    From: w...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rejestracja samochodu - Starostwo - Urząd Skarbowy
    Date: Sat, 01 Oct 2011 23:59:22 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    podatku

    > Nie musi mieć żadnej.

    W takim razie mamy do czynienia z bardzo ciekawym, północnokoreańskim
    zjawiskiem, które jest jawnie sprzeczne z zasadą legalizmu i praworządności.
    Skoro z jednej strony mamy wyraźne przepisy, które nakazują płatnikom podatku
    od spadków i darowizn oraz podatku od czynności cywilnoprawnych wysyłać
    informacje do US, skoro notariusze mają wyraźny nakaz ustawowy do wysyłania
    aktów notarialnych do UM zeby mozna bylo wydac decyzję o opłacie
    planistycznej, skoro wydaną interpretację prawa podatkowego wysyła się do
    wiadomości UKS, skoro UKS wysyla informacje o kontroli w jednostkach sam.ter.
    do regionalnych izb obrachunkowych, to z drugiej strony mamy nieuregulowaną
    białą plamę w której organy wesoło sie poruszają w mysl zasady: skoro coś nie
    jest zabronione to jest dozwolone. To po kiego grzyba są te przepisy skoro bez
    nich tak czy inaczej Zośka z UM dzwoni do Haliny bo jej po prostu tak wolno?
    Tak się akurat składa, że w stosunkach obywatel-państwo ta zasada nie ma i nie
    powinna miec miejsca. I dla mnie takie postępowanie Wydziału Komunikacji jest
    po prostu skonczonym dziadostwem, a pani w urzedzie na moje pultanie się (nie
    jestem pieniaczem ale naprawde sie wkurzylem) powiedziala ze jeszcze nikt tak
    nieladnie sie do niej nie zwracał tzn. domagał sie uparcie przedstawienia
    podstawy prawnej takiego działania.

    > Czytałeś aby tę ustawę?

    > Zapis z art.6.1.4 jest jedynie "zrównoleglony" poprzez wersję

    > z "powołaniem się" w art.6.4.

    > Ale to jest trzeciorzędne - doprowadzenie do skorzystania z art.6.4

    > (przez US!) nie jest obwarowane wyjaśnieniem skąd US ma wiedzę

    > potrzebną do zasugerowaniu podatnikowi że ma się "powołać" ;)

    Tak, czytałem tę ustawę i jestem głeboko przekonany, że informacje które
    otrzymał US są całkowicie bezużyteczne, za to US dostaje informację o stanie
    majątkowym obywatela zupełnie nie wiadomo w jakim celu ze względu na
    konstrukcję podatku od darowizny. Ten podatek wymierza sie w drodze decyzji,
    która poprzedza postępowanie podatkowe wszczęte na wniosek - tym wnioskiem
    jest złożenie deklaracji. Pomijam tu wyjątkowa sytuację jaką jest powoływanie
    sie na fakt darowizny i zastosowanie sankcyjnej stawki 20%. Oczywiście
    obowiązek podatkowy tak czy inaczej powstaje w danej konkretnej sytuacji o
    ktorej wspomniales mowiac o art.6, ale po to jest art.6 ust.4 (który "odnawia"
    obowiązek podatkowy) i art.7 ktory tak kształtuje podstawę opodatkowania zeby
    na dzien wydania decyzji byla jak najbardziej "wspólczesna" kwotowo, mimo ze
    obowiązek powstal np. 20 lat temu. Te dwa przepisy plus stawka 20% maja
    zapobiec uciekaniu obywateli spod topora w tym podatku.
    Mojej siostrze US mówiąc brutalnie może skoczyć, bez złożenia deklaracji nic
    jej nie moga zrobić, co najwyzej jesli minie 6 miesięcy to mogą ją zaatakować
    z tytułu "skąd miała pani forsę na auto za 15 tysięcy skoro pani studiuje i
    nie ma pani dochodów" i wtedy sie ona powola na darowizne i lezy po całości
    (stawka 20%). Mam nadzieje ze te dane są chronione tajemnicą skarbową; wydaje
    mi sie ze są (tzw. inne źródła o ktorych mowa przepis ordynacji w tym temacie)
    i to mnie jakoś pociesza. Jesli sie myle to prosze mnie poprawic, chodzi mi i
    o tajemnice skarbową jak i te powyzsze smutki w temacie podatku od spadków i
    darowizn. Nie jestem nieomylny, ale odczuwam potrzebę oświecenia w tym temacie.

    > STOP, stop!

    > Nikt Cię nie wzywał na podstawie "procedury wewnętrznej"!

    > Podstawą do wzywania jest Ordynacja, a nie procedury Urzędu Miasta!

    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html

    Tu sie w emocjach zapędziłach. Wezwanie jak najbardziej jest prawidłowe.

    pozdrawiam