  • 1. Data: 2013-01-06 13:07:11
    Temat: Zakup mieszkania, gdy jest hipoteka na części wspólnej
    Od: Konop <k...@g...com>

    Witam

    Problem jest taki - jest na sprzedaż mieszkanie, jego hipoteka jest czysta, ale
    razem z nim "nabywa się" udział (4,38%) w użytkowaniu wieczystym części wspólnej - i
    na to jest oderębna KW, obejmująca 3 działki i dwa budynki wielorodzinne. Ta KW jest
    już obciążona hipoteką na kwotę blisko 4,7mln zł. Wierzycielem jest ZUS. Kompania,
    która była właścicielem budynku i użytkownikiem wieczystym gruntu, nie płaciła
    składek ZUS pracowników :). Następnie Kompania sprzedała mieszkania lokatorom, ale
    przy wyodrębnianiu w Akcie Notarialnym nikt nie zadbał o zapis "wyłączający"
    wyodrębnione lokale z odpowiedzialności za długi (ponoć taki zapis z reguły się
    stosuje).
    I teraz najważniejsze pytanie - czy zakup takiego miesezkania jest bardzo
    ryzykowny? Czy właściciel mieszkania, posiadający udział w użytkowaniu wieczystym
    odpowiada za hipotekę "wiszącą" na części wspólnej? Czy można w chwili obecnej jakoś
    tą sytuację naprawić, czy po prostu lepiej dać sobie spokój z takim mieszkaniem? Czy
    jest szansa sprawdzić, czy wierzytelność nie została już może spłacona, ale czy
    Kompania by za to płaciła, skoro dług już "nie jest ich"??

    Z góry dziękuję za wszelkie rady i pomysły.

    Pozdrawiam
    Konop

  • 2. Data: 2013-01-06 15:17:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Konop wrote:
    > I teraz najważniejsze pytanie - czy zakup takiego miesezkania jest bardzo
    ryzykowny?

    ryzyko wynosi 4.7 mln

  • 3. Data: 2013-01-06 19:28:44
    Od: Konop <k...@g...com>

    > ryzyko wynosi 4.7 mln

    4,7mln czy raczej 4,38% z 4,7mln?? :) Choć to w sumie i tak dużo :)

  • 4. Data: 2013-01-06 19:46:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Konop wrote:

    > 4,7mln czy raczej 4,38% z 4,7mln?? :) Choć to w sumie i tak dużo :)

    4.7 mln. z mozliwoscia dochodzenia 95.62% od pozostalych wspolwlascicieli.

  • 5. Data: 2013-01-07 23:29:17
    Od: "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl>

    > 4.7 mln. z mozliwoscia dochodzenia 95.62% od pozostalych wspolwlascicieli.

    A to nie jest tak, ze jezeli jest obciazona hipoteka, to moze stracic
    jedynie mieszkanie (raczej warte mniej niz 4,7 mln) lub udzialy w dzialce na
    ktore jest hipoteka?

  • 6. Data: 2013-01-10 21:31:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Jan 2013, Przemek Lipski wrote:

> [...]
    > mieszkanie (raczej warte mniej niz 4,7 mln) lub udzialy w dzialce na ktore

    IMVHO tak, nie wiem czemu przedpiścy nie palą się do wyjaśnienia
    tezy o całości długu :D

    pzdr, Gotfryd