  • 1. Data: 2003-09-17 21:06:12
    Temat: Opiekunka do starszej osoby???
    Od: "gregor" <g...@g...pl>

    mam pytanie:
    moja babcia ma ju ok 80 lat i wymaga opieki a moi rodzice pracuja i babcia
    zostaje do poznego popoludnia sama...
    wiec interesuje mnie czy mozliwe jest zalatwienie opiekunki do starszej
    osoby...i gdzie sie udac w celu otrzymania blizszych wiadomosci na ten temat
    i ewentualnego zalatwienia tej sprawy....
    z gory dziekuje za odpowiedz..

  • 2. Data: 2003-09-18 17:52:48
    Temat: Re: Opiekunka do starszej osoby???
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Opiekunki do osób samotnych organizuje Opieka Społeczna i PCK. Podejrzewam,
    że jeśli zwrócisz się do nich z prośbą, to skontaktują Cię z osobą, która
    trudni się takimi rzeczami. Jeśli nawet nie spełniacie warunków do
    otrzymania tego za darmo, to osoba będąca taką opiekunką w OS lub PCK jest
    daleko bardziej fachowa od przypadkowej osoby, więc nawet w wypadku
    konieczności opłacenia jej pomocy i tak zdecydowałbym się na jej wybór.
    Dawniej również zajmowały się czymś takim siostry zakonne. Ale nie mam
    zielonego pojęcia, jak to w tej chwili funkcjonuje. Podejrzewam, że silnie
    zależy to od warunków miejscowych, choćby istnienia stosownego zgromadzenia
    w danej miejscowości.