  • 1. Data: 2003-09-17 21:00:15
    Temat: Krajowy Fundusz Mieszkaniowy - limity procentowe
    Od: "Moria" <m...@W...pl>

    Czesc.
    Mam pytanie dotyczące procentów.
    W ustawie jest zapisane, że udzielany kredyt może być nie większy niż 70%.
    Z tego co zdążyłem się zorientować wszyscy mówią i mają właśnie 30% wkładu
    własnego.
    I teraz mój problem:
    Też tak powinienem mieć (mieszkanie mam odebrać do końca września), ale
    spółdzielnia po przeliczeniu kosztów podniosła cenę i powiedzieli, że pieniądze
    z KFM pokrywają tylko 52% całego mieszkania.
    Czy to możliwe, żeby składali wniosek na 70%, a dostali tylko na 52%?
    Czy ktoś tu próbuje zrobić ludzi w balona?
    Mam wzięty kredyt na 30%, drugiego kredytu prawdopodobnie nie dostanę, a tu
    trzeba dopłacić około 18 000 zł.

    Moria

  • 2. Data: 2003-09-18 10:10:57
    Od: "barney8" <b...@w...pl>

    Witam

    Użytkownik "Moria" <m...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy ktoś tu próbuje zrobić ludzi w balona?
    > Mam wzięty kredyt na 30%, drugiego kredytu prawdopodobnie nie dostanę, a

    W sierpniu odbierałem mieszkanie z TBS (bo pewnie o to chodzi) Szanowny
    developer też na koniec próbował wyciągnąć od nas dodatkową kasę. Pismo
    wysłane do TBS z zapytaniem o podstawy prawne takiej dopłaty wróciło
    spowrotem z adnotacją "adresata nie znaleziono" (było adresowane do Pani
    Prezes). Proponuję zrobić to samo. Prawdopodobnie chcą wyciągnąć jak
    najwięcej kasy, bo administrowanie budynkiem TBS-u wcale nie jest takim
    "złotym interesem"
    Pozdrawiam
    barney

  • 3. Data: 2003-09-18 11:00:47
    Od: "Rafał Milewski" <moria@maps_on.g.pl>

> [...]
    > Prezes). Proponuję zrobić to samo. Prawdopodobnie chcą wyciągnąć jak
    > najwięcej kasy, bo administrowanie budynkiem TBS-u wcale nie jest takim
    To akurat jest spółdzielnia, która nie jest tylko TBSem.
    Tylko postanowiła wybudować 2 domy przy dofinansowaniu z KFM.
    Mieli jakieś stare fundamenty już wybudowane i na tym zbudowali resztę.
    Może KFM nie objął kredytem tej części i teraz próbują ją sobie na nas
    odbić?
    Niestety w umowie nie mam napisane, że ja pokrywam "30%, a KFM 70%",
    tylko jest pewna kwota, która (to nie jest napisane) stanowi 30% aktualnej
    ceny za całe mieszkanie.
    Cena za metr była ok. 2000 zł (cena mieszkania 124 000 zł).
    Teraz jest to 2150 zł, co przy 62 metrach mieszkania daje 133 300 tys. zl.
    Różnica wychodzi 9300 zł.
    I z tego co rozumiem, to KFM daje 70% z 133 300 zł a ja powinienem dopłacić
    do swoich 30% z tej kwoty (2 790 zł).
    Ale skąd do cholery 18 000?
    Czy to, że w umowie nie było wartości z % tylko kwoty spowoduje, że nie mamy
    innego wyjścia?

    Napiszę oczywiście pismo z prośbą o pisemne uzasadnienie.
    Moria

  • 4. Data: 2004-04-02 07:02:48
    Temat: lokatorskie pozyczki z KFM dla małych spółdzielni????????
    Od: "Zbyszek" <b...@p...onet.pl>

    Zwrazam się z zapytaniem do forumowiczów w następującej kwestii. W zeszłym roku
    nasza spóldzielnia , mała spóldzielnia, nie dostała drugiego kredytu na
    mieszkania lokatowrskie z KFM. Mimo lepiszej sytuacji i faktu już "bycia"
    klientem solidnie rozliczającym się z pierwszego kredytu. Odczuwamy, że
    nastawienie do małych i niezależnych podmiotów starających sie o pożyczki
    państwowe zmieniło się całkowicie i teraz dostają tylko TBSy na budowanie
    pseudospołeczne i pseudolokatorskie.
    Jak to wygląda gdzie indziej bardzo chcielibyśmy sie dowiedzieć.
    Prosimy o wszelkie info i ewentualny kontakt na priwa
    b...@b...com