  • 11. Data: 2005-09-09 13:44:39
    Temat: Re: Rozczenia z paragrafu 286 KK
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Heming napisał(a):
    > Imho tak.

    moim nie...

    KG

  • 12. Data: 2005-09-09 13:46:32
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > stylu "dokonanie jakiejkolwiek wpłaty jest uznaniem salda" - czyli
    > przerwaniem biegu przedawnienia również za starsze rachunki. Prawda li

    Dobre. Niedługo napiszą "podrapanie się w brodę jest przyznaniem się do
    kradzieży"

  • 13. Data: 2005-09-09 15:38:19
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    > a te niby nie wynikają z umowy?

    Tez, ale abo mozna potrakotwac jako swiadczenia okresowe. Znowu cos
    pomylilem?

  • 14. Data: 2005-09-09 15:46:24
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    > moim nie...

    A tzw. uznanie niewlasciwe?

  • 15. Data: 2005-09-09 15:59:12
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Heming napisał(a):
    > A tzw. uznanie niewlasciwe?

    tak, ale czy aby na pewno można interpretować z faktu zapłaty części
    uznanie całości?

    KG

  • 16. Data: 2005-09-09 16:12:23
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Heming napisał(a):
    > Tez, ale abo mozna potrakotwac jako swiadczenia okresowe. Znowu cos
    > pomylilem?

    Nie twierdzę że pomyliłeś, tylko nie zgadzam się ze stanowiskiem, że
    każde świadczenie okresowe przedawnia się z upływem trzech lat. ;) Moim
    zdaniem przewidziane w art.118 kc uregulowanie przez przepis szczególny
    wyłączające wskazane w nim terminy przedawnienia dotyczy zarówno
    ogólnego terminu 10 lat, jak i terminów przewidzianych dla roszczeń
    związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz roszczeń
    okresowych. Jeśli mamy przepis szczególny, to nie powinniśmy stosować 3
    lat...
    A abonament jest dla mnie wynagrodzeniem za świadczone usługi, bo jak
    inaczej to określić?

    To już większe wątpliwości mam czy do usług telekomunikacyjnych
    (uregulowanych przecież odrębnie) w ogóle można stosować termin z
    art.751 kc...

    KG

  • 17. Data: 2005-09-09 16:13:46
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    > tak, ale czy aby na pewno można interpretować z faktu zapłaty części
    > uznanie całości?

    Interpretowac sobie mozna, ale czy takie stanowisko byloby do obrony przed
    sadem tego nie wiem.

  • 18. Data: 2005-09-09 16:34:15
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

> [...]
    > mamy przepis szczególny, to nie powinniśmy stosować 3 lat...
    > A abonament jest dla mnie wynagrodzeniem za świadczone usługi, bo jak

    Haracz na utrzymanie sieci, choc obecnie pelni role rat za aparat z
    promocji. ;)

    > To już większe wątpliwości mam czy do usług telekomunikacyjnych
    > (uregulowanych przecież odrębnie) w ogóle można stosować termin z art.751
    > kc...

    PT nic nie wspomina o przedawnieniu.