  • 1. Data: 2005-08-24 14:01:18
    Temat: Rejestracja w UP
    Od: "Ania " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    Przeprowadzam się do innego miasta. Nie będę tam zameldowana a chciałabym się
    tam zarejestrować w Urzędzie Pracy. Panie z UP twierdzą, że muszę być
    zameldowana chociaż na pobyt czasowy.
    A ja znalazłam Rozporządzenie z dnia 26 listop. 2004 w sprawie rejestracji
    bezrobotnych i..... (Dz.U. Nr 262 poz 2607). Tam piszą,że
    " § 2. 1. Bezrobotny lub poszukujący pracy zgłasza się, w celu dokonania
    rejestracji, do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na
    zameldowanie w miejscu pobytu stałego lub czasowego, a jeżeli nie jest
    zameldowany - do powiatowego urzędu pracy, na którego obszarze działania przebywa.
    2. Osoba, która nie jest zameldowana lub posiada zameldowanie na pobyt stały w
    innej miejscowości niż miejsce zameldowania na pobyt czasowy, przy dokonywaniu
    rejestracji składa oświadczenie, że nie jest zarejestrowana w innym powiatowym
    urzędzie pracy"

    Proszę o pomoc. Czy rzeczywiście muszę być zameldowana aby zarejestrować się
    tamtejszym UP? Nie jestem prawnikiem ale wydaje mi się, że przepisy pozwalają
    na to abym pomimo stałego zameldowania w jednym mieście mogła się
    zarejestrować w innym mieście (w którym będę mieszkała)

    Dziękuję za odpowiedzi, Ania

  • 2. Data: 2005-08-24 16:18:20
    Temat: Re: Rejestracja w UP
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Wed, 24 Aug 2005 14:01:18 +0000 (UTC), Ania napisał/napisała:
    > Dziękuję za odpowiedzi, Ania

    tez nie jestem prawnikiem i IMHO masz w 100% racje :)
    Druknij sobie oswiadczenie, te przepisy i szuraj do UP sie zapisac :D

    --
    * Szukam zony: http://fotki.pomorski.net/albums/Papik/Rozne/oczka.j
    pg *

  • 3. Data: 2005-08-24 21:27:49
    Od: Shield <u...@g...9o.pl>

> [...]
    > zameldowany - do powiatowego urzędu pracy, na którego obszarze działania przebywa.
    [cut]
> [...]
    > na to abym pomimo stałego zameldowania w jednym mieście mogła się
    > zarejestrować w innym mieście (w którym będę mieszkała)

    Hmm, ja tez nie jestem prawnikiem, ale wystarczy przeczytac ze
    zrozumieniem, zeby wywnioskowac, ze nie masz racji.

    Wyraznie jest napisane, ze jesli jestes _gdziekolwiek_ zameldowana (na
    pobyt czasowy lub staly) to rejestrujesz sie w urzedzie temu miejscu
    wlasciwym (...właściwego ze względu na zameldowanie w miejscu pobytu
    stałego lub czasowego...)
    Natomiast jesli _nie_jestes_zameldowana_ w zadnym miejscu, to dopiero
    mozesz zarejestrowac sie w urzedzie na ktorego terenie przebywasz
    (...jeżeli nie jest zameldowany - do powiatowego urzędu pracy, na którego
    obszarze działania przebywa...)

    --
    Pozdrawiam,
    Shield.

  • 4. Data: 2005-08-24 21:35:03
    Od: "Pl" <cat[usun_to]@op.pl>

    Użytkownik "Papik" <p...@a...net> napisał w wiadomości
    ..

    > tez nie jestem prawnikiem i IMHO masz w 100% racje :)
    > Druknij sobie oswiadczenie, te przepisy i szuraj do UP sie zapisac :D

    A jakie ramy czasowe ma kobieta od czasu jak zakład pracy rozwiązał z nią
    umowę (pypowiedzenie) by się zarejestrować??

    Pl

  • 5. Data: 2005-08-25 04:56:23
    Od: "Ania " <a...@W...gazeta.pl>

    Shield <u...@g...9o.pl> napisał(a):

    > (...jeżeli nie jest zameldowany - do powiatowego urzędu pracy, na którego
    > obszarze działania przebywa...)

    Czyli wynika z tego, że jeżeli wymelduję się z obecnego miejsca zamieszkania
    (a z tym nie ma problemu) nigdzie nie będę zameldowana i bez problemu
    zamelduje się w wybranym UP.
    Jakie to proste! Zbyt proste aby było prawdziwe :)

    Ania

  • 6. Data: 2005-08-25 06:42:57
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!

    Dnia Wed, 24 Aug 2005 23:35:03 +0200, Pl napisał(a):

    > A jakie ramy czasowe ma kobieta od czasu jak zakład pracy rozwiązał z nią
    > umowę (pypowiedzenie) by się zarejestrować??

    Ale o ssso chodzi jakby?

    Rejestracja nie jest obowiązkowa, więc o "ramach czasowych" nie może być
    mowy.

    3m się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski