  • 1. Data: 2005-08-24 12:27:59
    Temat: Likwidacja szkody z OC(samochodowe) sprawcy
    Od: "AP69" <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    Jakie są możliwości dochodzenie zwrotu kosztów poniesionych w wyniku wypadku
    samochodowego od firmy ubezpieczeniowej (szkoda całkowita likwidowana z OC
    sprawcy) przez osobę fizyczną. Mam na myśli np. koszty rejestracji czy
    podatku przy kupnie innego w zamian za kasowany, koszty kredytu, strata na
    wycenie itp.
    Co reguluje te kwestie, jakaś ustawa czy kodeks cywilny? Czy szukanie
    fachowej pomocy prawnej może się opłacić i coś się da wyciągnąć czy godzić
    się na to co ubezpieczyciel podkłada. Ktoś się w tym specjalizuje w
    Krakowie?
    Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam
    Andrzej

  • 2. Data: 2005-08-24 12:48:40
    Temat: Re: Likwidacja szkody z OC(samochodowe) sprawcy
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Mysle ze na pl.misc.samochody mozesz uzyskac odpowiedzi od praktykow.
    Wiem ze warto sie klocic z ubezpieczycielem. Ale nie slyszalem zeby ktos
    dostal kase za rejestracje czy oplaty kredytowe. OC jest odpowiednie do
    wartosci samochodu - a koszt kredytu czy oplaty rejestracyjne nie
    wplywaja na wartosc pojazdu (tak samo moglbys powiedziec ze miales pelny
    bak paliwa i za to tez chcesz zwrot kasy)

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-08-24 12:54:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    AP69 wrote:
> [...]
    > sprawcy) przez osobę fizyczną. Mam na myśli np. koszty rejestracji czy
    > podatku przy kupnie innego w zamian za kasowany, koszty kredytu, strata na

    Zasadniczo z OC powinieneś dostać pełne naprawieni szkody - tj. tak,
    żeby dla Ciebie wyglądało tak, jakby wypadku w ogóle nie było.

    Włącznie z np. odkupieniem znisczonego telefonu, ubrania, wyposażenia
    obowiązkowego pojazdu itepe.

    Oczywiście to sytuacja rzadko osiągalna, ponieważ ci kanciarze z
    ubezpieczalni próbują wyrolować ludzi jak się tylko da.

    W sumie nie wiem, czy ktokolwiek domagał się zwrotu kosztów
    rejestracji... Ciekawa kwestia :)

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)