  • 111. Data: 2013-09-02 08:25:21
    Temat: Re: Rowerzystka skasowana przez faceta z deską
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-31 15:44, PlaMa pisze:

    > a o potrąceniach i ranach była w nich mowa?

    chociaż śmiertelne tez się zdarzaja :P
    http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/1872051,wypadek-n
    a-kosciuszki-w-lodzi-3-letnia-dziewczynka,id,t.html

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 112. Data: 2013-09-02 08:34:31
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-02 08:25, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > chociaż śmiertelne tez się zdarzaja :P
    > http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/1872051,wypadek-n
    a-kosciuszki-w-lodzi-3-letnia-dziewczynka,id,t.html

    ... a ((P)O)sły już wpadły na "genialny" pomysł:
    http://natemat.pl/73391,obowiazkowe-oc-dla-rowerzyst
    ow-taki-postulat-przedstawili-poslowie-po-na-szczesc
    ie-ministerstwo-finansow-jest-sceptyczne

    ... aż dziwne, że Vincent nie popiera. Wszak to kupa szmalu dla niego.
    Przecież - najpierw dostanie działkę od TU zbierających składki, potem
    kary od niepłacących, wreszcie VAT od papug uczestniczących w
    egzekwowaniu plus opłaty sądowe i inne.
    Myślę, że jak się z tym prześpi, to spojrzy innym okiem :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 113. Data: 2013-09-02 08:50:45
    Od: noname <n...@n...pl>

    hikikomorisan wrote:

    > - rowerzystka, ktorej ktos przyjebal decha - moze sie modlic, zeby ja

    Używacie zbyt dużo wulgaryzmów. To dobrze nie świadczy o poziomie. Zwracam
    tylko uwagę pod rozwagę. Mnie uwagę zwraca żona i chwała jej za to.
    pozdrawiam

  • 114. Data: 2013-09-02 10:37:10
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-09-02 08:50, Użytkownik noname napisał:

    > Używacie zbyt dużo wulgaryzmów. To dobrze nie świadczy o poziomie. Zwracam
    > tylko uwagę pod rozwagę. Mnie uwagę zwraca żona i chwała jej za to.
    > pozdrawiam

    To jeszcze ją poproś żeby zwracała ci uwagę jak zwracasz się
    do kogoś w liczbie mnogiej.

    Pozdrawiam

  • 115. Data: 2013-09-02 10:59:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Sep 2013, hikikomorisan wrote:

    > Po za tym nie mam obowiazku na DDR ustepowac pieszemu, ergo jak wejdzie czy
    > wtargnie to wymusza pierwszenstwo.
    >
    > Tak zrozumialem.

    Dobrze zrozumiałeś.
    Ale jak on WIDZI pieszego, to walnięcie deską kwalifikuja się
    na czyn umyślny. Nie ma "license to kill".

    > A skoro wymusza - to znaczy, ze to jego wina

    Czyn umyślny zmienia kwalifikację winnego!

    > Czytam to co na grupie "rower na DDR nie ma obowiazku ustepowac, to pieszy ma
    > obowiazek ustepowac".

    Słusznie.
    Ale spowodowanie wypadku jest czynem karalnym odrębnym.
    Pieszy dostanie mandat za nieustąpienie pierwszeństwa, a co najmniej
    mu się on należy, nikt nie pisze że nie!
    Jednak skoro UMYŚLNIE wjedziesz, to sprawa winy ZA WYPADEK
    wygląda inaczej.

    pzdr, Gotfryd

  • 116. Data: 2013-09-02 11:25:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Sep 2013, Chocobo wrote:

    > Taka ze znakiem C-13 (bez dodatków, tzn niepodzielonym?)
    > Można link do mapy?:)

    Można :)

    Zaczyna się toto tu (a kończy na ostatnim linku):
    https://maps.google.pl/?ll=50.357205,18.795697&spn=0
    .001367,0.004045&t=m&z=19&layer=c&cbll=50.357205,18.
    795697&panoid=f1lhh4EuZs9mxBG0gRKeIA&cbp=12,207.03,,
    0,-0.61
    ...polecam przyjrzeć się jak wygląda wjazd od prawej - trafia się
    w barierki, w razie obecności rowerów z obu stron minięcie się
    jest niemożliwe.

    Samochód tu:
    https://maps.google.pl/?ll=50.356203,18.795086&spn=0
    .001367,0.004045&t=m&z=19&layer=c&cbll=50.35612,18.7
    95037&panoid=7q290p0KLP5ymQ5R65BkIw&cbp=12,214.98,,0
    ,-2.73
    ...jest całkiem często, ale w sumie gości trochę unieszczęśliwili,
    "zawsze tu parkowałem przed domem" :> (a odstęp za krótki, aby się
    zatrzymać przed bramą choćby po to żeby ją otworzyć - wedle przepisów
    powinien stanąć na jezdni, iść otworzyć, przejechać...)
    Zjazd z ronda:
    https://maps.google.pl/?ll=50.353162,18.793142&spn=0
    .001367,0.004045&t=m&z=19&layer=c&cbll=50.353031,18.
    792927&panoid=91N46w0D4KCOXC7RzcR57Q&cbp=12,214.98,,
    0,-2.73>
    ...i parę km kostki.
    Chodziarze z obrazka to też klasyka:
    https://maps.google.pl/?ll=50.346973,18.784436&spn=0
    .001368,0.004045&t=m&z=19&layer=c&cbll=50.346973,18.
    784436&panoid=vuQtQk6J17CpX23chfMUrA&cbp=12,324.98,,
    0,-2.73
    No i hit numeru: na tym zjeździe spokojnie jedzie się asfaltem 45km/h,
    wcale nie jakoś wyczynowo:
    https://maps.google.pl/?ll=50.345759,18.782683&spn=0
    .001368,0.004045&t=m&z=19&layer=c&cbll=50.345759,18.
    782683&panoid=_RhmoHIZObpAggtPPYDzDg&cbp=12,249.91,,
    0,3.82
    ...a co można zaliczyć jadąc tak "normalnie" DDRką można sobie
    wykoncypować:
    https://maps.google.pl/?ll=50.344995,18.781548&spn=0
    .001368,0.004045&t=m&z=19&layer=c&cbll=50.344995,18.
    781548&panoid=uJar45GmVnuKb9DF-Jk18g&cbp=12,252.82,,
    0,3.82

    No i oznakowanie z drugiego końca:
    https://maps.google.pl/?ll=50.343798,18.77972&spn=0.
    001368,0.004045&t=m&z=19&layer=c&cbll=50.343883,18.7
    79787&panoid=h-KBoAOdmJfxNk-Il7JlYQ&cbp=12,30.75,,0,
    9.22
    (zwracam uwagę na znak po prawej!)

    Jak tam wjechać?

    Zwyczajnie, to jest NAJMNIEJSZE zmartwienie.
    Większym jest jak to objechać, kiedy się spieszysz do skarbówki :>
    Bo nie powiem, spacerowicze na rowerach tam przy dobrej pogodzie
    jeżdżą. Problem jest dla komunikacji, dojazdów (rowerem).

    pzdr, Gotfryd

  • 117. Data: 2013-09-02 11:27:25
    Temat: Re: Rowerzystka skasowana przez faceta z desk
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 Aug 2013, witek wrote:

    > paragraf poprosze :)

    Nie pamiętam który tam artykuł konstytucji - nie jest zabronione
    noszenie desek, więc pieszy nie przekracza dopuszczalnych
    wymiarów środka transportu :)

    pzdr, Gotfryd

  • 118. Data: 2013-09-02 11:31:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Sep 2013, hikikomorisan wrote:

    > Ale ustepowanie miejsca moglo miec miejsce np. tak:
    >
    > rowerzystka dojezdza, zwalnia, zeby ustapic miejsca, i dostaje w plery.

    To byłoby nieustąpienie pierwszeństwa.
    Po prawdzie widziałem gdzieś tezę, że kierujący samochodem który
    wpakował się na tory nie ma obowiązku się teleportować, ale
    IMO stoi wbrew literze przepisu i mandat się należy.

    > Czyli zachowala sie jak nalezy ale pieszy przytorbil jej z dechy.

    Przyznam, że jeśliby dostała w plecy, to bym się nie spierał.
    Deski są na ogół proste, założyłem że to jednak pieszy był
    przed rowerzystką, przyłożenie w plecy jest trudne.

    > Pieszy to pieszy, deska to deska.
    >
    > Ma ustapic pieszemu. Nie desce. MA nie uszkodzic pieszego. Nie deski.

    Patrz post do "witka".
    IMO bagaż pieszego kwalifikuje się razem z pieszym.
    Inaczej zaraz ktoś zacznie twierdzić, że po prawdzie na przejeździe
    rower ma obowiązek przepuścić, ale po przyczepce może już
    legalnie przejechać.

    pzdr, Gotfryd

  • 119. Data: 2013-09-02 11:32:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Sep 2013, hikikomorisan wrote:

    > Dlatego obcnie dochodze do premyslen, ze nalezy stac, podniesc deske
    > i przypierdolic niechcacy (usuwajac deske, zeby nie zagrazala innym

    A widzisz.
    Jak niechcący i z dobrym zamiarem, to ZUPEŁNIE inna rozmowa ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 120. Data: 2013-09-02 11:35:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 Aug 2013, Budzik wrote:

    > Moim zdaniem w całej sytuacji ważnych jest jeszcze pare innych kwestii:
    > - czy rowerzysta jechał za pieszym czy na przeciwko
    > - jezeli na przeciwko to z jaka predkoscia sie poruszał
    > - wreszcie (ktos tu poruszął te kwestie) czy rowerzysta wjechał w deske,
    > czy tez deska wjechała rowerzyscie w plecy.
    >
    > Czy dobrze mysle, ze niektore odpiowiedzi na te pytania mogłyby sugerować
    > conajmniej niechec pieszego do unikniecia ryzyka?

    Oczywiście :)
    Dlatego przydałby się filmik.
    Taki jak z "wymuszenie pierwszenstwa" (już nie wiem na której grupie
    było - ten na drodze z pierwszeństwem przyspieszał)

    pzdr, Gotfryd