  • 1. Data: 2005-04-11 09:02:02
    Temat: nazwa firmy, domena, podszywanie
    Od: marek <b...@U...fm>

    witam Szanownych Grupowiczow,

    Posiadam firme ktora zalozmy nazywa sie abcd. Posiadam rowniez sklep
    internetowy pod firmowa domena czyli abcd.pl.
    Przed chwila dzwonila do mnie firma iz ktos chce zarejestrowac domene
    abcd.com, i informuja mnie o tym gdyz ponoc maja taki obowiazek iz ja mam
    prawo pierwo-rejestracji, jesli jednak sie nie zdecyduje, ten ktos stanie
    sie wlascicielem domeny abcd.com - jak to jest z prawnego punktu widzenia?
    Czy moze ktos posiadac domene abcd.com, podczas gdy moja abcd.pl jest juz
    bardzo popularna, a ponadto od 5lat jestem wlascicielem firmy abcd? Nic
    nie jestem w stanie zrobic aby w przyszlosci odzyskac domene abcd.com
    jesli teraz sie nie zdecyduje na rejestracje?

    Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam,
    marek

  • 2. Data: 2005-04-11 09:28:28
    Temat: Re: nazwa firmy, domena, podszywanie
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "marek" <b...@U...fm> napisał w wiadomości
    .
> [...]
    > nie jestem w stanie zrobic aby w przyszlosci odzyskac domene abcd.com
    > jesli teraz sie nie zdecyduje na rejestracje?

    szukaja jelenia ktory zakupi domene :-)
    Co innego jakbys mial nazwe zarejestrowana, ale wtedy i kupowac nie
    musialbys
    jezeli zakres dzialalnosci pod abcd.com pokrywal by sie z twoja

    p.

    --
    http://www.love-office.com/forum/
    ... miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 3. Data: 2005-04-11 09:52:05
    Od: marek <b...@U...fm>

    > szukaja jelenia ktory zakupi domene :-)

    Tez taki wariant zakladam :)

    > Co innego jakbys mial nazwe zarejestrowana, ale wtedy i kupowac nie
    > musialbys
    > jezeli zakres dzialalnosci pod abcd.com pokrywal by sie z twoja

    Hmm szczerze mowiac tego nie za bardzo rozumiem. Nazwa firmy ktora
    posiadam to abcd. Domene ktora posiadam to abcd.pl. Mozesz jeszcze raz
    wyjasnic swoja powyzsza mysl, gdyz po prostu nie lapie...

    Dziekuje za pomoc i goraco pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2005-04-11 10:26:05
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "marek" <b...@U...fm> napisał w wiadomości
    ..

> [...]
    > posiadam to abcd. Domene ktora posiadam to abcd.pl. Mozesz jeszcze raz
    > wyjasnic swoja powyzsza mysl, gdyz po prostu nie lapie...

    chodzi o zastrzezenie nazwy w biurze patentowym , takie R w koleczku by Cie
    na dobre ochronilo,
    (albo tm od momentu zgloszenia do momentru zatsrzezenia - i tak w tedy
    posiadasz pelne prawa)

    P.

  • 5. Data: 2005-04-11 10:30:46
    Od: marek <b...@U...fm>

> [...]
    > na dobre ochronilo,
    > (albo tm od momentu zgloszenia do momentru zatsrzezenia - i tak w tedy

    No tak, tylko ze to na pewno bedzie drozszy wariant niz rejestracja domeny :)
    Swoja droga to nieprzyjemne to jest iz majac firme trzeba od razu
    rejestrowac wszystkie domeny z jej nazwa bo znajdzie sie madrala co nas
    uprzedzi...

    dziekuje za pomoc i pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2005-04-11 10:49:56
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "marek" <b...@U...fm> napisał w wiadomości
    ..

    > No tak, tylko ze to na pewno bedzie drozszy wariant niz rejestracja domeny
    > :)

    okolo 200 zl w danej dziedzinie + okolo 500 rzecznik patentowy (tak bys mial
    pewnosc ze nazwa jest wolna)

    > Swoja droga to nieprzyjemne to jest iz majac firme trzeba od razu
    > rejestrowac wszystkie domeny z jej nazwa bo znajdzie sie madrala co nas
    > uprzedzi...

    rozwiazuje to zastrzezeni nazwy.

    P.

  • 7. Data: 2005-04-11 11:58:48
    Od: "pit" <p...@n...yahoo.com>

> [...]
    > sie wlascicielem domeny abcd.com - jak to jest z prawnego punktu widzenia?

    Oddzwon do tej firmy, najlepiej popros z czlowiekiem ktory do Ciebie
    dzwonil i powiedz mu, ze bardzo Cie zaciekawilo z czego wynika ten obowiazek
    powiadamiania o rejestracji podobnej domeny i ze chcialbys sobie o tym poczytac.
    Jesli facet poda Ci linka do regulaminu Nasku, albo regulaminu ich firmy
    albo czegos takiego, to wszystko ok, ale jesli nie, to znaczy ze jakis handlowiec
    posunal sie ciut za daleko w pomysle na zarobek z rejestracji domen
    (innymi slowy - naciaganie).

    > Czy moze ktos posiadac domene abcd.com, podczas gdy moja abcd.pl jest juz
    > bardzo popularna, a ponadto od 5lat jestem wlascicielem firmy abcd?

    Dialog:
    - Prosze nie rejestrowac domeny abcd.com, bo ja mam firme abcd z 5-letnia
    tradycja i jestem wlascielem bardzo popularnej domeny abcd.pl!
    - Alez oczywiscie, bardzo przepraszamy, zaraz sobie zmienimy nazwe na xyz
    i zarejestrujemy domene xyz.com, czy nie ma Pan nic przeciwko?

    Dobry joke, prawda?

    Twoja firma nie jest pepkiem swiata i mnostwo innych firm z roznych branz
    i z roznych krajow (w tym z Polski oczywiscie) moga miec taka sama nazwe
    i wtedy maja one takie samo prawo do abcd.com jak Ty. Liczy sie zasada
    "kto pierwszy ten lepszy".

    > nie jestem w stanie zrobic aby w przyszlosci odzyskac domene abcd.com
    > jesli teraz sie nie zdecyduje na rejestracje?

    Tylko na drodze sadowej, gdy czarno na bialym udowodnisz, ze masz wieksze
    prawa do domeny abcd.com niz jej obecny wlasciciel. Np. gdy zarejestrujesz sobie
    nazwe abcd jako Trademark i obecny wlasciel dziala w tej samej branzy co Ty,
    a konsumenci maja problemy z rozroznianiem was obu ( i jeszcze kilka innych
    warunkow by trzeba udowodnic).

    Na marginesie - od 5-lat prowadzisz dochodowa firme i zal Ci niecalych 100zl
    na rejestracje domeny com, zeby miec spokojny sen?

    pzdr
    pit

  • 8. Data: 2005-04-11 13:46:25
    Od: marek <b...@U...fm>

> [...]
    > posunal sie ciut za daleko w pomysle na zarobek z rejestracji domen

    chyba tak zrobie... ;)

> [...]
    > - Alez oczywiscie, bardzo przepraszamy, zaraz sobie zmienimy nazwe na xyz
    > i zarejestrujemy domene xyz.com, czy nie ma Pan nic przeciwko?

    dobry, ale watpie ze istnieje firma o takiej samej nazwie - moja jest
    mocno specyficzna...

> [...]
    > branz i z roznych krajow (w tym z Polski oczywiscie) moga miec taka sama
    > nazwe i wtedy maja one takie samo prawo do abcd.com jak Ty. Liczy sie

    understood

> [...]
    >
    > Na marginesie - od 5-lat prowadzisz dochodowa firme i zal Ci niecalych
    > 100zl na rejestracje domeny com, zeby miec spokojny sen?

    nie o to chodzi, domena com nie jest mi potrzeba, ale idac Twoim tokiem to
    powinienem zarejestrowac domeny .com .com.pl .org .org.pl .krakow.pl
    .warszawa.pl i inne - w koncu ktos mnie moze uprzedzic, a przeciez zal mi
    byc nie powinno. Nie lubie po prostu wyrzucac pieniedzy w bloto - wole
    oddac na szlachetniejsze cele :)
    Ale sklaniam sie jednak ku rejestracji domeny com... :/

    dziekuje i pozdrawiam,
    marek