  • Data: 2011-10-02 17:10:53
    Temat: Re: Rejestracja samochodu - Starostwo - Urząd Skarbowy
    Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Poszukałem trochę. Najblizej wydaje mi się jest:
    >
    > Ustawa z dnia 17 lutego 2005 o informatyzacji podmiotów realizujących
    > zadania publiczne Art. 15. ust. 1, w połączeniu z rozporządzeniem
    > z dnia 27 września 2005 w sprawie sposobu, zakresu i trybu udostępniania
    > danych zgromadzonych w rejestrze publicznym.

    Ale zwróć uwagę że i to rozporządzenie dotyczy sposobu, zakresu i trybu
    udostępniania informacji. Mówi kto co może. jeżeli urząd na pytanie
    dlaczego moje dane powędrowały do innego urzędu wskaże na to
    rozporządzenie to choćby mi się to nie podobało przyjmę wyjaśnienia.
    Nie akceptuję zaś wyjaśnień 'a bo my tak zawsze robimy'... :(

    > Oczywiście wymaga to inicjacji ze strony US, ale pewności jak to wewnętrznie
    > uregulowano nie mamy. Coś przemawia przeciw, żeby US sobie życzył tego typu
    > danych periodycznie?

    Musi mieć papier że może mieć takie życzenie periodycznie - o to mi cały
    czas chodzi.
    Nie o to, że nie wolno zbierać takich informacji ale o to, że ich
    wymiana między urzędami podlega określonym regulaminom mających swoje
    umocowanie w obowiązującym prawie a nie zależy od widzimisię
    urzędniczki. I to także w relacjach między urzędami a nie tylko urząd -
    obywatel.

    Kłócił się nie będę - nie jestem specjalistą w zakresie prawa
    administracyjnego ale dowolność i brak jakichkolwiek zasad w
    dysponowaniu informacjami będących w posiadaniu urzędu przeczy art. 7
    przywoływanej już tutaj konstytucji bo nie można być państwem prawa w
    relacjach urząd-obywatel i państwem bezprawia jak chodzi o
    międzyurzędowe kontakty. :(

    --
    spp