  • 1. Data: 2005-04-11 11:13:45
    Temat: Remontowac-nie bedac wlascicielem?
    Od: "Ania.S." <n...@w...pl>

    Czy mozna przeprowadzac remont nie bedac wlascicielem domu i czy taki remont
    mozna odliczyc od podatku?
    jesli tak jak mozna sobie mniej wiecej oszacowac ile moze zwrocic nam US.
    Ania

  • 2. Data: 2005-04-11 11:19:50
    Temat: Re: Remontowac-nie bedac wlascicielem?
    Od: "Pawcio" <1...@n...spamowcow>

    Użytkownik "Ania.S." <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mozna odliczyc od podatku?
    > jesli tak jak mozna sobie mniej wiecej oszacowac ile moze zwrocic nam US.

    A jaki masz tytuł prawny do tego domu?

  • 3. Data: 2005-04-11 11:38:59
    Od: "Ania.S." <n...@w...pl>

    Użytkownik "Pawcio" <1...@n...spamowcow> napisał >

    A jaki masz tytuł prawny do tego domu?

    Hmmm....
    To dom moich rodzicow- mieszkamy w nim razem. Jestem tam zameldwana ale nie
    wiem czy to wystarcza.
    Z drugiej strony to przeciez wyremontowac chyba moge skoro tam mieszkam. A
    skoro remontuje to nalezy sie zwrot...tak mysle tak mi powiedziano w biurze
    rachunkowym, ale wole sie upewnic...

  • 4. Data: 2005-04-11 12:30:10
    Od: "Andrew" <a...@p...bezspamu.onet.pl>

> [...]
    > Z drugiej strony to przeciez wyremontowac chyba moge skoro tam mieszkam. A
    > skoro remontuje to nalezy sie zwrot...tak mysle tak mi powiedziano w

    Możesz. Ale wpierw zawrzyj z rodzicami umowę użyczenia. Samo zameldowanie
    tytułem prawnym nie jest, a to warunek konieczny do skorzystrania z ulgi.
    Odliczyć możesz od podatku max. 5670 zł + 945 jeśli remontujesz instalację
    gazową. Z ulgi możesz skorzystać jeszcze tylko w tym roku (wydatków musisz
    dokonać do końca roku), natomiast wydatki nie muszą być pokryte podatkiem za
    ten rok. Odliczasz 19 % wydatków do wysokości limitów o których wyżej.
    Andrew

  • 5. Data: 2005-04-11 13:34:02
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Ania.S. wrote:
> [...]
    > skoro remontuje to nalezy sie zwrot...tak mysle tak mi powiedziano w biurze

    Zmien biuro rachunkowe, bo moze cie to kiedys drogo kosztowac.

    A poczytaj sobie tu.
    https://www.e-doradca.pit.pl/pages/i/847.php

  • 6. Data: 2005-04-12 07:53:26
    Od: "Ania.S." <n...@w...pl>

    Użytkownik "Andrew" <a...@p...bezspamu.onet.pl> napisał > Możesz. Ale
> [...]
    > za
    > ten rok. Odliczasz 19 % wydatków do wysokości limitów o których wyżej.

    A czy to jest kwota stala niezalezna od dochodow i odprowadzanego podoatku?
    i nie bardzo pojmuje zdanie "...natomiast wydatki nie musza byc pokryte
    podatkiem na ten rok.Odliczasz 19% wydatkow do wysokosci limitow o ktorych
    wyzej." Kurcze ja w tym roku sie rozliczam z odliczeniami po raz pierwszy
    dlatego prosze o wyrozumialosc i bardzo dziekuje za pomoc.Ania

  • 7. Data: 2005-04-12 07:53:41
    Od: "Ania.S." <n...@w...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w> Zmien biuro

  • 8. Data: 2005-04-12 10:31:52
    Od: "Andrew" <a...@p...bezspamu.onet.pl>

> [...]

    > wyzej." Kurcze ja w tym roku sie rozliczam z odliczeniami po raz pierwszy
    > dlatego prosze o wyrozumialosc i bardzo dziekuje za pomoc.Ania

    Kwota limitu zależna od podatku i dochodu nie jest. Natomiast US więcej
    więcej niż odprowadzonych zaliczek Ci nie zwroci w tym roku. Nawet jeśli owe
    19% wydatków będą większe od zaliczek. Ale zwróci Ci w przyszłym roku. A w
    zasadzie w 2007 z podatku za 2006.
    Andrew