]
    > Ewentualne nagranie z kamery przy bankomacie, ale do czasu kiedy trwa
    > małżeństwo (choćby prawnie), to pieniądze te są wspólne, o ile nie

    Pieniądze tak. Chodzi o posługiwanie się kartą...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 9. Data: 2010-06-17 10:13:35
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    (...)
    > Pieniądze tak. Chodzi o posługiwanie się kartą...

    a jakie są konsekwencje takiego posługiwania się kartą, bo nie mam teraz
    dostępu do www i nie mogę przeczytać ustawy

    --=olo=--

  • 10. Data: 2010-06-17 11:53:37
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    --=olo=-- pisze:
    > (...)
    >
    > a jakie są konsekwencje takiego posługiwania się kartą, bo nie mam teraz
    > dostępu do www i nie mogę przeczytać ustawy

    Sąd Najwyższy uznał w uchwale, że "Karta uprawniająca do podjęcia
    pieniędzy z automatu bankowego nie jest "rzeczą ruchomą" w rozumieniu
    art. 284 §1 k.k." i opowiedział się za stosowaniem we wskazanych
    sytuacjach normy z art. 275.

    Natomiast dla przypomnienia:
    Art. 275 §1 k.k. stanowi:
    Kto posługuje się dokumentem stwierdzającym tożsamość innej osoby albo
    jej prawa majątkowe lub dokument taki kradnie lub go przywłaszcza,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do 2 lat .

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl