  • 1. Data: 2003-09-17 21:13:49
    Temat: Pożyczenie pieniędzy - jak sporządzić umowę, by była ważna?
    Od: "Robert K" <t...@g...pl>

    Witam!

    Pragnę pożyczyć przyjacielowi dziesięć tysięcy złotych na zakup mieszkania.
    Nie chcę od niego żadnych odsetek. Pragnę tylko się zabezpieczyć.

    Chcę się dowiedzieć, jak sporządzić umowę?
    Czy muszę odprowadzić jakiś podatek?
    Czy muszę rejestrować umowę u notariusza?
    Ile takie pożyczenie może mnie, lub nas kosztować?

    Pozdrawiam!
    Robert.
    ps. proszę o odpowiedzi na grupie. (mój kontakt Email jest nieaktywny)

  • 2. Data: 2003-09-18 06:36:40
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    Robert K wrote:

    > Witam!
    >
    > Pragnę pożyczyć przyjacielowi dziesięć tysięcy złotych na zakup
    > mieszkania. Nie chcę od niego żadnych odsetek. Pragnę tylko się
    > zabezpieczyć.

    I zupełnie słusznie, dziesięć tysięcy to niebagatelna suma.
    Możesz jeszcze ustanowić dodatkowe zabezpieczenie, np. weksel.

    > Chcę się dowiedzieć, jak sporządzić umowę?

    Ważna jest nawet umowa ustna, ale przy umowie ustnej będziesz miał problem z
    udowodnieniem, że pożyczyłeś koledze 10.000 zł. Dlatego zawrzyjcie umowę
    pożyczki w formie pisemnej.

    Napiszcie że Ty pożyczasz Ygrekowi sumę 10.000 zł (dziesięć tysięcy
    złotych), na jakich zasadach ma Cię spłacić, kiedy?, kto zapłaci podatek.

    > Czy muszę odprowadzić jakiś podatek?

    Podatek od czyności cywilnoprawnych - w wysokości 2% wartości pożyczki.

    > Czy muszę rejestrować umowę u notariusza?

    A w jakim celu chcesz rejestorwać umowę u notariusza?

    Oczywiście, możecie iść do notariusza i u niego spisać umowę, ale nie jest
    to konieczne.

    > Ile takie pożyczenie może mnie, lub nas kosztować?

    To zależy czy przyjaciel okaże się rzetelny i zwróci kwotę pożyczki ;)

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 3. Data: 2003-09-18 10:47:14
    Od: "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl>

    Użytkownik Maria Ossowska <m...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bkbjki$i7u$...@n...onet.pl...

> [...]
    > złotych), na jakich zasadach ma Cię spłacić, kiedy?, kto zapłaci podatek.

    > Podatek od czyności cywilnoprawnych - w wysokości 2% wartości pożyczki.

    Witam
    Dodam, iz nieoplacenie tego podatku nie wplywa w zadnym razie na waznosc
    umowy.

    pzodr
    mdr

  • 4. Data: 2003-09-18 17:56:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Zaryzykowałbym przyjęcie od kolegi samego weksla. Tylko wypełnionego
    prawidłowo - niech prawidłowość wypełnienia sprawdzi jakaś osoba mając o tym
    pojęcie, bo w wypadku weksla ważne może być każde słowo. Wówczas nie musisz
    zawracać sobie głowy umową.

  • 5. Data: 2003-09-18 18:31:08
    Od: "Robert K" <t...@g...pl>

    Użytkownik "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > >

    > Witam
    > Dodam, iz nieoplacenie tego podatku nie wplywa w zadnym razie na waznosc

    A gdzie taki podatek należy zapłacić? W urzędzie skarbowym? Odpowiednim dla
    której ze stron?
    Jakie dokumenty trzeba przedłożyć?

    Pozdr.
    Robert.