  • 1. Data: 2005-09-08 12:33:10
    Temat: Rozczenia z paragrafu 286 KK
    Od: hukataki <h...@N...pl>

    Witam
    Zwracam sie z pytanie odnosnie egzekucji dlugow powyzej 3000zl. Posiadalam
    kiedys dwa numery telefoniczne w sieci Era. W zwiazku z niezaplaconymi
    rachunkami rozwiazali umowe i nakazali zaplacic kare umowna. Kwoty
    wymaganej nie zaplacilam. Operator przekazal sprawe do firm
    "egzekucyjnych".
    Dzis dowiedzialam sie ze kara wynosi 3053zl i jesli w ciagu tygodnia nie
    zaplace minimum 1500zl sprawa zostanie oddana do sadu, a mi jeszcze na
    glowe zostana "zwaleni" inspektorzy wywiadu srodowiskowego. Niestety jako
    matka samotnie wychowujaca dziecko i studiujaca prywatnie utrzymujaca sie z
    rety rodzinnej w wysokosci 1138zl nie jestem w stanie zaplacic zadanej sumy
    "polubownej" nawet w polowie. Czy w istocie sprawa natychmiastowo po tych 7
    dniach zostanie oddana do sadu, czy istnieje jakas mozliwosc wybrniecia z
    tej dosc trudnej dla mnie sytuacji.
    Prosze o pomoc i porade.
    Z gory dziekuje.
    Saga

  • 2. Data: 2005-09-08 13:18:43
    Temat: Re: Rozczenia z paragrafu 286 KK
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    hukataki napisał(a):
    > Zwracam sie z pytanie odnosnie egzekucji dlugow powyzej 3000zl. Posiadalam
    > kiedys dwa numery telefoniczne w sieci Era.

    'Kiedyś' to?

    >W zwiazku z niezaplaconymi
    > rachunkami rozwiazali umowe i nakazali zaplacic kare umowna.

    Kiedy?

    > Dzis dowiedzialam sie ze kara wynosi 3053zl

    ile???

> [...]
    > dniach zostanie oddana do sadu, czy istnieje jakas mozliwosc wybrniecia z

    Do sądu skierowana zapewne zostanie, kiedy... to już zależy od 'Ery'

    KG

  • 3. Data: 2005-09-08 14:01:03
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Uzytkownik "hukataki" <h...@N...pl> napisal w wiadomosci

    > Prosze o pomoc i porade.

    Napisz kiedy minal termin zaplaty tych rachunkow, bo moze sprawa jest juz
    przedawniona.

  • 4. Data: 2005-09-08 14:52:29
    Od: hukataki <h...@N...pl>

    Thu, 8 Sep 2005 16:01:03 +0200, na pl.soc.prawo, Heming napisał(a):

    > Uzytkownik "hukataki" <h...@N...pl> napisal w wiadomosci

    > Napisz kiedy minal termin zaplaty tych rachunkow, bo moze sprawa jest juz
    > przedawniona.

    Umowa została zerwana przez Erę rok temu.
    pozdr.
    Saga

  • 5. Data: 2005-09-08 15:54:59
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "hukataki" <h...@N...pl> napisał w wiadomości

    > Umowa została zerwana przez Erę rok temu.

    termin przedanienia liczy sie od wymagalnosci rachunkow, a nie zerwania
    umowy. Od zerwania moze leciec ewentualny termin przedwnienia roszczenia o
    kare umowna.

  • 6. Data: 2005-09-09 08:33:44
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > termin przedanienia liczy sie od wymagalnosci rachunkow, a nie zerwania
    > umowy. Od zerwania moze leciec ewentualny termin przedwnienia roszczenia o
    > kare umowna.

    A ile taki okres wynosi?
    Dwa, czy trzy lata?

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 7. Data: 2005-09-09 08:36:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Heming napisał(a):

    > termin przedanienia liczy sie od wymagalnosci rachunkow, a nie zerwania
    > umowy. Od zerwania moze leciec ewentualny termin przedwnienia roszczenia o
    > kare umowna.

    Jak miałem abonament w Plusie, to na każdej fakturze był napis w
    stylu "dokonanie jakiejkolwiek wpłaty jest uznaniem salda" - czyli
    przerwaniem biegu przedawnienia również za starsze rachunki. Prawda li to?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2005-09-09 09:58:33
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "kovalek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > A ile taki okres wynosi?
    > Dwa, czy trzy lata?

    Roszczenia o:
    a) kwote polacznia - 2 lata (jako roszczenie wynikajace z umowy o sw. uslug)
    b) abonament - 3 lata
    c) kara umowna - 3 lata

  • 9. Data: 2005-09-09 10:00:30
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    > Jak miałem abonament w Plusie, to na każdej fakturze był napis w stylu
    > "dokonanie jakiejkolwiek wpłaty jest uznaniem salda" - czyli przerwaniem
    > biegu przedawnienia również za starsze rachunki. Prawda li to?

    Imho tak.

  • 10. Data: 2005-09-09 13:44:06
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Heming napisał(a):
    > Roszczenia o:
    > a) kwote polacznia - 2 lata (jako roszczenie wynikajace z umowy o sw. uslug)
    > b) abonament - 3 lata

    a te niby nie wynikają z umowy?

    KG