  • 11. Data: 2007-01-06 23:29:08
    Temat: Re: Pytanie laika - czy w ustawie jest AND czy OR ...?
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: m...@g...com

    > A BTW: "or" to jest "lub". "Albo" to "xor" (lub daszek z kropeczką).

    Racja, akurat tam myślałem o slownikowej i ich "and/or".

    Krzysztof Ferenc
    g...@w...pl UIN: 6750153

  • 12. Data: 2007-01-06 23:35:09
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    > Przetwarzanie danych jest dopuszczalne gdy 1) i jest dopuszczalne
    > gdy 2) i jest dopuszczlne gdy 3) i jest dopuszczalne gdy 4). W
    > żadnym innym przypadku przetwarzanie danych nie jest dopuszczalne.

    Pomyliłeś dwie rzyczy.
    Koniunkcji (i) używa się wtedy gdy wszystkie warunki muszą wystąpić, zaś
    alternatywę "lub" wtedy, gdy musi wystąpić pzynajmniej jeden z nich.

    Zaś to czy to jest katolog otwarty rozpoznaje sie po treści przepisu, na
    przykład po wyrażeniach "takie jak", "na przykład", "między innymi", "w
    szczególności" itp.

    Krzysztof Ferenc
    g...@w...pl UIN: 6750153

  • 13. Data: 2007-01-06 23:36:27
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Własnie zlikwidowałeś bazę PESEL, NIP i parę innych rzeczy.

    To jeszcze rozwleklej:

    Przetwarzanie danych jest dopuszczalne gdy 1).
    Przetwarzanie danych jest dopuszczalne gdy 2).
    [...]
    Przetwarzanie danych jest dopuszczalne gdy 4).
    W żadnym innym przypadku przetwarzanie danych nie jest dopuszczalne.

    PESEL przetrwał w drugiej linijce.

    -------------------+
    -------------------+

  • 14. Data: 2007-01-06 23:44:55
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

> [...]
    > Przetwarzanie danych jest dopuszczalne gdy 4).
    > W żadnym innym przypadku przetwarzanie danych nie jest dopuszczalne.

    Też mi się tak wydawało. Czyli OR, nie AND.

    M.

  • 15. Data: 2007-01-06 23:47:28
    Od: akala <a...@a...com>

    Dnia Sun, 07 Jan 2007 00:25:55 +0100, Goomich napisał(a):

    > You have one message from: akala <a...@a...com>

    > Tyle, że nie poruszamy się teraz na obaszrze polszczyzny, lecz logiki.

    W takim razie gdzie mogę znaleźć nie budzące wątpliwości przypisanie
    znaczenia "lub" i "albo" do operatorów logicznych "or" i "xor" skoro tak
    jak napisałem definicja znaczeniowa słowa "lub" i "albo" jest identyczna.
    Skoro nadano tym słowom inne znaczenie to powiedz przynajmniej gdzie to
    jest opisane?

    akala

  • 16. Data: 2007-01-06 23:47:39
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 06-01-2007 o 23:48:15 akala <a...@a...com> napisał(a):

    > słownikowa definicja "lub" i "albo" jest identyczna

    A nie powinna: 'albo' to 'exclusive or'. Przynajmniej tak powino byc.
    Niestety PWN uwaza inaczej.
    Mozna powiedziec "albo pojde do kina albo na spacer". Gdyby 'lub' i 'albo'
    znaczylo to samo: "albo pojde do kina lub na spacer" mialoby ten sam
    kontekst co pierwsze zdanie.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 17. Data: 2007-01-06 23:53:22
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

> [...]

    > tak jak napisałem definicja znaczeniowa słowa "lub" i "albo" jest
    > identyczna. Skoro nadano tym słowom inne znaczenie to powiedz

    W dowlnej książce o logice, bo to jest podstawa. Pozatym możesz sprawdzić
    książki do matematyki (okolice rachunku zbiorow), lub do elektroniki
    (bramki logiczne). W ostateczności możesz wrzucic w gugla hasła w rodzaju
    związki logiczne, alternatywa, koniunkcja, implikacja. itp.

    Krzysztof Ferenc
    g...@w...pl UIN: 6750153

  • 18. Data: 2007-01-06 23:54:53
    Od: m...@g...com

    akala wrote:

> [...]
    > jak napisałem definicja znaczeniowa słowa "lub" i "albo" jest identyczna.
    > Skoro nadano tym słowom inne znaczenie to powiedz przynajmniej gdzie to

    Ja to miałem na matematyce w 1 klasie LO, więc pewnie w jakimś podręczniku
    (po reformie to cholera wie w której klasie jakiej szkoły i pewnie jakiego
    przedmiotu)

    p. m.

  • 19. Data: 2007-01-06 23:56:15
    Od: akala <a...@a...com>

    Dnia Sun, 07 Jan 2007 00:35:09 +0100, Goomich napisał(a):
    .

    > Zaś to czy to jest katolog otwarty rozpoznaje sie po treści przepisu, na
    > przykład po wyrażeniach "takie jak", "na przykład", "między innymi", "w
    > szczególności" itp.

    no wyobraź sobie ,że w kodeksie karnym zapiszemy :
    ściąć głowę na przykład za ......
    a może między innymi

    używanie takich wyrażeń w prawie jest niedopuszczalne i świadczyć jedynie
    może o całkowitej niekompetencji ludzi "piszących" takie prawo.

    akala

  • 20. Data: 2007-01-06 23:59:08
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 07-01-2007 o 00:28:57 Paweł Sakowski <p...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > gdy 2) i jest dopuszczlne gdy 3) i jest dopuszczalne gdy 4). W żadnym
    > innym przypadku przetwarzanie danych nie jest dopuszczalne.

    Czyli w skrocie: dopuszczalne gdy 1) lub 2) lub 3) lub 4). Pod wzgledem
    gramatycznym i interpunkcyjnym kuleje ta wersja z 'i'.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.