  • 1. Data: 2013-01-07 18:01:48
    Temat: Rozwiązanie umowy w trybie natychmiastowym
    Od: r...@p...fm

    Witam
    Sprzedaję usługe (internet)
    Klient podpisał umowę o świadczeniu tych usług ze mną wiele lat temu kiedy
    prowadziłem DG
    Jakiś czas temu DG przekształciła sie w spółke cywilną. Klient otrzymał stosowne
    pismo o "przejęciu praw i obowiązków" przez nowy podmiot. Teraz on chce skorzystać z
    "promocji" i podpisać umowę lojalnościowa na 12 m-c.
    Nie chciałbym załatwiać tego aneksami do starej umowy której ani ja ani on juz pewnie
    nie ma. Wolałbym w trybie natychmiastowym rozwiązać starą umową ze starą firmą i
    podpisać nową umowę na nowa firmę... Standardowo stara umowa na miesiąc
    wypowiedzenia. Mogę za zgodą dwóch stron podczas podpisywania nowej rozwiązać starą ?
    Czy wystarczy tekst "rozwiązuje umowe .... w trybie natychmiastowym za obopólna
    zgodą ?" i mój i jego podpis ? A moze macie inne sposoby ?

  • 2. Data: 2013-01-07 18:21:31
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy w trybie natychmiastowym
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-07 18:01, r...@p...fm pisze:
> [...]
    Czy wystarczy tekst "rozwiązuje umowe .... w trybie natychmiastowym za obopólna
    zgodą ?" i mój i jego podpis ? A moze macie inne sposoby ?

    Za obopólną zgodą każdą umowę można rozwiązać zawsze.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-01-07 21:52:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <r...@p...fm> napisał w wiadomości
    ps.com...

    W nowej umowie zapis, że jednoczersnie rozwiazujecie starą i tyle.

  • 4. Data: 2013-01-09 23:49:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Jan 2013, r...@p...fm wrote:

> [...]
    > Jakiś czas temu DG przekształciła sie w spółke cywilną.
    > Klient otrzymał stosowne pismo o "przejęciu praw i obowiązków"

    Tak *zupełnie* offtopicznie - bo odpowiedź na temat już dostałeś:
    czy ten klient był "uświadomiony" że ma prawo żądać realizacji
    umowy przez stary podmiot bądź skorzystać z wypowiedzenia umowy
    z Twojej strony, szczególnie jeśli był to konsument?
    Idzie o to, że na cesję długu wierzyciel musi wyrazić zgodę.
    Długiem jest tu oczywiscie zobowiazanie do świadczenia.
    Z góry zapowiadam, że ze względu na solidarną odpowiedzialność
    wspólników SC zastrzeżenie wygląda na wątpliwe :)
    Niemniej w razie jednoczesnego sporu o dług oraz groźby
    upadłości przedsiębiorcy mogłoby być ciekawie (majątek
    "spółkowy" jest chroniony przed wierzycielami osobistymi).

    > Wolałbym w trybie natychmiastowym rozwiązać starą umową ze starą firmą

    Czy Ty masz świadomość, że dla celów cywilnoprawnych (oraz części
    podatkowych) w przypadku zarówno DG OF jak i SC "firma to ja",
    więc nie miał umowy z jakąś "firmą" ale *z Tobą*, konkretnie, jako
    osobą fizyczną sztuk jedna (a później, jak podejrzewam, niezgodnie
    z regułami sztuki, przejętą przez przez sztuk dwie)?
    W pierwszym przybliżeniu tylko dla VAT SC stanowi osobny podmiot
    (dla dochodowego rozlicza się wspólne papierki, ale na tym się
    kończy "wspólność").

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2013-01-11 22:36:20
    Od: Daniel Pyra <d...@s...be.gazeta.pl>

    W dniu 07.01.2013 18:21, Liwiusz pisze:

    > Za obopólną zgodą każdą umowę można rozwiązać zawsze.

    Nie jestem, oczywiście, ekspertem, ale czytałem o wątpliwościach, czy
    zawsze można rozwiązać w ten sposób umowę zawartą trybie zamówień
    publicznych (patrz art. 144 PZP).

    Pozdr.!
    (D)