  • Data: 2011-10-03 18:13:13
    Temat: Re: Rejestracja samochodu - Starostwo - Urząd Skarbowy
    Od: poreba <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 3 Oct 2011 09:07:05 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > BTW: z okazji podania "podstawy" wprost nakazującej
    > czynnosć, meritum dyskusji stało się bezprzedmiotowe. Ale
    > podyskutuję z argumentacją :)
    I o to chodzi przecież, nie o porady czy pyskówki ;)
    Inaczej przestałbym subskrybować psp,
    rzadko się zdarza ale jednak
    > Nie można więc *komuś* nakazać "uzgadniać". Jak który
    > urzędnik widzi potrzebę "uzgadniania", to o ile żaden
    > przepis tego nie zabrania - zrobi to i tyle. Przykład
    > powołuje się na INNY przypadek! (urząd czegoś *żąda* od
    > strony)
    'Uzgadniający' przykład przywołałem nie ze względu na
    żądanie skierowane DO strony. UG poprosił nie tyle o
    podstawę prawną żądania 'uzgodnienia' a podstawę SWOJEGO
    działania przy 'uzgadnianiu' sam podstaw prawnych (art. 6
    kpa!) nie znalazłszy.

    Przy zgodzie co do zasady w działaniach obywatel>obywatel,
    obywatel>państwo 'dozwolone wszystko, co nie zabronione'
    różni nas coś innego: nasze IMHO (ja czekam na zaprzeczające
    mojemu prawo, zasadę itp.) co do zasady działania państwa, a
    dokładniej urzędów. Ja twierdzę, że w przypadku władzy
    państwowej nie ma działania bez podstawy prawnej (Nulla
    actio sine lege ;) ). I zasada ta nie dotyczy jedynie, jak
    piszesz, nakładanych na obywatela ograniczeń (. Powodowałoby
    to taką dziwną wybiórczość, o której przy 'meldunku'
    wspomniałem.
    > No to teraz ustaw sytuację w taki sposób, jaki ma miejsce
    > w wątku: urząd do którego jest skierowane pismo sam z
    > siebie wysyła pytania do innych urzędów. Mimo braku
    > podstawy ustawowej. Powiesz że nie może?
    Powiem, że MOŻE bo MA podstawę, np. art. 97 § 1 pkt 4 kpa.

    Jak widzimy w wątku podstawa się znalazła.
    Pani Krysia nauczyła Panią Zdzisię, że się tak robi,
    nie nauczyla dlaczego.

    --
    pozdro
    poreba