  • 1. Data: 2003-06-11 21:38:41
    Temat: Pułapka na złodzieja
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Hello!

    Czy to prawda, że jeśli we własnym, zamkniętym samochodzie włożę np. pod
    pokrowiec fotela kilka długich ostrych szpilek, to mogę zostać pociągnięty
    do odpowiedzialności, gdy złodziej się na to nadzieje podczas włamania do
    mojego samochodu?
    Czy w ogóle zastawianie różnych pułapek na terenie własnych, zamkniętych i
    niedostępnych miejsc, do których dostęp innych możliwy jest tylko poprzez
    włamanie jest niezgodne z prawem?

    Pzdr

    A.

  • 2. Data: 2003-06-11 22:24:06
    Temat: Re: Pułapka na złodzieja
    Od: "Ewcia" <m...@m...pl>

    > Czy w ogóle zastawianie różnych pułapek na terenie własnych, zamkniętych i
    > niedostępnych miejsc, do których dostęp innych możliwy jest tylko poprzez
    > włamanie jest niezgodne z prawem?

    Zgadza się, jest to niezgodne z prawem. Możesz używać różnych "narzędzi" do
    obrony, ale w przypadku "obrony koniecznej", a ta charakteryzuje się m.in.
    bezpośredniością napaści. Tego elementu tutaj brakuje, ergo: nie możesz
    podłączyć ogrodzenia pod 220 tak na wszelki wypadek:-)
    ewcia

  • 3. Data: 2003-06-11 22:51:37
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Ewcia" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
    > bezpośredniością napaści. Tego elementu tutaj brakuje, ergo: nie możesz
    > podłączyć ogrodzenia pod 220 tak na wszelki wypadek:-)

    Płoty i ogrodzenia to co innego. Miałem na myśli miejsca, do których można
    dostać się tylko przez włamanie.

    Pzdr

    A.

  • 4. Data: 2003-06-11 23:05:09
    Od: "Ewcia" <m...@m...pl>

    Wiesz, jeśli uprawdopodobnisz, że jesteś fakirem i ten fotel w samochodzie z
    20centymetrowymi szpilkami jest dla Twojej wygody - to myślę, że się
    wybronisz:-).

    ewcia
    Ps.
    sorry, ale idę już spać, miłej nocki:-)

  • 5. Data: 2003-06-12 12:03:58
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Ewcia" <m...@m...pl> popełnił 12 cze 2003 na pl.soc.prawo utwór

> [...]
    > charakteryzuje się m.in. bezpośredniością napaści. Tego elementu tutaj
    > brakuje, ergo: nie możesz podłączyć ogrodzenia pod 220 tak na wszelki

    A pułapki na szczury można zastawiać?
    Co w przypadku gdy konstrukcja takiej pułapki oprócz celu głównego
    (antyekologiczne zakatrupienie szczura) umożliwia uszkodzenie buszującego
    po piwnicy/garażu szkodnika dwunożnego? Czy odpowiada się wtedy tylko za
    niedopatrzenie czy za umyślność?

    --
    pozdro
    poreba

  • 6. Data: 2003-06-12 13:41:36
    Od: Raku <r...@a...kom.pl>

    Dnia 2003-06-12 00:24, Użytkownik Ewcia napisał:

    > Zgadza się, jest to niezgodne z prawem. Możesz używać różnych "narzędzi" do
    > obrony, ale w przypadku "obrony koniecznej", a ta charakteryzuje się m.in.

    czekaj, czekaj
    jeżeli w samochodzie zostawie nóż - nie koniecznie na siedzeniu, a np. w
    bocznym schowku i złodziej skaleczy sie podczas przeszukiwania schowka
    tez mnie może oskarżyć za uszkodzenie ciała ???

    polska to kraj absurdu

    --
    #####################
    Raku

  • 7. Data: 2003-06-12 15:37:52
    Od: "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl>

    > Wiesz, jeśli uprawdopodobnisz, że jesteś fakirem i ten fotel w samochodzie
    > 20centymetrowymi szpilkami jest dla Twojej wygody - to myślę, że się
> [...]

    inaczej
    niestety zyjemy w kraju w ktorym prawo stoi po stronie zlodziei, mordercow
    itp ....
    z ta prawidlowoscia ze im wiecej nabroisz tym prawdopodobienstwo kary nizsze

    TB

  • 8. Data: 2003-06-12 19:16:38
    Od: "Mikolaj Zawicki" <z...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > bocznym schowku i złodziej skaleczy sie podczas przeszukiwania schowka
    > tez mnie może oskarżyć za uszkodzenie ciała ???

    znam lepsze kraje. mieszkalem w kanadzie. nie daleko mnie, zlodziej usilowal
    wlamac sie do supermarketu poprzez dach, poniewaz czesc dachu byla ze szkla
    (nie zauwazywszy tego faktu zlodziej, byla noc) kiedy stanal na szkle wpadl
    do srodka z duzej wysokosci na polki a potem na podloge. zlamal sobie noge i
    reke. zaskarzyl wlasiciela sklepu i dostal odszkodowanie: $500,000 CDN :)

  • 9. Data: 2003-06-12 19:56:05
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mikolaj Zawicki" <z...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > reke. zaskarzyl wlasiciela sklepu i dostal odszkodowanie: $500,000 CDN :)

    I słusznie. Pzreciez on chodził po dachu :-)
    Udowodnili mu włamanie i kradziez ?
    To nie RPA ze starego dowcipu :-)))

    Karol

  • 10. Data: 2003-06-13 12:03:27
    Od: "Mikolaj Zawicki" <z...@N...gazeta.pl>

    > I słusznie. Pzreciez on chodził po dachu :-)
    > Udowodnili mu włamanie i kradziez ?
    > To nie RPA ze starego dowcipu :-)))

    nie wiem czy to byl dowcip czy nie, slyszalem to "chyba" z drugiej lub
    trzeciej reki to nie wiem. ale jak bylo odszkodowanie to chyba mu tego nie
    udowodnili, czy sie myle? :)