1. Data: 2003-09-18 05:26:54
Temat:Jak byc legalnym dostawca internetu ?
Od:"Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem osoba prywatna. Chcialem wziasc z tpsa DSLa i podzielic go na kilku
mieszkancow. W jaki sposob moge brac od nich oplaty za to itp ? Musze
zalozyc dzialalnosc czy jak ?

Fantom

2. Data: 2003-09-18 05:37:19
Temat:Re: Jak byc legalnym dostawca internetu ?
Od:"automoto" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jestem osoba prywatna. Chcialem wziasc z tpsa DSLa i podzielic go na kilku
> mieszkancow. W jaki sposob moge brac od nich oplaty za to itp ? Musze
> zalozyc dzialalnosc czy jak ?

mozesz sprobowac podpisac z nimi umowe dzierzawy
lub najmu lacza (tudziez kabla).

ale to tylko pomysl
pozdro

3. Data: 2003-09-18 12:39:19
Od:"mk" <mk@_NOSPAM_fanthom.irc.pl_NOSPAM_> szukaj wiadomości tego autora

> Jestem osoba prywatna. Chcialem wziasc z tpsa DSLa i podzielic go na kilku
> mieszkancow. W jaki sposob moge brac od nich oplaty za to itp ? Musze
> zalozyc dzialalnosc czy jak ?
Są różne możliwości:
1. Założyć działalność. Plusy - można odliczać vat od zakupów, minusy -
trzeba płacić zus.
2. Założyć stowarzyszenie. Wady - prowadzisz pełną księgowość (a to zajmuje
sporo czasu i nerwów)
3. Nic nie zakładać, sformułować regulamin w którym każdy uczestnik
potwierdza że pomiędzy nim a tobą nie istnieje relacja kupujący-sprzedający
i że zbierasz składki tylko i wyłącznie w imieniu providera lub na
odtworzenie sprzętu który pozostaje wspólną własnością wszystkich
uczestników, zmusić każdego do podpisania tego regulaminu, ale i tak nie
gwarantuje to 100% legalności.

MK

4. Data: 2003-09-18 13:50:37
Od:"jelen" <j...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Założyć działalność. Plusy - można odliczać vat od zakupów, minusy -
> trzeba płacić zus.

chyba, ze sie ma placony juz gdzie indziej - wtedy tylko zdrowotne

> 2. Założyć stowarzyszenie. Wady - prowadzisz pełną księgowość (a to
zajmuje
> sporo czasu i nerwów)

mozna komus zlecic - dla malego stowarzyszenia cena bedzie baaaaardzo niska
(kilkadziesiat zlotych)

jeszcze umowa cywilna (np dzierzawy)

pozdrawiam,
jelen

5. Data: 2003-09-18 17:25:18
Od:"Grzegorz" <c...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jestem osoba prywatna. Chcialem wziasc z tpsa DSLa i podzielic go na kilku
> mieszkancow. W jaki sposob moge brac od nich oplaty za to itp ? Musze
> zalozyc dzialalnosc czy jak ?

Umowa TPSA zabrania wykorzystywania łacza DLS poza lokalem, więc
w żadnym wypadku nie będziesz w pełni legalny.
Zeby legalnie udostepniac, trzeba wziąć POLPAK lub łacze od innego
operatora z możliwością dalszego udostępniania.
Ponadto trzeba zgłosić to w URT, poczytaj
http://www.urt.gov.pl/urtip/a/tekst.jsp?place=urtip_
ln_sg_prawa&news_cat_id=40&news_id=327

Co do działalności gospodarczej, to nie wiem, wi jaki inny sposób można to
rozwiazać
Powstaje tu wszak obowiazek podatkowy - ktoś musi ten podatek naliczyć i
zapłacić
Nawet jeżeli podatek wychodzi zerowy ( przychody = kosztom ) to trzeba
złożyć deklarację

Grzegorz

ladowny w p p l
UWAGA!! adres w nagłówku jest fałszywy
a podany powyżej trzeba sobie poskładać :)

6. Data: 2003-09-18 17:27:50
Od:"tkaczmar" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Umowa TPSA zabrania wykorzystywania łacza DLS poza lokalem, więc

to nieprawda, w DSL'u nie ma tego zastrzezenia

pzdr
tkaczmar

7. Data: 2003-09-18 18:38:18
Od:"Grzegorz" <c...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

> to nieprawda, w DSL'u nie ma tego zastrzezenia

Jakiś czas temu widziałem takie zastrzeżenie w umowie. Być może TPSA
wycofała się z tego.

8. Data: 2003-09-18 20:53:33
Od:"jelen" <j...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

> Jakiś czas temu widziałem takie zastrzeżenie w umowie. Być może TPSA
> wycofała się z tego.
w neostradzie jest
w " internet dsl " nie ma

jest jeszcze kwestia interpretacji pojecia "usluga neostrada" przy jej
dzieleniu
czy dostep do globalnej sieci to usluga neostrada ?
czy routujac internet sasiadom (poza lokalem) udostepnia sie usluge czy dane
wykorzystujac do tego np kable ethernetowe
i czy dane ktore sciagnie sie za pomoca neostrady zawsze sa usluga
neostrada - jesli nie to routing zdaje sie byc legalnym

pozdrawiam,
jelen

9. Data: 2003-09-18 21:03:40
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 18 Sep 2003, mk wrote:
[...]
>+ 3. Nic nie zakładać, sformułować regulamin w którym każdy uczestnik
>+ potwierdza że pomiędzy nim a tobą nie istnieje relacja kupujący-sprzedający
>+ i że zbierasz składki tylko i wyłącznie w imieniu providera

No to oznacza umowę agencyjną: "agent jest przedsiębiorcą..."
(to wg KC dla odmiany). I ciekawe czy by nie podpadło pod
oszustwo, jakby zleceniodawca (wg KC "druga strona umowy
agencyjnej", tu: TPSA) stwierdziła że "pierwsze słyszy"
(iż ma agenta :)).
Może nie, bo jest (w KC) opis "prowadzenia spraw bez
zlecenia" :), ale od "nielegalnej DG" nie uwolni (a jest
wątek o przypadku kiedy US namierzył Patrycję).
I gryzie się z następną częscią propozycji :), IMHO
mniej narażoną na zaczepki prawne:

>+ lub na
>+ odtworzenie sprzętu który pozostaje wspólną własnością wszystkich
>+ uczestników,

To by było trzeba poobracać ze wszystkich stron.
Do "współwłasności" nie umiem się przyczepić :), ale
to że i tak PCC trzeba zapłacić (od umowy współwłasności)
napiszę, a co mi tam ;)

>+ zmusić każdego do podpisania tego regulaminu, ale i tak nie
>+ gwarantuje to 100% legalności.

...i zapewnia kłopot: "każdy może wypowiedzieć w dowolnym
czasie umowę współwłasności". Znowu trzeba dopilnować
setki punktów "jak dzielić majątek w razie wystąpienia",
bo inaczej pojawią się problemy :)
Ktoś wstępuje, ktoś występuje - wszyscy muszą podpisać...

pozdrowienia, Gotfryd

10. Data: 2003-09-19 05:42:26
Od:"Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakiś czas temu widziałem takie zastrzeżenie w umowie. Być może TPSA
> wycofała się z tego.

Nigdy czegos takiego dla DSLa nie bylo. Tylko Neostarda miala i ma takie
zastrzezenie

Fantom