  • 1. Data: 2003-09-17 21:42:27
    Temat: Publikacja adresu e-mail a spam
    Od: Adam Górski <a...@s...it>

    Witam

    Czy wysłanie propozycji współpracy i oferty handlowej do firm i instytucji,
    które publikują swoje adresy e-mail (np. na stronach Panoramy Firm lub na
    swoich stronach) jest spamem według "Ustawy o świadczeniu usług drogą
    elektroniczną"?

    Bo:
    "Art. 10.1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej
    skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji
    elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej."

    Ale:
    "2. Informację handlową uważa się za zamówioną, jeżeli odbiorca wyrazi zgodę
    na otrzymywanie takiej informacji, w szczególności jeśli udostępnił w tym
    celu identyfikujący go adres elektroniczny"

    Pytanie zatem, czy fakt publikacji swojego adresu poczty elektronicznej
    cokolwiek oznacza?
    Czy zawsze muszę mieć jawną zgodę na przesłanie oferty?

    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2003-09-18 03:58:13
    Temat: Re: Publikacja adresu e-mail a spam
    Od: poreba <d...@p...com>

    Adam Górski <a...@s...it> niebacznie popelnil

> [...]
    > Panoramy Firm lub na swoich stronach) jest spamem według "Ustawy
    > o świadczeniu usług drogą elektroniczną"?
    I jest i nie jest.
    Nie jest bo w wymienionej ustawie nic o spamie nie piszą.
    Jest/może być spamem jeżeli odbiorca sobie tej ofert via e-maila
    nie życzy.

> [...]
    > elektronicznej cokolwiek oznacza?
    > Czy zawsze muszę mieć jawną zgodę na przesłanie oferty?
    Odpowiedź masz dalej:"zgoda taka nie może być dorozumiana"
    a co do spamu, czy przy publikowanym adresie była onformacja: tu
    wrzucać śmieci?

    --
    pozdro
    poreba

  • 3. Data: 2003-09-18 04:02:00
    Od: januszek <kezsunaj@[ktory_nie_lubi_spamu_wiec_prosze_to_wyciac].irc.pl>

> [...]
    >które publikują swoje adresy e-mail (np. na stronach Panoramy Firm lub na
    >swoich stronach) jest spamem według "Ustawy o świadczeniu usług drogą

    Nie jest (po za tym o ile pamietam to ta ustawa nie definiuje pojecia
    spam). Chronione sa wylacznie adresy _osob_prywatnych_ - i tylko takie
    adresy, na podstawie ktorych mozna okreslic konkretna osobe, np:
    j...@m...pl podlega ochronie a k...@m...pl jej nie
    podlega. Wiecej znajdziesz tu: http://arch.ipsec.pl/art/spam-faq.html

    januszek

  • 4. Data: 2003-09-18 05:40:10
    Od: "automoto" <a...@g...pl>

> [...]
    > które publikują swoje adresy e-mail (np. na stronach Panoramy Firm lub na
    > swoich stronach) jest spamem według "Ustawy o świadczeniu usług drogą

    choc mnie to martwi i smuci - to jednak jest spam
    poruszalem to juz na tej grupie jakies 2 misiace temu
    nie chce cytowac - pogoogluj troche

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-09-18 06:39:08
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    januszek wrote:

> [...]
    > spam). Chronione sa wylacznie adresy _osob_prywatnych_ - i tylko takie
    > adresy, na podstawie ktorych mozna okreslic konkretna osobe, np:

    Na jakiej podstawie wyciągasz swoje wnioski? Czy aby na pewno wynikają one
    wprost z brzmienia przepisów ustawy o świadczeniu usług drogą
    elektroniczną? Podaj, jeśli możesz, podstawę prawną potwierdzającą twoje
    twierdzenie.

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 6. Data: 2003-09-18 09:02:36
    Od: Adam Górski <a...@s...it>

    Użytkownik "automoto" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > choc mnie to martwi i smuci - to jednak jest spam
    > poruszalem to juz na tej grupie jakies 2 misiace temu
    > nie chce cytowac - pogoogluj troche

    No to ładnie.
    Kolejnym problemem jest definicja informacji handlowej. Trochę się już o tym
    naczytałem, ale prawnikiem nie jestem i nie zawsze wszystko jest dla mnie
    jasne.

    Czy dobrze rozumiem, iż każda oferta współpracy jest informacją handlową, bo
    służy promowaniu nadawcy, jego oferowanych usług i towarów?

    A więc:
    Czy nie mogę napisać do producenta gwoździ, że bardzo chciałbym zostać jego
    dystrybutorem w swojej wsi?
    I odwrotnie: czy nie mogę napisać do hurtowni pytaniem, czy zechciała
    włączyć moje gwoździe do swojej oferty?

    Pozdrawiam
    Adam

  • 7. Data: 2003-09-18 09:32:35
    Od: Adam Górski <a...@s...it>

    Użytkownik "januszek"
    <kezsunaj@[ktory_nie_lubi_spamu_wiec_prosze_to_wycia
    c].irc.pl> napisał w
    wiadomości news:o8bimvcm2tsunvp60o8ve1tiu49am1brsp@4ax.com...

> [...]
    > spam). Chronione sa wylacznie adresy _osob_prywatnych_ - i tylko takie
    > adresy, na podstawie ktorych mozna okreslic konkretna osobe, np:

    Hmm...
    http://www.pcm.com.pl/aktual/akt22.htm

    Pozdrawiam
    Adam

  • 8. Data: 2003-09-18 11:09:55
    Od: januszek <kezsunaj@[ktory_nie_lubi_spamu_wiec_prosze_to_wyciac].irc.pl>

> [...]

    >wprost z brzmienia przepisów ustawy o świadczeniu usług drogą
    >elektroniczną? Podaj, jeśli możesz, podstawę prawną potwierdzającą twoje

    Dokladnie wyjasnia to material do ktorego link podalem. Znajdziesz tam
    fotke pisma z GIODO wyjasniajaca ich interpretacje tego problemu.

    januszek

  • 9. Data: 2003-09-18 11:15:56
    Od: januszek <kezsunaj@[ktory_nie_lubi_spamu_wiec_prosze_to_wyciac].irc.pl>

    >Hmm...

    Dokladnie: hmm... :)
    Wynika z tego wszystkiego, ze GIODO oraz Departament Społeczeństwa
    Informacyjnego (cokolwiek to jest) interpretuja problem zupelnie
    inaczej.
    Mam nadzieje, ze w koncu sprawa wyjasni sie _jednoznacznie_.

    Pozdrawiam.

    januszek

  • 10. Data: 2003-09-18 11:17:10
    Od: januszek <kezsunaj@[ktory_nie_lubi_spamu_wiec_prosze_to_wyciac].irc.pl>

    >Kolejnym problemem jest definicja informacji handlowej.

    Oraz definicja "oznaczonego odbiorcy".

    januszek