  • 1. Data: 2004-08-09 16:20:59
    Temat: aplikacje i studia
    Od: "afoto" <a...@p...fm>

    Witam
    Chcialbym sie dowiedziec czy aplikacje sedziowskie czy tez w kancelarii
    prawniczej robi sie po ukonczeniu studiow czy na np. 5 roku? I ile lat
    trwaja takie aplikacje?
    Z gory dziekuje za odpowiedz.

  • 2. Data: 2004-08-09 17:26:40
    Temat: Re: aplikacje i studia
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.pl>

    > Chcialbym sie dowiedziec czy aplikacje sedziowskie czy tez w
    > kancelarii prawniczej robi sie po ukonczeniu studiow czy na np. 5
    > roku? I ile lat trwaja takie aplikacje?

    Po skonczeniu ( przed obrona pracy mozna juz skladac podanie ).

    Sedziowska trwa 3 lata ale po jej zakonczeniu nie stajesz sie sedzia.
    Jeszcze sie trzeba troche nameczyc :)

    Adwokacka trwa 3,5 roku.

    pozdrawiam
    --
    Mithos
    m...@o...No.More.Spam.pl

  • 3. Data: 2004-08-09 17:39:16
    Od: "afoto" <a...@p...fm>

    > Po skonczeniu ( przed obrona pracy mozna juz skladac podanie ).
    >
    > Sedziowska trwa 3 lata ale po jej zakonczeniu nie stajesz sie sedzia.
    > Jeszcze sie trzeba troche nameczyc :)

    "troszke nameczyc" tzn? :)
    Z gory dzieki za odp.

  • 4. Data: 2004-08-09 18:04:14
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.pl> napisał w wiadomości

    > Po skonczeniu ( przed obrona pracy mozna juz skladac podanie ).
    >
    > Sedziowska trwa 3 lata ale po jej zakonczeniu nie stajesz sie sedzia.
    > Jeszcze sie trzeba troche nameczyc :)
    >
    > Adwokacka trwa 3,5 roku.

    Podanie tak, ale by rozpocząć aplikację trzeba mieć ukończone studia no i
    zdać egzamin na aplikacje, zwany konkursem.
    Faktycznie sędziowska trwa trzy lata, kończy się egzaminem, a potem jest się
    przez trzy lub cztery lata asesorem, a potem zostaje się sędzią. (wychodzi,
    że po trzydziestce :-)
    ---
    Pzdr.

  • 5. Data: 2004-08-09 18:11:36
    Od: "Pawel N" <p...@g...pl>

    Tomasz <p...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > przez trzy lub cztery lata asesorem, a potem zostaje się sędzią. (wychodzi,

    Dodajmy że dla kogoś kto wypruwał sobie flaki przez studia,aplikacje,asesure
    kwota pensji sędziego moze wzbudzic stresogenne sytuacje psychiczne w glowie
    świezo upieczonego sędziego zwlaszcza jesli sie okaze ze zona nie ma
    pracy,dwoje dzieci na glowie itp historie.Dlatego fetysz aplikacji wsrod
    absolwentow budzi moj nieustanny podziw.

    pzdr

  • 6. Data: 2004-08-09 18:24:51
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Pawel N" :
> [...]
    > pracy,dwoje dzieci na glowie itp historie.Dlatego fetysz aplikacji wsrod
    > absolwentow budzi moj nieustanny podziw.

    Mój też ! :-)
    Dodam, że na tej drodze można zaliczyć parę wpadek. Np. nie zdać egzaminu
    końcowego - sędziowskiego i co ? Trzeba stanąć do konkursu na inną aplikację
    i wszystko od początku.
    Można na egzaminie dostać ocenę 3 lub 4 i nie dostać etatu asesora i co
    dalej ? Patrz wyżej.
    Po czterech latach asesury można dostać opinię negatywną i co ten
    trzydziestolatek może zrobić ? Stanąć wraz z świeżymi absolwentami studiów
    do konkursu na inną
    aplikację. Absurd ? Niestety.
    A pensja tego nowo mianowanego sędziego po w/w latach trudu ? To co zarabia
    przeciętny aplikant adwokacki na tzw. substytucjach. Absurd ? Niestety, t
    I w ten oto sposób budujemy państwo prawa.
    ---
    Pzdr.

  • 7. Data: 2004-08-09 18:48:26
    Od: Elżbieta Tekieli <e...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ---
    > Pzdr.
    >
    > teraz okres aplikacji i asesury wydluzyl sie do lat 4... no i
    rzeczywiscie z etatami ciezko potem w sadach.pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-08-09 19:17:02
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Elżbieta Tekieli wrote:
> [...]

    aplikacji to jeszcze nie...

    KG

  • 9. Data: 2004-08-09 20:26:35
    Od: Elżbieta Tekieli <e...@w...pl>

    > aplikacji to jeszcze nie...
    >
    > KG
    > Rzeczywiście, jescze nie, na szczęście :)
    Ale z asesurą to może być różnie, bo mają możliwość jej przedłużenia...

  • 10. Data: 2004-08-10 16:21:42
    Od: "afoto" <a...@p...fm>

    "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.pl> wrote in message

    > Po skonczeniu ( przed obrona pracy mozna juz skladac podanie ).
    >
    > Sedziowska trwa 3 lata ale po jej zakonczeniu nie stajesz sie sedzia.
    > Jeszcze sie trzeba troche nameczyc :)
    >
    > Adwokacka trwa 3,5 roku.

    A czy mozecie mi przyblizyc co sie robi na takich aplikacjach? Zarowno
    sedziowskiej jak i adwokackiej?