  • 11. Data: 2003-09-18 11:46:24
    Temat: Re: Publikacja adresu e-mail a spam
    Od: poreba <d...@p...com>

    januszek <kezsunaj@[ktory_nie_lubi_spamu_wiec_prosze_to_wycia
    c].irc.pl>
    popełnił 18 wrz 2003 na pl.soc.prawo utwór

    > Dokladnie wyjasnia to material do ktorego link podalem. Znajdziesz tam
    > fotke pisma z GIODO wyjasniajaca ich interpretacje tego problemu.
    Któryż to problem nie ma nic wspólnego z wysylaniem spamu.
    Przypomnę, że w wštku chodzi o wysyłanie ofert handlowych - a NIE o
    przetwarzanie danych osobowych.

    --
    pozdro
    poreba

  • 12. Data: 2003-09-18 12:41:19
    Od: Grzegorz Górnisiewicz <g...@j...ug.gov.pl>

    Oto co znalazłem na stronie nospam-pl.net
    a tu link: http://nospam-pl.net/nie-spam.php

    "Nie uznaje się za spam przesyłek otrzymywanych w wyniku podania adresu
    w celu ich otrzymania, o ile nadawca jest w stanie wykazać, że osoba
    uprawniona do dysponowania adresem świadomie go udostępniła właśnie w
    tym celu. Takie przesyłki to np.:

    - korespondencja prywatna,

    - przesyłki z weryfikowanych list mailowych,

    - przesyłki wysłane na adres podany na stronie www należącej do
    osoby dysponującej danym adresem, o tematyce zgodnej z ew. klauzulą,
    którą taki adres może być opatrzony. Np.: przesłanie oferty na adres
    o...@f...com.pl (który ma dopisek "na ten adres prosimy przesyłać
    oferty") jest OK, ale np. na adres i...@f...com.pl (przy którym jest
    zastrzeżenie "kontakt dla osób, które chcą dowiedzieć się więcej o
    naszej firmie") już nie. Brak uwag przy adresie oznacza "adres do
    kontaktu, jeśli chcesz poznać naszą ofertę" - innymi słowy należy
    domniemywać, że odbiorca nie życzy sobie niezamówionych ofert.

    Podsumowując: wszystko, co nie spełnia warunku "świadomej, celowej i
    weryfikowalnej zgody na otrzymywanie" może zostać uznane za spam. Żadna
    przesyłka spełniająca ten warunek, przez nikogo rozsądnie myślącego nie
    zostanie za spam uznana."

    Pozdrawiam
    Grzesiek

  • 13. Data: 2003-09-18 17:58:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeśli obok tego adresu będzie wzmianka, że adres może służyć do przesyłania
    ofert handlowych, to możesz. Jak nie będzie, to nie możesz.

  • 14. Data: 2003-09-18 18:13:53
    Od: "Grzegorz" <c...@l...com>

    > Czy wysłanie propozycji współpracy i oferty handlowej do firm i
    instytucji,
    > które publikują swoje adresy e-mail (np. na stronach Panoramy Firm lub na
    > swoich stronach) jest spamem według "Ustawy o świadczeniu usług drogą
    > elektroniczną"?
    Według mnie jest spamem, a według Ustawy wykroczeniem zagrożonym grzywną
    do 5 000 zł.

    > Pytanie zatem, czy fakt publikacji swojego adresu poczty elektronicznej
    > cokolwiek oznacza?

    Oznacza. Np. jeżeli jestem kolekcjonerem starych samochodów i robie
    o tym stronę na której publikuję adres pocztowy to chcę tam otrzymywac
    maile od innych miłosników starych samochodów ( i dla nich ten adres jest
    publikowany ) a nie reklamę.
    Tak samo jeżeli firma sprzedaje kserokopiarki i udostępnia adres na stronie
    to jest on przeznaczony dla klientów, którzy chcą kserokopiarkę kupić
    a nie dla reklamodawców.

    W końcu utrzymanie konta i odbieranie wiadomości kosztuje
    dlaczego firma ma płacić za otrzymywanie reklam ? Moim zdaniem
    to reklamodawca, a nie reklamobiorca powinien pomosić bezposrednie
    koszty reklamy.

    > Czy zawsze muszę mieć jawną zgodę na przesłanie oferty?

    Tak. I zgoda ta nie może być domniemana. Dlatego wszelkie zastrzeżenia
    typu jezeli nie chcesz otrzymywać ... ( kliknij na ten link, odeslij itp )
    nie mają mocy prawnej - brak odpowiedzi nie jest jednożnaczny ze zgodą

    Myslę że lepiej jest skorzystac z oferty firm oferujących darmowe konta
    pocztowe - u nich mozna zamówić wysłanie mailingu do okreslonej grupy
    docelowej. Większość użytkowników oprócz konta firmowego ma też
    konta na darmowych serwerach. A uzytkownik konta darmowego
    "płaci" za nie właśnie poprzez wyrażenie zgody na otrzymywanie reklam.

    Grzegorz

    ladowny w p p l
    UWAGA!! adres w nagłówku jest fałszywy
    a podany powyżej trzeba sobie poskładać :)

  • 15. Data: 2003-09-18 22:13:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Sep 2003, januszek wrote:

> [...]
    >+ Dokladnie wyjasnia to material do ktorego link podalem. Znajdziesz tam
    >+ fotke pisma z GIODO wyjasniajaca ich interpretacje tego problemu.

    ...a co ma GIODO do "zakazu spamu" ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (zaciekawiony)

  • 16. Data: 2003-09-18 22:17:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Sep 2003, januszek wrote:

    >+ >Hmm...
    >+
    >+ Dokladnie: hmm... :)
    >+ Wynika z tego wszystkiego, ze GIODO oraz Departament Społeczeństwa
    >+ Informacyjnego (cokolwiek to jest) interpretuja problem zupelnie
    >+ inaczej.

    O, przepraszam - nie widziałem tego posta przed posłaniem
    poprzedniego :)
    Najwyraźniej - owe instytucje nie stosują mechanizmu który
    spotyka się w sądach: "NSA wyłącza się z postępowania
    uznając że toto nie podlega jego jurysdykcji" - i tyle.
    Daje ci wtedy znać że masz szukać *innej inestytucji*
    która jest władna "się wyrazić" :)

    A interpretują inaczej - bo zajmują się innymi apektami
    tego samego (być może) zdarzenia :) pt. "ktoś ma adresy".

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 17. Data: 2003-09-19 04:59:11
    Od: januszek <kezsunaj@[ktory_nie_lubi_spamu_wiec_prosze_to_wyciac].irc.pl>

    >...a co ma GIODO do "zakazu spamu" ?

    No, faktycznie :) Zdaje sie, ze przejechalem na czerwonym ;)

    januszek

  • 18. Data: 2003-09-19 16:18:48
    Od: "kizzi" <k...@w...pl>

    zawsze można zapytać się czy można do takiej a takiej firmy wysłac ofertę
    swoją (mój znajomy tak robi i większość się zgadza - a więc jest nawet
    odzew).
    pozdro
    kiz

  • 19. Data: 2003-09-19 17:08:32
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > zawsze można zapytać się czy można do takiej a takiej firmy wysłac ofertę
    > swoją (mój znajomy tak robi i większość się zgadza - a więc jest nawet
    > odzew).

    dzięki czemu krążą trzy maile zamiast jednego :-))
    (to taka mała uwaga na marginesie)

    > pozdro
    również
    Pix

  • 20. Data: 2003-09-19 23:43:13
    Od: Adam Górski <a...@s...it>

    kizzi wrote:
    > zawsze można zapytać się czy można do takiej a takiej firmy wysłac
    > ofertę swoją (mój znajomy tak robi i większość się zgadza - a więc
    > jest nawet odzew).

    Pyta się telefonicznie? To zawsze trochę drożej, bo telefon kosztuje.
    A pytanie mailem to bez sensu, bo na jedno wychodzi w kwestii spamu.

    Pozdrawiam
    Adam