  • 1. Data: 2003-09-18 05:26:54
    Temat: Jak byc legalnym dostawca internetu ?
    Od: "Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl>

    Jestem osoba prywatna. Chcialem wziasc z tpsa DSLa i podzielic go na kilku
    mieszkancow. W jaki sposob moge brac od nich oplaty za to itp ? Musze
    zalozyc dzialalnosc czy jak ?

    Fantom

  • 2. Data: 2003-09-18 05:37:19
    Temat: Re: Jak byc legalnym dostawca internetu ?
    Od: "automoto" <a...@g...pl>

    > Jestem osoba prywatna. Chcialem wziasc z tpsa DSLa i podzielic go na kilku
    > mieszkancow. W jaki sposob moge brac od nich oplaty za to itp ? Musze
    > zalozyc dzialalnosc czy jak ?

    mozesz sprobowac podpisac z nimi umowe dzierzawy
    lub najmu lacza (tudziez kabla).

    ale to tylko pomysl
    pozdro

  • 3. Data: 2003-09-18 12:39:19
    Od: "mk" <mk@_NOSPAM_fanthom.irc.pl_NOSPAM_>

    > Jestem osoba prywatna. Chcialem wziasc z tpsa DSLa i podzielic go na kilku
    > mieszkancow. W jaki sposob moge brac od nich oplaty za to itp ? Musze
    > zalozyc dzialalnosc czy jak ?
    Są różne możliwości:
    1. Założyć działalność. Plusy - można odliczać vat od zakupów, minusy -
    trzeba płacić zus.
    2. Założyć stowarzyszenie. Wady - prowadzisz pełną księgowość (a to zajmuje
    sporo czasu i nerwów)
    3. Nic nie zakładać, sformułować regulamin w którym każdy uczestnik
    potwierdza że pomiędzy nim a tobą nie istnieje relacja kupujący-sprzedający
    i że zbierasz składki tylko i wyłącznie w imieniu providera lub na
    odtworzenie sprzętu który pozostaje wspólną własnością wszystkich
    uczestników, zmusić każdego do podpisania tego regulaminu, ale i tak nie
    gwarantuje to 100% legalności.

    MK

  • 4. Data: 2003-09-18 13:50:37
    Od: "jelen" <j...@s...org>

    > 1. Założyć działalność. Plusy - można odliczać vat od zakupów, minusy -
    > trzeba płacić zus.

    chyba, ze sie ma placony juz gdzie indziej - wtedy tylko zdrowotne

    > 2. Założyć stowarzyszenie. Wady - prowadzisz pełną księgowość (a to
    zajmuje
    > sporo czasu i nerwów)

    mozna komus zlecic - dla malego stowarzyszenia cena bedzie baaaaardzo niska
    (kilkadziesiat zlotych)

    jeszcze umowa cywilna (np dzierzawy)

    pozdrawiam,
    jelen

  • 5. Data: 2003-09-18 17:25:18
    Od: "Grzegorz" <c...@l...com>

    > Jestem osoba prywatna. Chcialem wziasc z tpsa DSLa i podzielic go na kilku
    > mieszkancow. W jaki sposob moge brac od nich oplaty za to itp ? Musze
    > zalozyc dzialalnosc czy jak ?

    Umowa TPSA zabrania wykorzystywania łacza DLS poza lokalem, więc
    w żadnym wypadku nie będziesz w pełni legalny.
    Zeby legalnie udostepniac, trzeba wziąć POLPAK lub łacze od innego
    operatora z możliwością dalszego udostępniania.
    Ponadto trzeba zgłosić to w URT, poczytaj
    http://www.urt.gov.pl/urtip/a/tekst.jsp?place=urtip_
    ln_sg_prawa&news_cat_id=40&news_id=327

    Co do działalności gospodarczej, to nie wiem, wi jaki inny sposób można to
    rozwiazać
    Powstaje tu wszak obowiazek podatkowy - ktoś musi ten podatek naliczyć i
    zapłacić
    Nawet jeżeli podatek wychodzi zerowy ( przychody = kosztom ) to trzeba
    złożyć deklarację

    Grzegorz

    ladowny w p p l
    UWAGA!! adres w nagłówku jest fałszywy
    a podany powyżej trzeba sobie poskładać :)

  • 6. Data: 2003-09-18 17:27:50
    Od: "tkaczmar" <t...@o...pl>

    > Umowa TPSA zabrania wykorzystywania łacza DLS poza lokalem, więc

    to nieprawda, w DSL'u nie ma tego zastrzezenia

    pzdr
    tkaczmar

  • 7. Data: 2003-09-18 18:38:18
    Od: "Grzegorz" <c...@l...com>

    > to nieprawda, w DSL'u nie ma tego zastrzezenia

    Jakiś czas temu widziałem takie zastrzeżenie w umowie. Być może TPSA
    wycofała się z tego.

  • 8. Data: 2003-09-18 20:53:33
    Od: "jelen" <j...@s...org>

    > Jakiś czas temu widziałem takie zastrzeżenie w umowie. Być może TPSA
    > wycofała się z tego.
    w neostradzie jest
    w " internet dsl " nie ma

    jest jeszcze kwestia interpretacji pojecia "usluga neostrada" przy jej
    dzieleniu
    czy dostep do globalnej sieci to usluga neostrada ?
    czy routujac internet sasiadom (poza lokalem) udostepnia sie usluge czy dane
    wykorzystujac do tego np kable ethernetowe
    i czy dane ktore sciagnie sie za pomoca neostrady zawsze sa usluga
    neostrada - jesli nie to routing zdaje sie byc legalnym

    pozdrawiam,
    jelen

  • 9. Data: 2003-09-18 21:03:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Sep 2003, mk wrote:
    [...]
    >+ 3. Nic nie zakładać, sformułować regulamin w którym każdy uczestnik
    >+ potwierdza że pomiędzy nim a tobą nie istnieje relacja kupujący-sprzedający
    >+ i że zbierasz składki tylko i wyłącznie w imieniu providera

    No to oznacza umowę agencyjną: "agent jest przedsiębiorcą..."
    (to wg KC dla odmiany). I ciekawe czy by nie podpadło pod
    oszustwo, jakby zleceniodawca (wg KC "druga strona umowy
    agencyjnej", tu: TPSA) stwierdziła że "pierwsze słyszy"
    (iż ma agenta :)).
    Może nie, bo jest (w KC) opis "prowadzenia spraw bez
    zlecenia" :), ale od "nielegalnej DG" nie uwolni (a jest
    wątek o przypadku kiedy US namierzył Patrycję).
    I gryzie się z następną częscią propozycji :), IMHO
    mniej narażoną na zaczepki prawne:

    >+ lub na
    >+ odtworzenie sprzętu który pozostaje wspólną własnością wszystkich
    >+ uczestników,

    To by było trzeba poobracać ze wszystkich stron.
    Do "współwłasności" nie umiem się przyczepić :), ale
    to że i tak PCC trzeba zapłacić (od umowy współwłasności)
    napiszę, a co mi tam ;)

    >+ zmusić każdego do podpisania tego regulaminu, ale i tak nie
    >+ gwarantuje to 100% legalności.

    ...i zapewnia kłopot: "każdy może wypowiedzieć w dowolnym
    czasie umowę współwłasności". Znowu trzeba dopilnować
    setki punktów "jak dzielić majątek w razie wystąpienia",
    bo inaczej pojawią się problemy :)
    Ktoś wstępuje, ktoś występuje - wszyscy muszą podpisać...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-09-19 05:42:26
    Od: "Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl>

    > Jakiś czas temu widziałem takie zastrzeżenie w umowie. Być może TPSA
    > wycofała się z tego.

    Nigdy czegos takiego dla DSLa nie bylo. Tylko Neostarda miala i ma takie
    zastrzezenie

    Fantom