  • 1. Data: 2005-08-24 14:00:05
    Temat: Kradzież korespondencji
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Witam.

    Czy ktoś wie pod który artykuł podchodzi kradzież listów? Chodzi o zwykłe
    przesyłki pocztowe, kradzione ze skrzynki na klatce schodowej przez sąsiada.
    Przeszukałem kk, ale nijak nie mogę znaleźć.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 2. Data: 2005-08-24 14:15:32
    Temat: Re: Kradzież korespondencji
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Czapla napisał(a):
> [...]
    sąsiada.
    > Przeszukałem kk, ale nijak nie mogę znaleźć.

    Witam!

    Mam podobny problem. Sąsiad kradł mi listy ze skrzynki na klatce.
    Zgłosiłem sprawę na policje (udało mi się zdobyć dowód - list włożony i
    napisany przez sąsiada, który nie został wysłany pocztą, ani nie mógł
    być wciśnięty przez szparę, co jest dowodem, że osoba ta ma możliwość
    otwierania skrzynek).

    Na początku prokuratura umorzyła sprawę - sąsiad po prostu zeznał, że
    to nie on kradł listy a jego "list" wetknął przez szparę.

    Napisałem odwołanie, powołując się na fakt że zeznania tej osoby są
    niewiarygodne. Obecnie sprawa od pół roku jest ponownie maglowana a ja
    czekam na jakieś wieści...

    Podsumowując: samo Twoje stwierdzenie może nie wystarczyć, postaraj
    się o dowód.

    Moja sprawa jest prowadzona w kierunku art. 268kk (niszczenie,
    utrudnianie zapoznawania się z informacją).

    Życzę powodzenia, takim osobom powinni ... urywać ;)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2005-08-24 14:29:14
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Mam podobny problem. Sąsiad kradł mi listy ze  skrzynki na klatce...

    Ja mam zupełnie inny. Mnie sąsiad pomówił o kradzież korespondencji. Wcześniej
    udowodniłem w sądzie, że jego córka przez parę lat celowo nie przyjmowała
    korespondencji (wezwań do zapłaty), to się teraz próbuje mścić.

    > co jest dowodem, że osoba ta ma możliwość
    > otwierania skrzynek).

    Zaden dowód. Do tego wystarczy śrubokręt, zanim nie wymienią skrzynek na nowy
    typ.

    > Podsumowując: samo Twoje stwierdzenie może nie wystarczyć, postaraj
    > się o dowód.

    Sąsiad niech sie stara...:)

    > Moja sprawa jest prowadzona w kierunku art. 268kk (niszczenie,
    > utrudnianie zapoznawania się z informacją).

    Dzięki, o to właśnie chodziło. Szkoda tylko że ściganie następuje na wniosek
    pokrzywdzonego...

    > Życzę powodzenia, takim osobom powinni ... urywać ;)

    Powinni!

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 4. Data: 2005-08-24 17:24:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Czapla napisał(a):

    > Zaden dowód. Do tego wystarczy śrubokręt, zanim nie wymienią skrzynek na nowy
    > typ.

    Wcale nie pisałem, że sąsiad używa oryginalnego klucza. Nieważne w
    jaki sposób, ważne że się do skrzynek włamuje...

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2005-08-25 07:02:27
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > przesyłki pocztowe, kradzione ze skrzynki na klatce schodowej przez sąsiada.
    > Przeszukałem kk, ale nijak nie mogę znaleźć.

    a nie podpada to juz przypadkiem pod naruszenie tajemnicy korespondencji?
    art. 23 KC
    Dobra osobiste człowieka, jak w szczególności zdrowie, wolność, cześć, swoboda
    sumienia, nazwisko lub pseudonim, wizerunek, tajemnica korespondencji,
    nietykalność mieszkania, twórczość naukowa, artystyczna, wynalazcza i
    racjonalizatorska, pozostają pod ochroną prawa cywilnego niezależnie od ochrony
    przewidzianej w innych przepisach.

    art. 49 Konstytucji RP
    Zapewnia się wolność i ochronę tajemnicy komunikowania się. Ich ograniczenie
    może nastąpić jedynie w przypadkach określonych w ustawie i w sposób w niej
    określony.

    pozdrawiam
    d.