    Subject: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Kviat
    Date: Sun, 27 Sep 2020 23:44:34 +0200

    W dniu 27.09.2020 o 23:04, A. Filip pisze:
    > https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-dyrektor-muze
    um-auschwitz-walczy-o-ulaskawienie-13-latka-z-n,nId,
    4757370

    > W Polsce da się odsiedzieć za kogoś (legalnie) część kary "jak w Nigerii"? ;-)
    >
    > Jak dla mnie podobne deklaracje nie są nawet śmieszne a zaledwie żenujące.

    No tak, bo oczywiście nie zrozumiałeś po co i dlaczego jest ta
    deklaracja. Tam dzieciak pójdzie do więzienia, bo obraził czyjegoś
    bożka, a ciebie żenuje, że komuś się chciało zaprotestować w sposób,
    który nawet katotalibskie prawaki zauważą.
    Serio? Najistotniejsze dla ciebie jest to, czy faktycznie da się
    odsiedzieć za tego dzieciaka kawałek wyroku?

    Mnie bardziej dziwi to, że są tacy, ktorzy oburzają się na
    niesprawiedliwość i okrucieństwo w jakimś państwie wyznaniowym, a
    równocześnie tak bardzo dążą do stworzenia państwa wyznaniowego we
    własnym kraju.
    Nie przeszkadza im religia w szkołach, finansowanie sekty religijnej z
    budżetu państwa, nie przeszkadzają im funkcjonariusze kościoła w
    urzędach, wojsku, policji... wieszają krzyże w publicznych instytucjach
    i bronią ich jak niepodległości. Ale oczywiście to islamskie państwa
    wyznaniowe są złe. Tak jakby spali na lekcjach historii. Jak ci ludzie
    godzą te sprzeczności w swoich głowach?

    Pozdrawiam
    Piotr