  • 1. Data: 2004-08-09 17:16:22
    Temat: Pytanie o omowy kupna-sprzedazy
    Od: "i8i" <i...@w...pl>

    Podpisalem umowe na sprzedaz pewnej rzeczy. Oto ze jak sie rozwali to
    przyjmuje z powrotem. Lecz tylko kupujacy wziol ta umowe i nie dal mi jako
    sprzedajacemu. Czy taka umowa jest wazna ??

  • 2. Data: 2004-08-09 17:20:22
    Temat: Re: Pytanie o omowy kupna-sprzedazy
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <i...@w...pl> napisal(a):
    > Podpisalem umowe na sprzedaz pewnej rzeczy. Oto ze jak sie rozwali to
    > przyjmuje z powrotem. Lecz tylko kupujacy wziol ta umowe i nie dal mi jako
    > sprzedajacemu. Czy taka umowa jest wazna ??

    Pewnie.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 3. Data: 2004-08-09 17:46:11
    Od: "Studencik" <S...@p...onet.pl>

    Tak na glossie to pojecie umowy "kupna-sprzedazy" nie istnieje. Wiem bo
    dostalem w tym roku z tego palke. Jest umowa "sprzedazy"

  • 4. Data: 2004-08-09 17:59:26
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Studencik" <S...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Tak na glossie to pojecie umowy "kupna-sprzedazy" nie istnieje. Wiem bo
    > dostalem w tym roku z tego palke. Jest umowa "sprzedazy"

    Masz sie do czego przyczepiac. To jest termin prawniczy, a w powszechnym
    obrocie funkcjonuja "umowa kupna", "umowa sprzedazy", "umowa
    kupna-sprzedazy".
    Podobnie "firma". Znaczenie potoczne jest zupelnie inne niz prawne.
    Przyjdzie do Ciebie klient i powie, ze ma firme, to go zaczniesz poprawiac,
    rozumiem?

  • 5. Data: 2004-08-09 18:15:23
    Od: "Studencik" <S...@p...onet.pl>

    Jareczku nie nie bede go poprawial tylko jemu wytlumacze co to oznacza.
    Trzymajmy sie jezyka prawnego nie prawniczego. W koncu to taka grupa

  • 6. Data: 2004-08-09 18:30:36
    Od: "koyot" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Podobnie "firma". Znaczenie potoczne jest zupelnie inne niz prawne.
    > Przyjdzie do Ciebie klient i powie, ze ma firme, to go zaczniesz

    chyba dobrze ze powiedzial jak powinno sie nazywac dana umowe - nawet dla
    nie-prawnika (ewntualnie nie-przyszlego prawnika) ta wiedza moze sie
    przydac - mnie tez poprawiaj jak robie bledy etc- a bede wdzieczny
    dajesz przyklad pojecia firma - ok - ale przeciez cos takiego w mowie
    potocznej ma swoje znaczenie ktorego nie kwestionuje zaden prawnik - a umowa
    kupna-sprzedazy ? to po prostu blad

    pozdrawiam :-)

  • 7. Data: 2004-08-09 18:34:04
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    > Jareczku nie nie bede go poprawial tylko jemu wytlumacze co to oznacza.
    > Trzymajmy sie jezyka prawnego nie prawniczego. W koncu to taka grupa

    OK, tylko, ze trzymanie sie jezyka prawnego premiuje porozumienie ponad
    jasnoscia wypowiedzi ( w porpwnaniu do jezyka prawniczego ), tym samym,
    skoro porozumienie zostalo nawiazane, nie bylo powodow do czepiania sie :>

  • 8. Data: 2004-08-09 18:39:35
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "koyot" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    ale przeciez cos takiego w mowie
    > potocznej ma swoje znaczenie ktorego nie kwestionuje zaden prawnik - a
    umowa
    > kupna-sprzedazy ? to po prostu blad

    Nienienie.

    Firma ma swoje znaczenie, inne niz "firma" w rozumieniu chocby prawa
    cywilnego.

    Natomiast wszystkie trzy wariany umowy ( S, K, K-S ) w jezyku potocznym sa
    rownoznaczne, czasem jedynie obrazuja strone transakcji ( kupujacy powie K,
    sprzedajacy S ),czyli wszystkie trzy maja znaczenie w jezyku potocznym,
    podobnie jak "firma".

  • 9. Data: 2004-08-09 18:58:30
    Od: "koyot" <r...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "koyot" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > ale przeciez cos takiego w mowie
    > umowa
    > >

    > Nienienie. <<---- potrojne zaprzeczenie hehe: 3 x nie = nie; 2 x nie =
    tak
    spoko - kwestia nazwy umowy w tym temacie nie jest istotna
    chcialem tylko zaznaczyc ze popieram kolege od "umowy sprzedazy" :-)

  • 10. Data: 2004-08-09 21:01:54
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 9 Aug 2004 19:46:11 +0200, Studencik naskrobał(a):

    > Tak na glossie to pojecie umowy "kupna-sprzedazy" nie istnieje. Wiem bo
    > dostalem w tym roku z tego palke. Jest umowa "sprzedazy"

    słusznie bo w KC nie ma umowy kupna :). Ale będąc precyzyjnym pały nie
    powienieneś dostać bo art 65 par 2 mówi że mniejsze znaczenie ma nazwa
    umowy niż jej zapisy które okreslają jej charakter.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org