  • 1. Data: 2003-06-11 21:12:00
    Temat: Jak odzyskać pieniądze od firmy?
    Od: "Rav" <r...@w...pl>

    Witam Wszystkich.

    To mój pierwszy post na tej grupie, więc proszę o wyrozumiałość. W archiwum
    nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.

    Otóż wykonywałem jako osoba fizyczna dla pewnej firmy pracę na podstawie
    umowy zlecenia, po okresie trwania umowy wystawiłem rachunek jako załącznik
    do niniejszej umowy. Umów było kilka po jednej na każdy miesiąc, z części
    firma się rozliczyła. Natomiast za dwie na sumę łącznie ponad 5000 PLN nie
    zapłaciła :( i teraz moje pytanie:

    Jak najszybciej odzyskać moje pieniądze ? Firma nie ma zamiaru zapłacić z
    własnej woli, wszelkie rozmowy i pertraktacje i wezwania do zapłaty nie
    przyniosły żadnego rezultatu.

    Czy mogę na tej podstawie złożyć wniosek o upadłość tej firmy ? Czy
    pozostaje mi tylko sprawa z powództwa cywilnego w sądzie ?

    Czy są może jakieś inne możliwości ?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi

    Pozdrawiam
    Rav

  • 2. Data: 2003-06-12 11:12:22
    Temat: Re: Jak odzyskać pieniądze od firmy?
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@m...id.pl_to.nie>

    Rav chciał wyrazić swe zdanie,
    a zamiast tego napisal(a):

    > Witam Wszystkich.
    >
    > To mój pierwszy post na tej grupie, więc proszę o wyrozumiałość. W archiwum
    > nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.

    nie wierzę :-)

    > Jak najszybciej odzyskać moje pieniądze ? Firma nie ma zamiaru zapłacić z
    > własnej woli, wszelkie rozmowy i pertraktacje i wezwania do zapłaty nie
    > przyniosły żadnego rezultatu.

    no to pozew.
    jeżeli masz podpisane faktury sprawa będzie szybka łatwa i przyjemna

    > Czy mogę na tej podstawie złożyć wniosek o upadłość tej firmy ?

    nie,
    nawiasem mówiąc ogłoszenie upadłości tej firmy
    to najgorsze dla Ciebie rozwiązanie

    > Czy są może jakieś inne możliwości ?

    możesz jeszcze czekać :-)

    > Z góry dziękuję za odpowiedzi

    pozdrawiam

    marcin

  • 3. Data: 2003-06-12 15:37:52
    Od: "Rav" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin 'stern' Surowiec" <s...@m...id.pl_to.nie> napisał w
    wiadomości news:bc9n6m$ddi$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > no to pozew.
    > jeżeli masz podpisane faktury sprawa będzie szybka łatwa i przyjemna

    Jak pisałem, to była umowa-zlecenie więc nie mam faktur tylko rachunki jako
    załączniki do umowy, oczywiście wszystko jest podpisane. Rozumiem że pozew
    mogę złożyć sam bez adwokata ? Czy muszę wnieść jakąś opłatę "skarbową" typu
    10% żądanej sumy lub coś w tym stylu ?

    Dziękuję za poprzednią odpowiedź :)

    pzd
    Rav

  • 4. Data: 2003-06-12 15:47:42
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@m...id.pl_to.nie>

    a zamiast tego napisal(a):

    > Jak pisałem, to była umowa-zlecenie więc nie mam faktur tylko rachunki jako
    > załączniki do umowy, oczywiście wszystko jest podpisane. Rozumiem że pozew
    > mogę złożyć sam bez adwokata ?

    tak

    > Czy muszę wnieść jakąś opłatę "skarbową" typu
    > 10% żądanej sumy lub coś w tym stylu ?

    wpis od pozwu.
    wysokość w postępowaniu "normalnym" - 8 % (przy podanej przez Ciebie wartości)
    w postępowaniu nakazowym i upominawczym - 2 %.

    Ściągnij gdzieś z sieci wzór pozwu w postępowaniu nakazowym.

    O ile dobrze pamiętam, o ile wysokość roszczenia nie przekracza 5.000,- zł
    to musisz złożyć pozew na formularzu.
    dostępne na http://www.ms.gov.pl

    (co nie wyłącza postępowania nakazowego.

    Ściągnij sobie poza tym k.p.c. i poczytaj o tych postępowaniach
    (jeśli masz czas i ochotę)

    > Dziękuję za poprzednią odpowiedź :)

    W wolnej chwili wrzucę w sieć wzór takiego pozwu, ale na razie brak
    mi wolnej chwili.

    Jeśli masz OpenOffice'a możesz zobaczyć, ile wyniesie wpis
    (w sieci jest "arkusik" który to oblicza)

    http://www.stern.friko.pl/wpis.sxc

    pozdrawiam

    stern

  • 5. Data: 2003-06-13 20:22:53